obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier resultaten van speedtests!
 Onderwerp afdrukken
Caiway officials - Waarom is het zo stil?
Marchidde
Enkele maanden geleden werd er belooft dat er op korte termijn informatie zou volgen over nieuwe diensten (glasvezel?) en snelheden (verhogingen?) via de nieuwsbrief van Caiway. Tot op heden heb ik op de combi pakketen na nog steeds niets vernomen.. De laatste nieuwsbrief dateert uit JUNI!

Wat zit er in de pijpleiding? Staat de ontwikkeling bij Caiway stil? Waar is Caiway mee bezig, waar kunnen we ons op verheugen? Om ons heen zien we andere kabelaars de snelheid omhoog gooien, wat heeft Caiway ons te bieden? Heeft deze stilte iets te maken met de (voorgenomen) overname van KPN?
 
DH64

Quote

Marchidde schreef:

Enkele maanden geleden werd er belooft dat er op korte termijn informatie zou volgen over nieuwe diensten (glasvezel?) en snelheden (verhogingen?) via de nieuwsbrief van Caiway. Tot op heden heb ik op de combi pakketen na nog steeds niets vernomen.. De laatste nieuwsbrief dateert uit JUNI!

Wat zit er in de pijpleiding? Staat de ontwikkeling bij Caiway stil? Waar is Caiway mee bezig, waar kunnen we ons op verheugen? Om ons heen zien we andere kabelaars de snelheid omhoog gooien, wat heeft Caiway ons te bieden? Heeft deze stilte iets te maken met de (voorgenomen) overname van KPN?


Dat zijn een paar mooie en interessante vragen voor onze Bert Vellekoop van Caiway Webcare.
Misschien kan hij er een aantal daarvan morgen positief beantwoorden Smile
 
Marchidde
Bedankt DH64.

Voor alle duidelijkheid, het is niet klagerig bedoelt oid. Ik ben oprecht benieuwd naar welke plannen Caiway heeft met zijn diensten. Ik mis in dat opzicht de transparantie bij Caiway. Als je kijkt naar andere kabelaars zie je dat men veel meer door laat schemeren welke ontwikkelingen zich achter de schermen afspelen en welke implicaties die zullen hebben voor klanten.

Op dit moment is het zo stil dat ik bijna het gevoel heb dat er of 1) iets heel grootst staat te gebeuren op korte termijn of 2) er gewoon absoluut geen nieuwe ontwikkelingen zijn.

Wat is er aan de hand Caiway? Gaat alle aandacht / ontwikkeling tegenwoordig naar de nieuwe glasvezel abonnees? En als we het dan over glasvezel hebben, komt dat binnenkort ook in Gouda en omgeving (Reeuwijk!)? Als we weten / te horen krijgen dat er op (korte) termijn iets moois in het verschiet ligt is het een stuk minder vervelend om op die (voor de kabel) magere 50 mbit door te te moeten gaan.

Waarom kan ik Caiway qua snelheden niet terug vinden in deze grafiek?
beschikbaarheiddocsis3
http://nlkabel.nl/nl/Home/Cijfers-en-...ernet.aspx

Caiway, waarom lopen jullie zo ver achter:
  • Caiway 50 down 4 up
  • Ziggo 120 down 10 up (word al gespeculeerd over upgrade naar 240)
  • UPC 120 down 10 up
  • ZeelandNet 80 down 6 up (word binnenkort 100)

Gewijzigd door Marchidde op 13 oktober 2011, 23:15
 
DH64

Quote

Marchidde schreef:

Bedankt DH64.

Voor alle duidelijkheid, het is niet klagerig bedoelt oid. Ik ben oprecht benieuwd naar welke plannen Caiway heeft met zijn diensten. Ik mis in dat opzicht de transparantie bij Caiway. Als je kijkt naar andere kabelaars zie je dat men veel meer door laat schemeren welke ontwikkelingen zich achter de schermen afspelen en welke implicaties die zullen hebben voor klanten.

Op dit moment is het zo stil dat ik bijna het gevoel heb dat er of 1) iets heel grootst staat te gebeuren op korte termijn of 2) er gewoon absoluut geen nieuwe ontwikkelingen zijn.

Wat is er aan de hand Caiway? Gaat alle aandacht / ontwikkeling tegenwoordig naar de nieuwe glasvezel abonnees? En als we het dan over glasvezel hebben, komt dat binnenkort ook in Gouda en omgeving (Reeuwijk!)? Als we weten / te horen krijgen dat er op (korte) termijn iets moois in het verschiet ligt is het een stuk minder vervelend om op die (voor de kabel) magere 50 mbit door te te moeten gaan.


Ik ga hier helemaal in mee Marchidde,

We zijn al niet zo bevoordeeld in Gouda qua snelheid in de regio.
KPN laat het afweten met zijn glasvezel netwerk in Gouda wat er al zo'n 2 1/2 jaar ligt (VDSL2+) en niet in gebruik en de
Rekam vind het niet nodig om glasvezel aan te leggen in Gouda met zijn 70.000 inwoners kijkend naar Alphen a/d Rijn niet ver van Gouda gelegen, daar krijgen alle woningen van de gemeente Alphen a/d Rijn een aansluiting op het glasvezel netwerk of ze het nu wel of niet glasvezel diensten afnemen in de toekomst.

Laten we hopen dat Caiway nog wat voor ons kan betekenen in de toekomst en de Rekam kan overnemen en kan gaan beginnen met het verglazen van het "Rekam" netwerk.
 
Adios
De glasvezelklanten waaronder ik zelf krijgen echt niks meer nog ten opzichte van de coaxklanten van Caiway.


Wel is het diep triest dat de Caiwayklanten die op het Rekamnetwerk zitten, minder HD zenders hebben maar wel hetzelfde moeten betalen als de andere Caiwayklanten.
Ook is het absurd dat de Caiwayklanten op het Rekamnetwerk, om op meer toestellen het basispakket te kunnen zien van Caiway, 1,95 euro per maand bij moeten betalen per toestel.
Daar hebben de andere Caiwayklanten ook geen last van waar het basispakket ongecodeerd is. Die kunnen op een onbeperkt aantal toestellen kijken naar het basicpakket.

Caiway zou toch minstens voor het basicpakket op het Rekamnetwerk geen extra toeslag mogen vragen per toestel. Zo zijn de Rekamklanten behoorlijk in het nadeel ten opzichte van de andere Caiwayklanten.

Rekam verglaast volgens mij wel kleine gedeelten van zijn netwerk.

Maar ik heb gelezen dat CIF het netwerk van de Rekam wil kopen. Als dit doorgaat wordt het toch allemaal Caiway.
 
Caiway Webcare
Zal de vragen per stuk even quoten, anders wordt het een beetje onoverzichtelijk.

Quote

Enkele maanden geleden werd er belooft dat er op korte termijn informatie zou volgen over nieuwe diensten (glasvezel?) en snelheden (verhogingen?) via de nieuwsbrief van Caiway. Tot op heden heb ik op de combi pakketen na nog steeds niets vernomen.. De laatste nieuwsbrief dateert uit JUNI!

Sindsdien zijn we vrij actief bezig met de Combi's waar nu onder andere de focus op ligt, deze zijn overigens al besproken op het forum hier. Communicatie hierover loopt nog en zal voornamelijk met de post en E-mail gaan.

De ontwikkelingen staan zeker niet stil, zo zijn we onder andere bezig met een PVR op glasvezel, de Combi's, aanpassingen van de huidige abonnementen.

De overname van KPN heeft niets te maken met de ontwikkelingen die Caiway zelf al in gang heeft (gezet), producten van Caiway blijven na de overname ook gewoon bestaan.

Quote

Wat is er aan de hand Caiway? Gaat alle aandacht / ontwikkeling tegenwoordig naar de nieuwe glasvezel abonnees?

Glasvezel is voor ons een belangrijke ontwikkeling, echter zijn we het zicht op de kabel natuurlijk niet verloren.

Quote

Waarom kan ik Caiway qua snelheden niet terug vinden in deze grafiek?

Om deze snelheden mogelijk te maken zijn er aanpassingen nodig in vrijwel alle kabelgebieden waar we actief zijn. Achter de schermen wordt hier hard aan gewerkt. Op de voorgrond zal je hier hopelijk (omdat het werkzaamheden zijn) niet veel van merken.

Wanneer we er klaar voor zijn zullen we uiteraard naar voren komen met nieuwe diensten, tussentijds worden er inderdaad niet veel updates gegeven. Over deze strategie valt natuurlijk van alles te zeggen als bijvoorbeeld verwachtingen scheppen, verrassend uit de hoek komen etc.. Dat gedeelte laten we over aan persoonlijke meningen en eventueel tips.

Quote

Verhaaltje over REKAM-gebieden

Op het REKAM netwerk doet een vrij unieke situatie zich voor waar 2 TV-providers gebruik maken van 1 kabelnetwerk. Dit bied voor de consument keuzevrijheid, je kan kiezen voor een klein en goedkoop pakket of een groter en duurder pakket van ons.

Een nadeel van deze constructie is dat beide providers ook de (beperkte) frequentiebandbreedte gebruiken. Waar we in K&H gebieden alle bandbreedtes kunnen gebruiken zal dat bij REKAM niet kunnen. Daardoor is er letterlijk geen ruimte voor meer HD zenders. De reden dat we ons signaal coderen in dit gebied is omdat ze anders niet exclusief zijn. De smartcard is feitelijk je sleutel tot Caiway diensten, en ja het kost geld om een smartcard te onderhouden.

Samenvattend, we staan zeker niet stil! Mochten er vragen volgen horen we het graag.

Bert Vellekoop
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Marchidde
Bedankt voor uw uitgebreide antwoord.

Heeft u enig idee of er al onderhandelingen gaande zijn tussen CIF en de Rekam voor een eventuele overname van het bestaande kabelnetwerk?

Zojuist lees ik dat er weer een kabelbedrijf is dat haar netwerk gaat verglazen, Cogas in dit geval, heeft u enig idee of Rekam zelf de ambitie heeft om dit te doen?
 
Caiway Webcare

Quote

Marchidde schreef:

Bedankt voor uw uitgebreide antwoord.

Heeft u enig idee of er al onderhandelingen gaande zijn tussen CIF en de Rekam voor een eventuele overname van het bestaande kabelnetwerk?

Zojuist lees ik dat er weer een kabelbedrijf is dat haar netwerk gaat verglazen, Cogas in dit geval, heeft u enig idee of Rekam zelf de ambitie heeft om dit te doen?


Helaas kunnen we hier geen informatie over vrijgeven. Dat kunnen we als provider allen doen als zaken definitief worden.

Als het zo ver is zullen we dat uiteraard op elke gebruikeijke manier laten weten.

Bert Vellekoop
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Marchidde
Bijna 2012, nog steeds geen nieuws over een snelheidsverhoging per 1 januari... We gaan toch niet 2012 in zonder verhoging Caiway!?
 
maanmist
Aandacht zal wel op glasvezel liggen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Caiway officials - Waarom is het zo stil?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie