obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier resultaten van speedtests!
 Onderwerp afdrukken
Glasvezel in IJsselstein
Winkie 56
Na de vele verontrustende Glasvezel berichten uit Krimpen ad IJssel, zou ik graag willen weten wat ons in IJsselstein staat te wachten? Berichten dat een door ons in 2010 aangeschafte Humax PVR in de prullenbak gegooid kan worden, omdat Caiway het DVB-C signaal niet meer gaat ondersteunen. Dat je nog wel Coax kan gebruiken, maar met een behoorlijk gereduceerd aantal kanalen. Dat wanneer je met glasvezel toch TV programma's wil opnemen, je een externe harde schijf aan de door Caiway geleverde apparatuur moet hangen.

Ik mag toch hopen dat Caiway van het vele negatieve commentaar uit Krimpen geleerd heeft? Natuurlijk hoeven we geen glasvezel te nemen, maar dan vraag ik me toch af wat Caiway dan gaat doen? We kunnen in IJsselstein geen kant op met andere aanbieders van kabeldiensten. Tele2 en KPN zijn zover ik weet, de enige aanbieders naast Caiway.

Ook lees ik dat het glasvezel modem van Genexis is (Genexis OCG-118M ??) en dat je in dit apparaat een DVB-C module kan plaatsen en dat Caiway daarvoor een (simpele) aanpassing in haar glasvezel centrale moet maken, waardoor iedereen in IJsselstein met een (splinternieuwe) Humax PVR toch nog uit de voeten kan.

Een aantal vragen en aannames die de forumleden misschien kunnen beantwoorden?

Sad Winkie 56
 
fmrama
Hallo,
Ik heb daar geen ervaring mee,maar als dat zo is wat je aangeeft, dan zou ik met meerdere gebruikers in Ijsselstein mijn beklag doen bij de opta. Al dan niet via Tros radar . Toen caiway overging naar digitaal was mijn slechts 6 mnd oude dvd recorder volgens hun verouderd. Ik was toen genoodzaakt om een humax 5200 aan te schaffen om nog op te kunnen nemen.
Caiway maakt zo misbruik van hun monopoli m.i.
Ik ben benieuwd naar de afloop.

vr.gr.
 
Vinnie78
Ik woon ook in IJsselstein en ben inderdaad erg benieuwd wat er gaat gebeuren. Zullen we bijvoorbeeld wel de beloofde snelheid krijgen?
Argumenten als "u heeft oude koperen bekabeling naar huis" en "u woont te ver van het verdeelstation" kunnen ze dan niet meer zeggen.
Maar dat is een ander verhaal...!

Ik weet niet zeker of Caiway een modem versie levert met (als extra aansluiting) een digitale COAX poort. En als ze die modem versie wel leveren, is het nog maar de vraag of ze dan ook het coax signaal er op laten staan.

Ik hou je op de hoogte als ik iets meer hoor.
 
Caiway Webcare
De aanleg (en uiteindelijke) oplevering van de diensten over de glasvezel hebben geen effect op het bestaande netwerk via de COAX-kabel.

Zoals nu ook in Krimpen het geval is kunnen COAX en Glasvezel prima naast elkaar gebruikt worden, we zullen hier geen belemmeringen in toepassen.

Uiteindelijk zal aan iedereen de keuze zijn of hij liever COAX, Glasvezel of beiden heeft.

Bert Vellekoop
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Adios
Als ik het verhaal lees van Bert Vellekoop denk ik dat het hetzelfde wordt als in Krimpen aan den IJssel voor het grootste gedeelte.

DVB-C alleen over de coaxkabel en op de glasvezel alleen IPTV.

Die insteekmodule met een coaxuitgang op de FTU komt er dus niet bij Caiway.

In Krimpen aan den IJssel is Caiway inderdaad heel vreemd gestart; Zowel analoog maar ook DVB-C zou uitgeschakeld worden op de coaxkabel en alleen IPTV was mogelijk.
Iedereen die DVB-C apparatuur had, kon die dus in de vuilnisbak gooien.

Daarop is toen veel verzet gekomen van de burgers en toen is later besloten dat DVB-C op de coaxkabel mocht blijven. Caiway wist namelijk niet dat er zoveel digitale kijkers waren in Krimpen... ahum.
( Kabel TV Krimpen leverde toen al jaren DVB-C aan de burgers van Krimpen, Hendrik Ido Ambacht en Albrandswaard)

Alleen is bij ons wel het grote nadeel dat het grootste gedeelte van het basicpakket op de coaxkabel achter de smartcard is geplaatst door Caiway, ondanks dat er geen tweede aanbieder is.
We moeten in Krimpen aan den IJssel voor het vierde toestel weer een nieuw abonnment afsluiten a 17,95 euro per maand als je het volledige basicpakket wil zien.

Dit is natuurlijk krommer dan krom, maar Caiway vind het tot de dag van vandaag wel best zo en bekommert zich niet om dit grote financiele nadeel.

Ik hoop dat bij jullie het basicpakket niet achter de smartcard gaat net zoals in Krimpen.
 
Winkie 56
Fiber 90,

Zojuist aan Bert Vellekoop van Caiway wat vragen gesteld, ben dan ook benieuwd wat zijn antwoord is. Jouw bericht is tekenend voor de situatie en ik ben bang dat wat jij schetst ook voor IJsselstein gaat gelden, ongeacht wat Bert Vellekoop in zijn bericht zegt. De gedachte dat er iets door onze strot wordt geduwd (waar ken ik dat toch van...??) laat mij niet los. En wat mij ook interesseerd is hoe gaat het op dit moment in Krimpen? Hoe is de Internetsnelheid met de diverse pakketten? Hoe is het gesteld met de storingsgevoeligheid van het glasvezelmodem? Voldoet de door Caiway geleverde randapparatuur, temeer omdat deze gratis geleverd worden. Lijkt mij nogal een investering en die wil Caiway toch op (korte)Angry termijn terugverdienen....dus hoe zit het met de abonnementskosten van bijvorrbeeld TV, telefonie en Internet. Vragen die je ongetwijfeld voor een groot gedeelte kan beantwoorden, anders zie ik wel een reactie van Bert Vellekoop op dit forum tegemoet.

vr. groet,

Winkie 56
 
Adios
Eigenlijk vind je alle antwoorden inzake de prijzen terug op de website. www.caiwayglasvezel.nl
Maar OK. Het basicpakket en alle aanvullende televisiepakketen zijn even duur op de glasvezel als op de coaxkabel. Op de glavezel kijk je met een IPTV ontvanger van het merk Airties. Deze wordt aangesloten met een LAN kabel vanaf je FTU. De ontvanger heeft nog hier en daar wat problemen, maar hij is door de bocht genomen gewoon goed. Die Motorlola boxen die KPN gebruikt zijn echt niet beter.

Als je via de glasvezel kijkt mag je in de rest van je huis via de coaxkabel kijken zonder daarvoor bij te hoeven betalen. Je kan namelijk op dit moment maar op 1 televisie kijken via de glasvezel.

Het internet is zeer stabiel en behalve als er een storing is , heb je altijd bijna de beloofde snelheid.

Ik lees over het Caiway internet op de coaxkabel gemengde berichten en toch regelmatig storingen en dips in de snelheden.
Dit alles heb ik in de twee jaar nog nooit meegemaakt op de glasvezel.

De glasvezel bundels lopen heel anders als op de coaxkabel en zijn ook duurder.
Waarom snap ik niet, want de snelheden op de glasvezel zijn vergeleken bij de concurrentie antiek. Dus meer vragen voor een bundel dan over de coaxkabel vind ik onzin.

De FTU in de meterkast is denk ik weer anders dan die julllie hebben, Ik denk dat jullie een modernere versie hebben.
 
Caiway Webcare

Quote

Jouw bericht is tekenend voor de situatie en ik ben bang dat wat jij schetst ook voor IJsselstein gaat gelden, ongeacht wat Bert Vellekoop in zijn bericht zegt

Je staat natuurlijk vrij om je eigen mening te vormen, waar wij onze berichten op baseren is de planning die Caiway heeft. Wat op de middellange termijn gaat gebeuren kunnen we schetsen, verder in de toekomst helaas niet.

Quote

Ik lees over het Caiway internet op de coaxkabel gemengde berichten en toch regelmatig storingen en dips in de snelheden.

Het aantal storingen en snelheidsproblemen is niet ongewoon groot. Wel is het natuurlijk zo dat je weinig hoort over een goede verbinding en meer over problemen. Per situatie zullen we ons blijven inzetten om een zo goed en stabiel mogelijk product te leveren. Dat geldt natuurlijk voor zowel de coaxkabel als glasvezel.

Quote

De glasvezel bundels lopen heel anders als op de coaxkabel en zijn ook duurder.

Daar gaat op de middellange termijn verandering in komen, details hierover kunnen we momenteel nog niet vrijgeven.

Mochten er nog vragen komen horen we het graag.

Bert Vellekoop
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Adios
Nou, het zou wat zijn als de snelheden met de coaxkabel worden gelijk getrokken. Dan zakt de snelheid op de glasvezel en al helemaal geen symmmetrisch.
We gaan terug in de tijd met Caiway op die manier!
 
maanmist
Eerst maar de ondervindingen afwachten als de diensten via glasvezel worden uitgerold. Vooraf klagen heeft niet zoveel zin.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel in IJsselstein', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
instabiel glasvezel modem sinds medio Januari 2021 CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 4 06 mrt 2021
Advertentie