obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Problemen wijkcentrales IJsselstein
sstigter
Sinds 10 oktober spelen er al problemen met de capaciteit op meerdere wijkcentrales in IJsselstein, zo ook in de regio 3402PG.

Begon het eerst nog met alleen in de weekend problemen met hoge latency en packetloss maar inmiddels zijn de internet verbindingen afgelopen anderhalve week elke avond en in de weekenden compleet onbruikbaar geworden door de hoge hoeveelheid packetloss (>15%), de laatste dagen is het zelfs overdag ook steeds slechter aan het worden. Inmiddels al meerdere malen naar de helpdesk gebeld en alles bij elkaar al 2 uur in de wacht gestaan maar die kunnen alleen de problemen met meerdere wijkcentrales in IJsselstein alleen maar bevestigen en dat er aan gewerkt word.

Het is toch ronduit belachelijk dat niemand kan aangeven per wanneer ze verwachten dat deze problemen verholpen zijn en dat Caiway al bijna een maand bezig is hiermee en dat de problemen alleen maar met de dag erger worden!!

Zie onderstaande meeting, dit is een meeting van 1000 packets (Cisco IOS IP SLA) waarbij er momenteel meer dan 150 verloren gaan (>15% packetloss)

Capture

Ping vanuit Windows:
Pinging 8.8.8.8 with 32 bytes of data:
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=71ms TTL=51
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=26ms TTL=51
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=27ms TTL=51
Request timed out.
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=23ms TTL=51
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=32ms TTL=51
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=24ms TTL=51
Request timed out.
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=18ms TTL=51
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=27ms TTL=51
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=17ms TTL=51
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=18ms TTL=51
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=18ms TTL=51

Ping statistics for 8.8.8.8:
Packets: Sent = 15, Received = 11, Lost = 4 (26% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 17ms, Maximum = 71ms, Average = 27ms

Hoe lang moet deze wanprestatie nog doorgaan Caiway?!

Tot overmaat van ramp ligt de hele avond al ook de televisie er nog uit in IJsselstein, het is goed dat Caiway geen elektriciteit levert want dan was het helemaal alsof we weer in de middeleeuwen zaten!
Gewijzigd door sstigter op 06 november 2012, 20:53
 
Adios
Ik denk omdat ze weten dat IJsselstein binnen afzienbare tijd verglaasd wordt dat ze met het onderhoud gewoon een stappie terug gegaan zijn.
 
sstigter
Ze zijn druk bezig met glasvezel inderdaad, maar dat zal nog wel een maand of 5-6 gaan duren. Neem niet aan dat ze tot die tijd een hoop klanten met een nauwelijks functionerende kabel internet verbinding laten zitten.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 07 2012 14:27:47:
pff, sinds 13:00 uur alweer 10% packetloss, is weer onwerkbaar.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 07 2012 17:40:45:
Caiway Webcare team heeft via Twitter aangegeven dat de problemen voor het einde van de week verholpen moeten zijn. We wachten geduldig af dus.
Gewijzigd door sstigter op 07 november 2012, 17:40
 
Caiway Webcare
Op dit moment is er een probleem in Ijsselstein. Dit is bij Caiway bekend. Deze week zijn er in de nacht van woensdag op donderdag de eerste werkzaamheden geweest. Volgende week zullen er nogmaals werkzaamheden plaatsvinden. Resultaat hiervan is dat de problemen eind volgende week nagenoeg opgelost moeten zijn.

Michiel
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Adios
Dat is dus twee weken ellende! Dan krijgen jullie toch zeker wel een schadeloosstelling van Caiway ?
 
sstigter
Ik heb inderdaad in de metingen kunnen zien dat er woensdag op donderdag nacht werkzaamheden plaats hebben gevonden (verbinding is toen 2x enige tijd down geweest).

Sinds deze werkzaamheden ondervind ik geen problemen meer met packetloss en de verbinding werkt dus weer naar behoren. Zie op sommige momenten nog wel wat hoge latency maar dat leid niet tot echt noemenswaardige problemen.

Voor mij lijken de problemen dus verholpen te zijn.
 
Caiway Webcare
Beste Alveus,

Kan je via een PB je adresgegevens doorgeven? Dan gaan we de door jou omschreven situatie na.

Met vriendelijke groet,

Harma
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen wijkcentrales IJsselstein', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Caiway Glasvezel - FiFa (FUT) en Gaming ervaringen Vs problemen Storing : 1 14 jun 2020
Wachtwoord problemen op Imac Instellingen software : 1 29 feb 2020
Problemen met doorspoelen Entone Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 3 24 dec 2019
Advertentie