obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
storing ???
zoef40
Hallo,

Ik ben benieuwd naar het volgende : sinds Caiway over is gestapt naar het uitzenden van meerdere kanalen in het basispakket in HD-kwaliteit heb ik en meerdere buren artifacts in het signaal (blokvorming in het beeld).
Navraag bij kennissen in ander wijken van IJsselstein (mijn woonplaats) leverde hetzelfde op.
Tot mijn verbazing ben ik volgens de helpdesk de enige die deze klacht heeft in IJsselstein......:(
Na zelf wat veranderingen in de meterkast te hebben gedaan (splitter er tussenuit gehaald) sta ik op het punt om een signaalversterker van König aan te schaffen die deze versterkt met 20Db.
Hirschmann is wellicht nog beter ,maar ook 2x zo duur.
Het punt is dat ik vermoed dat het signaal van Caiway te zwak is gezien het feit dat 2 buren hetzelfde hebben op een notabene analoog signaal !
In de mededelingen staat dat caiway netwerkcomponenten gaat vervangen voor IJsselstein op 19 Maart a.s.
Ik wacht dat dan eerst maar eens af voordat ik hierin geld ga stoppen.
Nog meer mensen deze ervaring in ijsselstein ?
 
Requiem
Idem in Gouda. Zo'n 1-2x in het uur hangt het beeld 1 sec en/of wat blokvorming in het beeld. Dit is sinds een week ongeveer. Daarvoor geen problemen gehad.
 
Adios
Dat je dat in Gouda hebt is toch niet zo gek?

Rekam heeft volgens mij het meeste brakke coaxnetwerk van Nederland..
 
suedje
Helaas ben je niet de enige.
Ik heb het, in Schiedam, ook sinds een paar dagen.

Op mijn tv met DVB-C tuner geeft dt inderdaad soms en wat meerkleurig/blokkerig beeld voor 1 a 2 seconden.
Kijk ik via de standaard samsung decoder krijg ik de melding "geen signaal" voor 1 a 2 seconden in beeld.

Benieuwd of dit in meer plaatsen bij Caiway is.
Gewijzigd door suedje op 24 februari 2010, 14:46
 
Dr-Pepper

Quote

zoef40 schreef:

Na zelf wat veranderingen in de meterkast te hebben gedaan (splitter er tussenuit gehaald) sta ik op het punt om een signaalversterker van König aan te schaffen die deze versterkt met 20Db.
Hirschmann is wellicht nog beter ,maar ook 2x zo duur.
Het punt is dat ik vermoed dat het signaal van Caiway te zwak is gezien het feit dat 2 buren hetzelfde hebben op een notabene analoog signaal !


Makkelijke manier om uit te testen is gewoon even iets in je meterkast aan te sluiten of de gok te wagen.
Als je signaal echt van buitenaf slecht is word het gewoon kostelloos hersteld namelijk. Plaats een decoder of tv daar zonder splitter of versterker, als je signaal dan nog brak is weet je genoeg.

Verder

Quote

CaiwayinKrimpen schreef:
Dat je dat in Gouda hebt is toch niet zo gek?

Rekam heeft volgens mij het meeste brakke coaxnetwerk van Nederland..


Leuk verhaal, alles afkraken. Meld gewoon een storing, laat iemand komen. Fixed.
Van klagen gaat het signaal niet beter worden, actie is de manier om dingen aan te pakken.

Over het algemeen dan maar. Als je een probleem heb kunnen het 2 dingen zijn.
Je eigen meuk
De provider

Meld een storing als je eigen meuk niet het probleem is, ook zonder te testen. Het ergste wat kan gebeuren is dat een monteur kosten rekent als hij aantoont dat je spullen gaar zijn, verders zoals jullie doen geloven moeten ze dat gewoon herstellen. Dat natuurlijk wel als er een storing gemeld is en een ticket gemaakt is.
 
Adios
Ik kraak niks af, het is algemeen bekend dat Rekam zijn kabelnetwerk verouderd is.
Een vriendin van mij heeft al 30 jaar dezelfde wandcontacdoos.

Toen ze haar abonnement opzegde werd ze afgesloten op een manier uit het jaar nul.
De monteur kwam de wandcontactoos in haar huis loskoppelen van de coaxkabel.

Dat zegt volgens mij al genoeg.
 
Dr-Pepper

Quote

CaiwayinKrimpen schreef:
Ik kraak niks af, het is algemeen bekend dat Rekam zijn kabelnetwerk verouderd is.
Een vriendin van mij heeft al 30 jaar dezelfde wandcontacdoos.

Toen ze haar abonnement opzegde werd ze afgesloten op een manier uit het jaar nul.
De monteur kwam de wandcontactoos in haar huis loskoppelen van de coaxkabel.

Dat zegt volgens mij al genoeg.


Eh. Daar geloof ik echt helemaal niets van. Bij het afsluiten blijft het signaal sowieso vaak een tijdje bestaan voor eventuele nieuwe bewoners. Los van dat gebeuren, zal als je een nieuwe aansluiting op dat adres aanvraagt een degelijke wandcontactdoos geplaatst worden.

Ook kan je gewoon vragen om een nieuwe wcd als je denkt dat deze te oud is, nog nooit van iemand gehoord dat dat een probleem is.
 
Adios
Het is echt zo gegaan.

Kan er ook niks anders van bakken.

Ik denk dat het niet zonder reden is dat Caiway/Cif, Gouda wil verglazen.
 
Adios
Wat voor signaalsterkte heb je volgens die digitale ontvanger?
 
Adios
Ik heb zelf een Humax PVR en krijg nooit een harder signaal dan 37 procent.
Kwaliteit is wel altijd 100

Maar we hebben op de coax nog het Krimpense digitale pakket en niet van Caiway.
Ik kan pas beoordelen of ik vastlopers heb op het Caiway digitale signaal als er de glasvezel is aangesloten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'storing ???', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Langdurige storing doorgifte BBC 4 op TV-kanaal 139 Storing : 1 22 mrt 2024
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
storing wordt maar niet opgelost Storing : 1 24 jan 2023
Internet Storing Glasvezel Lunteren 28 sept 2020 18.00-24.00 Storing : 17 01 dec 2020
Frequent storing - balken - blokjes etc. Storing : 4 22 sep 2020
Advertentie