obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Geen tv's meer na aansluiting kabelmodem
Lexeman
Hallo forum lezers, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.Ik heb al heel veel gelezen maar kom er toch niet uit.

Net overgestapt naar internet,bellen en tv via de kabel van Caiway.
Voorheen had ik alleen tv van Caiway met 4 tv's aangesloten.Om alle tv's van beeld te voorzien had ik een versterker (tratec bda 01/t) ertussen moeten plaatsen. Werkte super!

Nu ik echter een kabelmodem( Arris TM722Cool ertussen moest hangen, heb ik slechts goed beeld op de 2 dichtsbijzijnde tv's. De overige tv's hebben wisselend totaal geen signaal of hebben blokkerig signaal of hebben alleen op bepaalde kanalen beeld.

Ik twijfel ondertussen wat ik wellicht anders moet aanschaffen, t.w. een Hirschman GHV41M met eventueel daarvoor een tratec etu-02 of ctu 04 plaatsen.

Graag is jullie tips en adviezen welkom!!!!
Ik heb 2 schema's als link meegestuurd en als bijlage. 1 v/d huidige situatie en v/d situatie met de kabelmodem erbij en dus met problemen.

Vanaf het hoofdaansluitpunt (is er maar 1 in de woning en dat is een wandopbouwdoos die voorzien is van de dikke groene kabel)gaan er rechtstreekse coax kabels naar de pvr/digitale decoders/tv's

http://www.uploadarchief.net/files/do...%20cai.jpg


http://www.uploadarchief.net/files/do...%20cai.jpg
 
nossie
Hallo,

Ik heb mijn eerste digitale ontvanger en het kabelmodem zonder versterker aangesloten en de overige tv's achter de versterker. (Ondanks dat de versterker geschikt is om ook internet signaal te versterken)

Ik had in het begin ook veel probleem, maar na deze aansluitmethode ging het goed.
Het blijkt dat als je de modem achter een versterker plaatst het signaal vervormd (overmodulatie) binnenkomt en dit voor storingen zorgt op de rest van de bekabeling.

Tevens heb ik er een nog een extra filter tussen zitten (naar de tv's) die het internet signaal er uit filtert.

Ik heb er zelf niet zo veel verstand van, maar dit is door een monteur van Caiway (extern bedrijf, geen idee hoe dat heet....) aanbevolen.

Ik hoop dat dit voor jou ook kan werken.

Nossie
 
Lexeman
Bedankt voor je reactie, zou je mij iets meer duidelijkheid kunnen geven.
Kan je een tekening ervan maken. En vertel vooral ook welke filter je hebt gebruikt, merk type etc. maar ook welke versterker etc.
 
nossie
Hallo,
Tekening maken lukt niet....maar zal het proberen te omschrijven:

Versterker: Dresco (gewoon van de Gamma....dat zeg ik Grin) 1x in 2x uit
Versterking max +20dB


Wandcontactdoos --> via splitter naar modem en naar Digitale Ontvanger
Modem --> Eind
Digitale Ontvanger out --> naar versterker in ---> naar versterker out 1 -->overige digitale ontvangers (via interne huisinstallatie, totaal 3 tv's
versterker out 2 ---> naar pc met TV tuner

Gebruikte filter is van Tratrec HPF85/SHS achter out 1 naar overige ontvangers

In het begin had ik ook mijn dig. ontvanger in de woonkamer achter de versterker staan, maar dit gaf problemen. Eerst geprobeerd met een Tratec AFM10AN filter, gaf wel verbetering maar nog steeds veel freeze en blokken. Nu dus woonkamer ontvanger zonder versterker.

Hopelijk is dit duidelijk.

gr.

Nossie
 
Adpatatje
Lexeman, ik begrijp niet helemaal jouw nieuwe situatie.
Ik lees niets over een splitter. Je zal eerst vanuit het hoofdaansluitpunt moeten splitsen naar de modem en de andere kant naar je versterker waar al je tv's aanhangen.
Met de Hirschman GHV41M heb wel ervaring dat werkt super, maar als je nu al een versterker hebt zou dat toch ook moeten werken?
 
nossie
foutje....reactie op ander antwoord....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen tv's meer na aansluiting kabelmodem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
IPTV werkt niet meer Interactieve TV, Pay Per Event : 2 30 jan 2023
Geen ontvangst van radio WDR3 en WDR4 Analoge radio of televisie storing : 2 23 jan 2023
Advertentie