obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Hebben ook andere mensen in Aalsmeer problemen met internet en telefonie?
Lyna
Goede middag,

Ik ben benieuwd of ook andere mensen in Aalsmeer problemen met internet en telefonie hebben.
Bij ons, 1432 MA, speelt dit al sinds midden december. Internet werkt volgens het model 3/3, drie minuten wel, drie minuten niet. De telefoon kan soms wel een verbinding maken en soms ook niet.

Caiway heeft het nog steeds over een “centrale storing”. Af en toe geven ze ook een andere reden. Hangt er van af wie je na een half uur wachten aan de telefoon krijgt of wie de berichten beantwoordt.

En in de brief die we net kregen over de abnormale verhoging van de beltarieven, hebben ze het over “een uitstekende internet verbinding”.
 
mvandervalk
zie mijn eerdere berichten... Vanaf 14/12 zelfde storing als jij (1432nd; nieuw oosteinde).. heeft het van medio januari tot 5 dagen geleden goed gedaan, maar is nu weer helemaal mis..

Uitleg die mij vanaf het begin af aangegeven is, is dat het inderdaad een wijkprobleem is waarbij de modem met 4 verschillende wijkkasten oid contact maakt en dan blijft hangen.. Mijn buren hadden gekgenoe hetzelfde probleem maar wel in veel mindere mate dan ik.. Bij ons valt naast internet ook de telefoon regelmatig uit/ is niet bereikbaar...

Krijg het gevoel dat het een onoplosbaar probleem is maar volgende week komt er bij ons een monteur... Als die het probleem niet oplost dan ga ik toch maar weer terug naar 4mb ADSL van een betrouwbare provider waar je niet 1 uur in de wacht hoeft te hangen om je afspraak met een monteur te verzetten... Gedogen van monopolie positie van kabelaars blijft toch een vreemde/ onbegrijpelijke constructie in deze tijd waar zo een beetje alle andere sectoren met elkaar moeten concurreren (gezondheidszorg incluis)..

Rare vind ik overigens wel dat als ik dan iemand van de helpdesk ad telefoon heb ik wel goed/ correct geholpen wordt... lijkt mn een enorm capaciteitsprobleem.

Moeten we anders een flyeractie oid in de buurt opzetten om iedereen met problemen te bundelen??
 
Lyna
Hallo, Ik ben heen benieuwd wat de monteur gaat doen en voor hoe lang de problemen opgelost worden.

Want ik begin ook het gevoel te krijgen dat ze het probleem niet kunnen oplossen. Internet werkt nog steeds drie minuten wel en drie minuten niet en de telefoonverbinding valt regelmatig uit of we zijn helemaal niet bereikbaar.

Wat is echt hypocriet vind, is dat ze hun onmacht/onkunde niet toegeven en dat we eerst een paar keer moesten bellen en mailen en elke keer het antwoord kregen dat het probleem bij ons lag. Tot dat een van de medewerkers, Michiel de Vries, schreef, “De modem wat u heeft is een Arris modem sinds eind december 2011 is er een probleem ontstaan bij een aantal van deze modems. Hierdoor lopen deze modems regelmatig vast. Op dit moment zijn wij hard bezig in samenwerking met de leverancier van het modem om een oplossing te ontwikkelen.”

Dus, ze wisten wel waar het probleem lag, maar toch hadden ze het niet verteld. We vroegen of we niet een nieuwe modem die wel werkte, niet konden krijgen (het lijkt me logisch), maar het antwoord was, “Helaas is het niet mogelijk om u een nieuw modem toe te sturen. Dit omdat wij alleen Arris modems leveren. Dit houdt in dat met een nieuw modem het zelfde probleem gaat spelen.”

In mijn andere posten heb ik al de ellende mbt communicatie met Caiway omschreven. Na veel bellen en aandringen, hebben ze een monteur gestuurd die iets in het kastje buiten aangepast heeft. Met resultaat zeven uur werkend internet.
Op 6 januari hebben we een officieel klacht bij Caiway ingediend, nog niks gehoord.

Ik bleef klagen op het Caiway forum en op klacht.nl en plotseling kwam er op 2 februari een reactie van Bert Vellekoop, “De problemen staan zoals eerder vermeld bekend als een centrale storing die helaas begin deze week weer is teruggekomen. Via andere wegen ben je daar al van op de hoogte gesteld, het proces zal niet worden versneld door op meerdere media je probleem te melden.
Vanzelfsprekend werken we hard aan een oplossing. Vervangen van modems is dat niet aangezien het probleem niet in de modems zelf zit.”

Dit noemen we in Amsterdam een gotspe! Niemand had ons op de hoogte gebracht dat hun “centraal probleem” weer speelt. En nog adviseren om geen andere media te gebruiken. Dit doe ik dus wel en zo kom ik achter hoeveel andere mensen al lang problemen met dit bedrijf hebben. Het is niet voor niks dat ze een overall cijfer van 3,3 op http://www.internetervaring.nl/providers/review/caiway gekregen hebben.

Ik heb gevraag om een duidelijk uitleg wat “een centrale storing” precies inhoudt en wat ze daar aan doen. Maar ik betwijfel dat ik ooit een antwoord krijg. We sturen nog een officieel klacht met verzoek om de kosten voor internet en telefonie vergoed te krijgen.

Maar ons vertrouwen in Caiway is er niet meer en ik ben nu aan het kijken bij welke andere provider wij ons kunnen aansluiten. Op de site van KPN staat dat ze 8 MB bij ons kunnen leveren. Met de belachelijke verhoging van de belkosten van Caiway, ben ik ook op zoek naar een andere aanbieder van telefonie. Maar eerst ga ik goed een markt onderzoek doen want ik wil niet weer zo’n ervaring als bij Caiway. Het kost me te veel tijd en ergernis en dit kan niet de betekenis zijn van “klant zijn”. Normaal moet de klant koning zijn, maar bij Caiway zijn ze zelf de koning en de klant kan ze niet zo veel schelen.

Een flyer-actie in de buurt lijkt me een goed idee, het moet alleen een beetje warmer worden.
 
rayblo
lyna, ik ben al een poos geleden vertrokken bij caiway, zit nu bij Online mede omdat wij zelf t-mobile bellers zijn en hier extra voordeel mee hebben!

Wil je een duidelijk onafhankelijk advies : http://www.internetten.nl/drieineen/default.asp?inetSnelheid=1000&shw=all&profiel=1&m=2
 
Caiway Webcare

Quote

JMeijer schreef:

Ik heb hetzelfde probleem, heb er net een een topic over gepost..
3 minuten op, 3 minuten af!
Mijn postcode is 1431BH


Als het goed is is deze al in behandeling bij de helpdesk. Zie dat er vandaag nog contact is geweest voor de planning van een monteur.

Mocht er nog iets onduidelijk zijn horen we het graag.

Bert Vellekoop
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hebben ook andere mensen in Aalsmeer problemen met internet en telefonie?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Philips SmartTV plus internet Hardware instellingen : 1 29 nov 2023
Het kastje dat we niet hebben... CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 06 sep 2023
Traag internet. CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 28 mei 2023
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Advertentie