obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Humax PC verbinding
schrek
Ik heb een Humax iHDR-5050C digitale recorder en wil bestanden naar mijn PC verplaatsen.
Hoe moet ik dit doen, ik heb geen router.
Kan ik de recorder met een UTP kabel met mijn Webstar modem verbinden?
 
magicwizz

Quote

schrek schreef:
Ik heb een Humax iHDR-5050C digitale recorder en wil bestanden naar mijn PC verplaatsen.
Hoe moet ik dit doen, ik heb geen router.
Kan ik de recorder met een UTP kabel met mijn Webstar modem verbinden?


Je kan de humax aansluiten via je usb op je pc. Het kan ook door middel van een UTP aansluiting als die in de ontvanger zit. Je zou even in de handleiding kunnen kijken hoe je dan precies de bestandsoverdracht kan doen. Wat ik wel weet is dat je bij de 5050c gebruik kan maken van de FTP verbinding die in de ontvanger gebouwd zit. Als je hem dan aansluit rechtstreeks op je ontvanger zou het via FTP overgezet kunnen worden op je pc. Wat ik me eigen wel even lichtelijk afvraag is de type bekabeling die je dan moet gaan gebruiken omdat je er geen router tussen hebt zitten.. Normaal is het zo als je een PC-PC verbinding hebt dat je dan in plaats van een 'Straith' een 'Crossed' kabel nodig hebt.

In de handleiding zal vast hier wel iets over in staan Smile

Misschien iemand anders die ook een 5050c heeft die de oplossing weet????
 
Joke Den Haag

Quote

magicwizz schreef:

Quote

schrek schreef:
Ik heb een Humax iHDR-5050C digitale recorder en wil bestanden naar mijn PC verplaatsen.
Hoe moet ik dit doen, ik heb geen router.
Kan ik de recorder met een UTP kabel met mijn Webstar modem verbinden?


Je kan de humax aansluiten via je usb op je pc. Het kan ook door middel van een UTP aansluiting als die in de ontvanger zit. Je zou even in de handleiding kunnen kijken hoe je dan precies de bestandsoverdracht kan doen. Wat ik wel weet is dat je bij de 5050c gebruik kan maken van de FTP verbinding die in de ontvanger gebouwd zit. Als je hem dan aansluit rechtstreeks op je ontvanger zou het via FTP overgezet kunnen worden op je pc. Wat ik me eigen wel even lichtelijk afvraag is de type bekabeling die je dan moet gaan gebruiken omdat je er geen router tussen hebt zitten.. Normaal is het zo als je een PC-PC verbinding hebt dat je dan in plaats van een 'Straith' een 'Crossed' kabel nodig hebt.

In de handleiding zal vast hier wel iets over in staan Smile

Misschien iemand anders die ook een 5050c heeft die de oplossing weet????


Omdat ik zelf op zoek ben naar een decoder heb ik de handleiding bij www. Humax bekeken, maar daar wordt niet veel beschreven over een eventueel netwerk behalve dat deze een IPadres adres nodig heeft. Daarbij is het ook van belang hoever de PC van de decoder af staat. 10 meter UTP lijkt mij goedkoper dan 10 meter USB.

Ik heb begrepen dat je bestanden naar je PC wil kopieren, moeten die dan aangepast (geconverteerd) worden? Voor bijvoorbeeld op DVD te zetten?
Ik wil bijvoorbeeld zelfgemaakte video 's in HD op de HDD van de decoder zetten.
Die staan nu op mijn PC, maar speelt de Humax die jij hebt dit wel af want mijn DVD-HDD recorder doet dit niet. Dan moet ik eerst een DVD maken op SD.

Joke
 
theokabel
Copieren van opnames van alle door Caiway geadviseerde decoders via UTP gaat zeeer traag. Bovendien krijg je dan een bestand wat je weer moet coderen, voordat het bruikbaar is. Ik denk wel dat het kan, want op nieuwsgroepen worden genoeg opnames (zelfs HD) van nederlandse programma's gepost.

Al met al, in feite worden al deze obstakels bewust opgeworpen, omdat men nu eenmaal niet wil dat je opnames copieert....jammer maar waar
 
kefjah
Hallo,

Is het mogelijk om de humax 5050c draadloos aan te sluiten op mijn netwerk?
Of is het noodzakelijk dat de humax ontvanger via een utp kabel is aangesloten op de router?

Ik heb een draadloze router.

Ik wil kijken of ik opgenomen films (geheel draadloos) via FTP kan overzetten naar de harde schijf van mijn PC.
 
Rood

Quote

kefjah schreef:
Hallo,

Is het mogelijk om de humax 5050c draadloos aan te sluiten op mijn netwerk?


Dat kan altijd, je moet dan een z.g.n. draadloze bridge kopen. Deze draadloze bridge maakt dan wireless verbinding met je routertje, en je kan je utp van de humax dan gewoon in die draadloze bridge doen.... de snelheid zal alleen wel echt belabberd zijn.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Humax PC verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Verbinding valt telkens weg CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 01 mei 2022
Instabiele verbinding CaiWay/Delta Glasvezel modem : 1 06 mei 2021
Advertentie