obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen over de digitale decoders die CaiWay/Delta bij het pakket levert. Digi1 STB-85ir, Panasonic TU-DC40RD, Humax Duovisio iPVR-9200C, Samsung DCB-B270R, Humax IR-FOX C, Samsung DCB-H360R, Humax 9100, Samsung DCB-P850R / RS, Humax IPVR 9200, Samsung DCB-9401R, Nokia 119c, Siemens Gigaset M750C ir, Philips DCR 2020/03 en 2022/03
 Onderwerp afdrukken
HUMAX 5050C
jelle
Wie kan mij uitleggen hoe ik een film die ik heb opgenomen op mijn HUMAX over kan zetten op een USB stick.

Heb al een hoop geprobeerdt maar het lukt mij niet.

Groetjes Jelle.
 
speedkiller1975
Hallo jelle

ik heb ook een HUMAX 5050C en in de beschrijving staat dat het niet mogelijk is via de USB allen via UTP en dan moet je hem via FTP benaderen.

dat vind ik te veel werk dus heb dat nooit geprobeerd

mark
Handtekening
Mark Scholl
 
jelle
Sorry Mark dat ik zo laat reageer ik ben het helemaal vergeten om te antwoorden wat ik niet netjes vindt Sorry sorry.

Bedank voor je moeite dan laat ik het er maar bij, nogmaals .................

Gr Jelle.
 
Adios
Misschien is dit apparaat wat voor je ?

http://nl.hardware.info/nieuws/29737/...vb-c-tuner

http://www.panasonic.de/html/de_DE/Pr...index.html
 
jelle
4Ka bedankt voor je reactie ik ga geen nieuwe apperatuur aanschaffen, ik hou het hierbij het is verder geen probleem.

Gr Jelle
 
cawul
Ofschoon het onderwerp is afgesloten, toch nog even een reactie (ik lees het nu pas).
Ik heb het als volgt gedaan:
- extern schijfje
- die formatteren Linux EXT3
- die koppel je aan de decoder
- 2x toets media
- 1x gele toets (normale modus)
- dan naar rechts en druk op OK (erkomt dan te staan USB1:SDA1> (rechts)
- let op dat de 'Kopie-knop" op de scherm in het menu daadwerkelijk groen is (ipv grijs)
- selecteer programma en druk op de groene button om te kopiëren


druk op exit

Punt is dan dat je de bestanden wel van het formaat .ts zijn.

Om ze naar je pc te kopiëren moet je eigenlijk in een Linux omgeving opstarten en dan van de externe schijf naar je pc kopiëren.
Misschien via Linuxreader of zoiets.

Ik start op vanaf een CD met Paragon Harddiskmanager (is Linux) en kopieer de bestanden via dat programma.
Via dat programma formatteer ik de schijf weer terug naar NTFS.

Het is wat gepruts, maar het lukt wel.

Overigens, er zijn weinig programma's die .ts files kunnen bewerken (b.v. reclame wegknippen o.i.d.)
VideoReDo TVSuite V4 kan dat, maar b.v. Cyberlink PowerDirector is een no-go.

TV met ingebouwde opname mogelijkheden = complete ramp.
Die maken gebruik van UFS, XFS, EXT3+JFS. De datastream wordt versnipperd en de headers verwijderd.
Kortom, je kunt het echt shaken. Een losse decoder, met hd, zoals de Humax, het is wat rommelen, maar
het lukt tenminste nog.

Lang verhaal, misschien een oplossing voor anderen..

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 03 2013 07:33:01:
Update (gemarkeerd met '**'Wink

- externe schijf
- die formatteren Linux EXT3
- die koppel je aan de decoder
- 2x toets media
- 1x gele toets (normale modus)
- dan naar rechts en druk op OK (erkomt dan te staan USB1:SDA1> (rechts)
** ga dan terug naar links
- let op dat de 'Kopie-knop" op de scherm in het menu daadwerkelijk groen is (ipv grijs)
- selecteer programma en druk op de groene button om te kopiëren
** op deze manier kopieer je maar 1 programma, wil je meerdere programma's in 1x kopiëren
** druk op gele knop, selecteer met de OK toets de diverse programma's en druk dan op de groene knop

Mogelijk kan je gebruik maken van Linuxreader om de bestanden vanuit Windows te benaderen.
http://www.diskinternals.com/linux-reader/screenshots.shtml

=
Gewijzigd door cawul op 03 januari 2013, 07:33
 
TaurusNL
hoe het bij de oude 5050c werkt weet ik niet precies, maar ik kan me voorstellen dat het niet veel afwijkt van de 5200c

5200c:
in het menu kies je voor network en zet dat aan en oh ja… natuurlijk eerst even de humax via een netwerkkabel aansluiten op je router/switch
zet dan in het netwerkmenu, ftp aan
via filezilla kan je dan connecten met het ipadres wat je humax gekregen heeft. dit ip adres kan je terugvinden in jawel… het netwerkmenu
userid: humaxftp
password: code die je gebruikt om in het menu te komen
vervolgens kan je de .ts bestanden met filezilla overtrekken naar je pc
.ts kan je afspelen met VLC of sommige andere software
Linux is dus absoluut geen randvoorwaarde en ook sticks formatteren op ext3 is niet nodig. gewoon ftp gebruiken
 
cawul
Note: voor het bewerken van de .ts files (b.v. reclame verwijderen) kan je terecht bij een programma als "VideoReDo TVSuite".

Voor programma's als Powerdirector (Cyberlink), Adobe Premiere, moet je eerst de ts converteren.

Het is allemaal niet goedkoop overigens... :-)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HUMAX 5050C', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Humax 5050c - soms bij 1 zender geen EPG Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 3 18 aug 2019
Humax 5050c - FTP - heeft iemand dit werkend gekregen? Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 7 25 jun 2019
Humax 5050c - kopieer mogelijkheid verdwenen? Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 1 22 jun 2019
Humax 5050c - Undelete mogelijk? Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 3 03 mei 2019
Opnemen met humax 5300c Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 3 25 dec 2018
Advertentie