obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
bol.com blokkeert ip adres?
jiggy1965
Iemand hier van de caiway-ers die ook niet op bol.com komt? Krijg opeens de melding:

Vanwege misbruik van bol.com vanaf het ip-adres waarmee u momenteel bol.com bezoekt is de website geblokkeerd.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze klantenservice, klantenservice@bol.com of 0900 - 202 54 38 (€ 0,15 pm).

En heb echt niets illegaals gedaan Angry
 
Highway
Heb je een uniek ip adres of gebruik je een proxy.

Deel je je internet verbinding met anderen?
Werk je draadloos, is dit wel beveiligd?
Handtekening
Wink
 
jiggy1965
Ik zal wel een uniek ip adres hebben. Heb gewoon een caiway abbo met de kabelmodem. Verder niets bijzonders mee gedaan behalve installeren. Deel ook niet met anderen. Is geen draadloos modem. En gebruik een firewall van mcafee.
 
Highway
Dan zijn externe factoren uitgesloten.
Probeer via de klantenservice een nieuw ip adres te krijgen.

Mogelijk dat het uitzetten en weer aanzetten van het kabel modem een nieuw ip adres oplevert. Dit werkt bij sommige ISP's als het kabel modem langer dan 24 uur uit is geweest.

Als je ISP je een vast ip adres heeft toegewezen dan werkt dat natuurlijk niet. Dan blijft de klantenservice als enigste mogelijkheid over.
Handtekening
Wink
 
jiggy1965
Vannochtend weer pc aangezet en kwam nu zonder problemen op bol.com. Modem heb ik altijd aan staan, ook 's nachts, mede in verband met internet telefonie dat ik ook bij caiway heb. Weet niet wat het probleem kan zijn. Kan het bij bol.com hebben gelegen? Of mijn ip adres is veranderd... denk het niet, want mijn modem heeft 's nachts aan gestaan? En is het het ip adres van de modem waar het dan om zou gaan, of die van mijn pc? Die van mijn pc staat toch altijd vast of niet? Als ik bij de internet verbinding instellingen kijk onder tcp/ip dan staat daar 'Het volgende ip-adres gebruiken' voor de modem. Wat dan het standaard ip adres is wat je in moet vullen volgens de caiway handleiding voor het aansluiten van de kabelmodem. Is dat dan niet het vaste ip adres van de modem? Of kan die dan nog altijd verschillend zijn?
 
Highway
Als beheerder kan ik je ip adres zien waarmee je hier post.

Je hebt zoals je al vermoedde een nieuw ip adres gekregen.
Je geblokkeerde ip eindigde op 162.
Je nieuwe ip eindigt op 210.


Handtekening
Wink
 
jiggy1965
Maar hoe zou het dan kunnen komen dat bol.com mijn oude ip adres blokkeerde? Ze zeiden toch min of meer dat ik met mijn pc misbruik maakte van hun site of iets dergelijks. Niet dat ik zo weer gedonder krijg zonder dat ik iets gedaan heb...
En het ip adres waar het dan om gaat, is die van de modem of van de pc?
 
Highway
Het ip adres is van het modem.

Ik ben niet zo bekent met caiway, maar misschien is er iets aan de hand wat bij Ziggo ook speelde.

Bij Ziggo werden de ip adressen gerouleerd en kregen 'onschuldige' mensen ip adressen toegewezen die op een blacklist stonden.

Volg deze link eens, Wat is mijn IP, en noteer je ip adres. Kijk over een tijdje nog eens om te zien of het adres veranderd is.
Handtekening
Wink
 
magicwizz
Het IP adres wat je via caiway krijgt is niet uniek maar dynamisch. Dit betekend dat elke keer als je je modem voor een een aantal seconde reset dat je weer een nieuw ip krijgt. Als je een router gebruikt dan heb je mits je router goed staat ingesteld voor 6dgn 59uur 03Sec. een IP adres. Na die tijd wordt je 'sessie' een keer gereset voor de statistieken en wordt je weer opnieuw verbonden en krijg je weer een nieuw IP toegewezen. Het zou kunnen zijn dat hiervoor iemand anders het IPadres heeft gehad en misbruik heeft gemaakt van de bol.com pagina. Het zou ook kunnen zijn dat er een hele IPrange geblokkeerd is geweest.

Gelukkig kun je weer op de website komen van Bol.com Smile.

Maar voor de volgende keer : Modem voor 10 seconde van de stroom en er weer op. Dan laat die je IP los en krijg je een nieuwe toegewezen door Caiway Wink
 
magicwizz
IP Location: Netherlands Netherlands Gouda Kabelfoon
Resolve Host: XXX-XXX-XXX-XXX.dynamic.caiway.nl
IP Address: XX.XX.XXX.XXX [Whois] [Reverse-Ip] [Ping] [DNS Lookup] [Traceroute]
Blacklist Status: Clear

IP Staat niet op een algemene blacklist.. Dus zou alleen die van BOL.com wezen.

Uit veiligheid IP-adres afgeschermd.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'bol.com blokkeert ip adres?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Spamfilter blokkeert alle e-mails aan Caiway / Kabelfoon Storing : 1 18 sep 2019
ip adres probleem Klacht over CaiWay/Delta : 6 04 apr 2019
mail smtp adres Klacht over CaiWay/Delta : 2 08 okt 2015
Adres instellen als veilig voor Sitecom Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 30 jul 2014
Advertentie