obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over CaiWay/Delta? Post hier je CaiWay/Delta klacht over b.v. een storing met internet, telefonie, televisie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
constant verdwijnende DVB-T signalen
fantoc
IVM het beeindigen van de analoge signalen in Loenen aan het eind van dit jaar wordt ik vaak gevraagd om een oplossing daarvoor te zoeken, mensen die geen zin hebben in een extra kastje (omdat de tv geen DVB-V heeft) blijken vaak wel DVB-T in de tv te hebben of zoals in mijn situatie voor de extra TV's in huis geen veel duurdere DVB-C ontvanger willen kopen, met een Caiway kaartje a 20 euro plus 2 euro per maand.

Dat is de inleiding waarom steeds meer mensen op DVB-T proberen over te gaan in mijn omgeving, echter als je in Loenen woont heb je daar maar 1 probleem mee, de techniek achter DVB-x is dat je een Carrier frequentie hebt waar meerdere kanalen over kunnen worden verzonden. Bij DVB-T zijn er 3 frequenties die elk ongeveer 7 kanalen binnenbrengen, tenminste dat horen ze te doen. Ik heb in de laatste 2 maanden al 5 keer en storing gemeld bij Caiway en men blijft maar techneueten langs sturen terwijl de kanalen gewoon niet op de carrier frequenties worden gezet.

Hoe wil je anders verklaren dat begin Maart, toen ik een USB stick een Scart stick en 2 tv's op 3 verschillende adressen met alle signalen heb geinstalleerd, na 3 weken vallen op 1 frequentie alle kanalen weg, op alle 4 ontvangers.
Gebeld, Caiway stuurt een monteur langs, deze monteur constateerd dat de signalen allemaal perfect in orde zijn, als ik hem echter bovenstaand vertel, gaat hij bellen en komt terug met het verhaal dat er in het centrale netwerk ergens een systeem worden worden gereset, en jawel later die dag zijn alle kanalen weer terug.

Nu komt het probleem, sindsdien ben ik dus al 80% van de tijd 1 frequentie kwijt geweest en 40% van de ook nog een tweede.

Mails naar de servicedesk van Caiway en de nodige telefoontjes ook om wederom een monteur in te plannen, leiden soms tot herstel voor een paar dagen van de signalen waar na ze er steevast gedurende het weekende weer uitvallen.


De 3 frequenties:
522 MHz met zenders: Ned 1, Ned 2, ned 3, RTL 4, RTL 5 en SBS 6
722 MHz met zenders: RTL 7, NET5, RTL 8, Veronica, Nickelodeon, Comedy Central, MTV, CAIW info
762 MHz met zenders: BRT een, Ketnet/Canvas, Discovery, NGC, Journaal24, Animal Planet, Eurosport, CNN

Groet, Fantic
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'constant verdwijnende DVB-T signalen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie