obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Welke TV's met ingebouwde Tuners zijn er? Welke werken met het digitale signaal van CaiWay/Delta? Hoe is de beeldkwaliteit?
 Onderwerp afdrukken
DVB-C (hd)
Joke Den Haag
Even voor de duidelijkheid.

De punten die ik heb opgenoemd komen er op neer dat Caiway mij gewoon veel extra geld heeft gekost en nu misschien weer.
Kan wel zo 'n CI Card kopen, maar wat als het niet werkt.

Wanneer ik gewoon alleen TV via glas had af kunnen nemen, dus zonder internet, waren misschien alle problemen/twijfel opgelost.

Twijfel namelijk nog steeds of de decoder defect is of dat er toch iets met het signaal aan de hand is.

Monteurs zijn bij mij geweest met de internet problemen.
Kreeg te horen; ik loop even naar een kastje buiten om het signaal te versterken.
Of de stekker zat niet goed aan de coaxkabel.
Mijn buurman kreeg verleden jaar te horen dat kabels in het kastje buiten geoxideerd waren, door regen en de wind laat de kabels in het kastje heen en weer gaan.

Het signaal van de SD decoder staat ook niet constant, dan weer 92, dan weer 95%.
Ik weet niet of dat goed is, daar heb ik geen verstand van.
Tig dure coaxkabels gekocht, signaalversterker, maar ook dat hielp niet echt.

'k Weet het ff niet meer.
 
Migow
Heel simpel: haal die digitale box er tussenuit. Sluit tv aan via alleen je coaxkabel. Stel je ingebouwde tuner vd tv af op de juiste frequentie. Dan heb je zowiezo alle kanalen van het basispakket. ( ook de hd kanalen) Als je kanalen dan goed zijn kun je altijd nog info inwinnen voor evt. Cam module. En ja caiway doet aan koppelverkoop helaas.
 
Joke Den Haag
Dat is een goed idee, nooit aan gedacht, omdat analoog afgesloten is. Maar inderdaad de decoder zit nu in de TV. Ga gelijk uitproberen.
 
Joke Den Haag
Dank je wel, Migow. Het werkt en inderdaad HD uitzendingen. Dus geen Cam nodig.
Bij sommige zenders zie je wel 576, maar ook 1080i.

1000 maal dank. In een keer alles opgelost. Geweldig.
 
Migow
Geen dank en succes met je mooie tvSmile en als je nu nog slecht beeld hebt dan ligt het echt aan het signaal Smile
 
Joke Den Haag
Dank je wel, alles ziet er fantastisch uit, lag toch aan de decoder. Dacht nog teveel aan de werking van de oude TV, toen probeerde ik het dat ook eens op deze manier, maar dat werkte toen niet. Werd ook niet om de frequenties gevraagd.

Zag bij de update ook dat er nu 2 tuners in zitten, 'k weet nog niet wat er allemaal mogelijk is. Inderdaad nog heel veel te ontdekken.

Nogmaals hartelijk bedankt voor deze geweldige tip.
 
Migow
Als er 2 dvb-c tuners in zitten dan zou je ook nog kunnen opnemen via externe usb harde schijf. Maar ik denk dat de andere tuners voor sateliet zijn. 2 tuners dus 2 verscillende kanalen tegelijk. PIP in beeld. 1e kijken en via 2e tuner je favo series opnemen. Wordt nog veel lezen in de handleiding Smile wordt je toch nog enthousiast over caiway haha
 
Joke Den Haag
Ik kreeg de melding 2 tuners na de update, maar zie analoog, digitaal en extern in de lijst.
Maar waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd.
Moet inderdaad veel uitzoeken nu, want ik neem programma 's op mn dvd recorder via de SD decoder en kan het nu misschien op een andere manier opnemen.
En ook het geluid moet nu via de TV naar de versterker denk ik.
 
Migow
Yep de tv heeft voor geluid vast wel een optische of coaxiale uitgang. Dat kan wellicht gekoppeld worden aan je versterker. En opnemen zal ook vast en zeker kunnen via usb uitgang van tv. Ik neem zelf nies op van tv, maar heb een glasvezelbox welke ik eigenlijk nooit gebruik. Kijk alles via de good old coax en smart tv.Smile in je handleiding staan vast en zeker voorbeelden hoe geluid te koppelen etc. En anders www.sony.nl daar kun je ook het een en ander vinden/vragen evt.
 
Joke Den Haag
Inderdaad optische uitgang en een gewone stereo uitgang. En de mogelijkheid om op een externe HDD op te nemen en afspelen. Heel veel mogelijkheden dus.

Begrijp ik goed dat je glasvezel hebt en toch via coax kijkt? Ik hoorde van iemand die glas heeft, het beeld veel beter is dan via coax.
En smart kijk je via internet toch?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DVB-C (hd)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie