obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier resultaten van speedtests!
 Onderwerp afdrukken
Snelheid met nieuw Ultra *32MB
Requiem
2456472712


uuuuh? ^^ not complaining Wink Heb 50Mbit.... heb ik een snelheidsverhoging gemist?
 
Fredy
Ik heb ineens de volgende waarden op speedtest.caiw.net:


Down 82Mbit/sec Up 88Mbit/sec.

Zou er iets veranderd zijn? Cheer
 
Adios
Als jij dat draadloos hebt, zijn dat geweldige waarden !!!
 
Fredy
Nee, dit is bedraad. Draadloos red ik dat bij lange na niet. Ik ben nog aan het uitzoeken waar dit aan ligt. Zowel mijn vaste systeem, als 2 laptops halen BEDRAAd deze hoge waarden. Draadloos is op beide laptops niet best. Mijn zoon haalt draadloos heel goede snelheden, dus vanavond even met beide laptops bij hem langs, om te kijken wat mijn laptops bij hem draadloos halen. Zo kan ik kijken of het misschien aan mijn router ligt. Ik ben benieuwd.
 
Fredy
Heb ik inderdaad al naar gekeken.

Bij 1 laptop staat de speed op 150 Mbps en de andere staat op 300 Mbps.

WIFI staat op automatisch.
 
Adios
Wat zijn dan normale draadloze waarden voor ons abonnement ?
 
Fredy
@4K Ik weet niet wat normale waarden voor draadloos zijn, wat ik wel weet dat dewaarden bij mijn zoon draadloos veel hoger zijn, vandaar min twijfel aan mijn router.

Misschien kan Optimizer ons wat duidelijkheid geven? Of Webcare misschien?
 
Adios
Heb ik dan een instelling niet goed staan ?
 
Fredy
Ik heb met inSSIDer gekeken welke kanalen in de buurt gebruikt worden en heb vervolgens de minst gebruikte kanalen geprobeerd. Daar zit niet heel veel verschil in snelheid in. Ik heb wel gemerkt dat de testen elke keer anders uitpakken. Van redelijk goed tot erg slecht. De instellingen in de router staan volgens mij goed. Firewall uitgezet in de router. Ik kan er mee leven, downloaden doe ik bekabeld en die snelheid is goed. Ik zal morgen eens 1 laptop formatteren en een schone installatie doen, eens kijken of dat nog effekt heeft.
 
Fredy
Ik heb vanmorgen de kabels veranderd naar CAT6.

Bedraad zit ik op 82down en 88 up
Draadloos is nu 76down en 71 up

Lijkt dus wel degelijk verbetering te geven.

Ook de router een andere plek gegeven, meer uit de buurt van allerlei stopkontakten en draden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid met nieuw Ultra *32MB', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
Delta investeert in uitbreiding nieuw en bestaand netwerk Nieuws van CaiWay/Delta : 26 09 okt 2021
snelheid niet stabiel Storing : 5 21 mei 2020
G600 vs G500 relatief lagere snelheid? Snelheid : 7 27 dec 2019
Groot verschil in snelheid bij VPN Algemeen : 6 22 sep 2018
Advertentie