obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles bepreken over de digitale ontvangers voor glasvezel van CaiWay/Delta
 Onderwerp afdrukken
Smartcard bij glasvezel
Joke Den Haag
Hi Fiber,
Dat zou fijn zijn. Gebruik zelf profile kabeltjes. Zal proberen uit te leggen. In de meterkast zit het aansluitpunt. Daarvandaan heeft de woningstichting een kabel onzichtbaar door het plafond en achter de muur naar het aansluitpunt in de woonkamer getrokken.
Vandaaruit heb ik profile kabeltjes met een 2 wegstekker op de decoders aangesloten.
Eerst had ik er een signaalversterker staan in plaats van de 2 weg stekker. Maar dat was geen verbetering. Of die is ook stuk, kan ik vanmiddag ook even testen.
De SD decoder geeft 95% signaal aan. Dus dat is volgens mij wel goed.

Het probleem is dat zo nu en dan het beeld stilstaat, maar dat is ook bij de buren.
En dat ik geen TV durf te kopen die groter is dan die ik nu heb.

Laat vanavond wel weten hoe de testen zijn afgelopen en dan graag je advies hierover.

Joke
 
Adios
Waarom durf je geen grotere televisie te kopen? De grootte van je televisie heeft niks te maken met de storingen in jouw signaal.
 
Joke Den Haag
Ik had eerst KPN en dacht dat de TV 117 cm defect was. Allemaal blokje en plastic gezichten.
Nu garandeerd de KPN tot 107 cm.

Ben toen overgegaan op Caiway.

Maar nu heb ik soms weer blokjes, dus als ik een nog grotere neem, ben ik bang dat dit nog erger gaat worden.
Er zit alleen een T tuner in en geen C tuner.
En die TV die ik op het oog heb, daar staat niet in de beschrijving dat er een HD decoder in zit. Wel T en C. Maar niet C (HD)
Bij Mediamarkt snappen ze er geen bal van. Ze denken als de TV HD is, dat je dan automatisch HD zenders kan ontvangen.
Waarom heb ik dan een aparte HD decoder.... als je ook met de SD decoder HD zenders kan ontvangen.

Dat is dus mijn dilemma. En met glas was dit allemaal opgelost.
 
Adios
Van KPN is bekend dat ze beknibbelen op de bandbreedte met IPTV.
Dat je beeld er niet goed uit zag met KPN is daarom verklaarbaar.

Caiway biedt echter de HD zenders in de volle bandbreedte aan zoals ze van de Mediagateway komen uit Hilversum.
Dat moet er dus goed uit zien.

Op de televisie waar alleen een DVB-T tuner in zit, kan je zonder losse digitale kabelontvanger geen HD zenders bekijken.

Op de televisie waar je wel een DVB-C tuner in hebt, hangt het inderdaad van het type af of je zonder losse digitale kabelontvanger, de HD kanalen kan zien of niet.

Heb je voor mij het typenummer van je televisie waar wel een DVB-C tuner in zit? Krijg je op deze televisie geen HD zenders in je zenderlijst?
 
Joke Den Haag
De TV die ik nu heb is die waar enkel T. tuner in zit. Maar daar heb ik een aparte HD decoder bij gekocht. Het stel is 5 jaar oud.
De TV werkt nog prima. De decoder ga ik straks testen op Ziggo aansluiting.

De TV die ik op het oog heb dat is de sony kdl-55hx850
http://www.sony.nl/product/tv-139-55-...caties#tab

Bij andere modellen van sony staat het wel bij.
http://www.sony.nl/product/tv-132-52-...caties#tab

Gaat dus om MPEG 4
En ik ga deze niet kopen als ik niet zeker weet of er een HD tuner in zit.
 
Adios
Ik kan je gerust stellen. Deze televisie heeft zeker een HD tuner.

Al met al is je oog gevallen op een prachtig toestel!!! Dat wordt straks genieten op 55 inch. Nu nog wat meer echt HD uitzendingen van de Nederlandse omroepen.
Gewijzigd door Adios op 16 september 2012, 19:41
 
Joke Den Haag
De decoder getest op ziggo aansluiting en ook daar 80% signaal.
Constant signaal. Bij mij zie ik de signaal ietwat heen en weer gaan. De signaalversterker deed het daar ook niet meer.
Werd niet sterker, maar ook niet zwakker bij het aan of terugdraaien. Misschien een nieuwe kopen.
Las laatst hier, iemand van deze wijk dat hij zelfs boven de 90% kwam. Even terug zoeken.

Hartelijk bedankt voor het zoeken. Kreeg ook al weer de nieuwe Sony TV in de mail, even kijken wat dat gaat worden.

Grt Joke
 
Adios
Ik zou beginnen met goede coaxkabels en zonder versterker. Die versterker doe je pas als laatste redmiddel.
 
Joke Den Haag
Ik gebruik al de coaxkabels van Profile.
 
Adios
Je bedoelt de Qed profile ?



Die is niet drievoudig afgeschermd. De Koka125 die ik gebruik is kwalitatief een stuk beter. Kosten 1 euro per meter ongeveer.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Smartcard bij glasvezel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
instabiel glasvezel modem sinds medio Januari 2021 CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 4 06 mrt 2021
Advertentie