obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Glasvezel en coax
ronzuid
Hallo Caiway,

ik heb een vraag,

- stel, ik neem het meest uitgebreide glasvezelpakket, 1e 3 maanden 40 euro, daarna 70 euro, hoeveel tv's kan ik daarop aansluiten?

- als ik glasvezel op de woonkamer tv aansluit en de tv's boven niet op glasvezel kan aansluiten en dus gewoon via de coax kabel aangesloten houd zoals het nu is, moet ik dan naast het glasvezel abonnement ook nog extra blijven betalen om de andere tv's via coax te bekijken, dus 17,95 euro voor het huidige tv-basic?

grt Ron
 
Caiway Webcare

Quote

ronzuid schreef:

Hallo Caiway,

ik heb een vraag,

- stel, ik neem het meest uitgebreide glasvezelpakket, 1e 3 maanden 40 euro, daarna 70 euro, hoeveel tv's kan ik daarop aansluiten?

- als ik glasvezel op de woonkamer tv aansluit en de tv's boven niet op glasvezel kan aansluiten en dus gewoon via de coax kabel aangesloten houd zoals het nu is, moet ik dan naast het glasvezel abonnement ook nog extra blijven betalen om de andere tv's via coax te bekijken, dus 17,95 euro voor het huidige tv-basic?

grt Ron


Beste Ron,

Op het moment dat je onze diensten afneemt via glasvezel blijft het COAX signaal ook actief. Je kijkt dat op je 1e TV via glasvezel en op de andere TV's kan je via de COAX blijven kijken.

Wel zijn er ontwikkelingen dat het ook mogelijk wordt om op een 2e TV ook via glasvezel te kijken, maar deze ontwikkelingen zijn nog pril.

Met vriendelijke groet,

Harma
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
ronzuid
Dank Harma!

Maar nu betaal je bijvoorbeeld 17,95 euro voor basis coax aansluiting, als je dan glasvezel neemt moet je dan "extra" betalen voor die coax aansluiting?

liefst houd ik op de tv's boven en in de keuken coax, ik was al blij dat er tegenwoordig CI+ op de tv's zitten, nu krijg je dus helaas weer een extra (glasvezel)kastje onder de tv met een extra afstandsbediening op je salontafel.

Grt Ron
 
Caiway Webcare

Quote

ronzuid schreef:

Dank Harma!

Maar nu betaal je bijvoorbeeld 17,95 euro voor basis coax aansluiting, als je dan glasvezel neemt moet je dan "extra" betalen voor die coax aansluiting?

liefst houd ik op de tv's boven en in de keuken coax, ik was al blij dat er tegenwoordig CI+ op de tv's zitten, nu krijg je dus helaas weer een extra (glasvezel)kastje onder de tv met een extra afstandsbediening op je salontafel.

Grt Ron


Beste Ron,

Dank voor je reactie.

Als je een abonnement neemt op een glasvezelbundel worden er geen extra kosten in rekening gebracht voor het COAX signaal. Het 'glasvezelkastje' wordt daar aangesloten waar de COAX je huis in gaat. Dit kan de woonkamer zijn of de meterkast.

Wanneer je via glasvezel kijkt hoef je de afstandsbediening van je TV niet meer te gebruiken. De afstandsbediening van het 'glasvezelkastje' neemt dan deze functie over.

Er is dan geen sprake van een extra afstandsbediening, maar van vervanging.

Met vriendelijke groet,

Harma
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Adios
Alleen vrees ik dat een tweede televisie kijken over de glasvezel extra huurgeld gaat kosten voor de IPTV ontvanger. Daar heb je op de coaxkabel geen last van.



Denk dus niet dat het storm zal lopen voor een tweede televisie op de glasvezel.....
 
mikmak
Aanvullend hierop wil ik graag weten of bestaande zenderpakketten ook beschikbaar blijven op de Coax bij overstap naar glasvezel.

Ik heb nu bijna alle tv pakketten die er zijn en die wil ik allemaal behouden, op twee tv's (heb daarvoor nu twee smartcards). Dus niet dat ik straks alleen nog alle zenders kan bekijken via de het IPTV kastje, en op de tweede tv alleen het basispakket.

Als je wel al je tv-zenders / pakketten behoudt via de Coax dan zou ik denk ik op mijn 1ste tv Coax én Glasvezel aansluiten, dan kan ik via Coax mijn Humax 5050c blijven gebruiken en via IPTV de glasvezel diensten (uitzending gemist enzo..)

Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
Als ik niet op twee (of meer) tv's alle zenders / pakketten kan bekijken dan houd ik het liever zoals het nu is (alles Coax).

Thanks.
 
Adios
Alle zenders die je in je glasvezelabonnement zitten, kan je ook zien op de coaxkabel.

Je glasvezelabonnement wordt leidend en daarnaast kan je in de rest van je huis via de coaxkabel kijken naar dezelfde zenders.

Zo is het in Krimpen en Loenen nu en ik denk dat het in de nieuwe gebieden ook zo wordt.
 
mikmak
Zo zou ik het graag zien :-)

Dan als het zo ver is 'alleen' nog een inbouw Coax / UTP combi aansluiten en hopen dat er een extra kabel te trekken is. Alhoewel... ik zie dat er ook combi-kabels zijn.
http://www.utptang.nl/index.php/utp-c...aspel.html


Blijft het verder zo dat je blijft betalen voor extra smartcards (om op andere tv's ook extra zenders / pakketten te kunnen bekijken)?
Gewijzigd door mikmak op 20 oktober 2012, 23:34
 
Adios
Robert. Ik neem toch aan dat je in Loenen het volledige aanbod in DVB-C hebt op de coaxkabel inclusief 21 HD zenders in het basicpakket?
 
Adios
Wij hoeven in Krimpen geen 1,95 per maand extra te betalen per smartcard. Dat komt omdat Caiway het basicpakker hier helaas codeert zonder opgaaf van redenen.

Feit blijft dat wij voor hetzelfde maandbedrag niet op een onbeperkt aantal televisies naar het basicpakket kunnen kijken terwijl alle andere Caiway abonnees waar Caiway de enige aanbieder op de coaxkabel is, dit wel kunnen.

Het klopt voor geen meter !!
Gewijzigd door Adios op 21 oktober 2012, 17:40
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel en coax', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Coax kabel buiten defect? Klacht over CaiWay/Delta : 1 11 nov 2022
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
Advertentie