obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
Volume reclame op tv
suedje
Ik heb een vraag over het volume niveau van het geluid tijdens de tv reclames. Normaal hadden wij hier geen problemen mee, maar gisterenavond viel het heel erg op. Er zit een heel groot verschil in het volume niveau van de verschillende commercials. Ik dacht me te herinneren dat Caiway hier wat aan had gedaan, of ging doen, maar kan het bericht nergens vinden. Zoals gezegd was het gisterenavond heel erg. In 1 blok moesten we bij de ene commercial het volume een stuk zachter zetten om normaal te kunnen luisteren, en gelijk daarna in de volgende commercial het volume weer omhoog te schiroeven om het te kunnen beluisteren. DIt was bij verschillende reclame blokken het geval.
Weet iemand of dit centraal geregeld is/wordt door Caiway?
Wij kijken tv in Schiedam, via een ingebouwde DVB-C tuner in de tv, het basis pakket zonder smart card.
Alvast bedankt voor de info
Richard
 
42belowvodka
het volume verschil is mij ook opgevallen maar wel dat het alleen gebeurd tijdens de caiway reclame in het reclameblok.
heb hierover al een klacht naar caiway gestuurd aangezien ik zelf al klachten van mijn buren heb gehad over het tv volume( tijdens de reclame wil je nog wel eens weglopen en ik werk late diensten en kijk vaak 's nachts tv).
heb tot op heden nog geen reactie van caiway ontvangen
 
Caiway Webcare
Het probleem is inmiddels bekend bij ons en als storing ingevoerd. De storing heeft te maken met de wijze waarop de reclameboodschappen worden gekoppeld aan het DVB-C signaal.

Nieuwe meldingen/klachten hoeven niet meer gemeld te worden, onze excuses voor het ongemak.

Bert Vellekoop
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
rayblo
Volgens mij hoort per 1 sept het geluid van reclame niet hoger te zijn dan een programma, dus ook caiway moet zich hier aan houden!
 
suedje
Bert,
is hier al meer over bekend?
De laatste dagen valt het me weer op, bijvoorbeeld op RTL-8.
Mijn kinderen kijken naar Telekids. Als er reclame komt, is er een aankondiging van RTL wat er na de reclame komt, dit op een normaal volume niveau. Dan een leader van RTL-8/Telekids, waarbij het geluid veel te hard is. Maar als ik de afstandbediening pak om het volume lager te zetten, is rde reclame al begonnen, waarbij het volume weer normaal is.
Alvast bedankt voor de info
 
Caiway Webcare

Quote

suedje schreef:

Bert,
is hier al meer over bekend?
De laatste dagen valt het me weer op, bijvoorbeeld op RTL-8.
Mijn kinderen kijken naar Telekids. Als er reclame komt, is er een aankondiging van RTL wat er na de reclame komt, dit op een normaal volume niveau. Dan een leader van RTL-8/Telekids, waarbij het geluid veel te hard is. Maar als ik de afstandbediening pak om het volume lager te zetten, is rde reclame al begonnen, waarbij het volume weer normaal is.
Alvast bedankt voor de info


De storing was 2 dagen later al verholpen, mijn excuses dat ik hierover geen terugkoppeling heb gegeven.

Als ik het goed begrijp heb je geen last van de reclameblokken maar van de aankondiging van programma's of het intro daarvan? Daar hebben we helaas geen invloed op. Zal het even verder toelichten.

De studio verzorgt de TV programma's inclusief aankondigingen, presentaties, logo's etc. Dit neemt het grootste deel van de tijd in beslag dat je ziet op een zender. De rest van de tijd zijn blokken waar reclames uitgezonden worden. Dit zijn op de achtergrond 2 verschillende streams.

Bij de eerdere storing was de stream van reclameblokken harder dan de programma's waardoor je een hoorbaar verschil merkt, het volume van die blokken hebben we daarna aangepast en daarmee de storing verholpen.

Het verschil binnen de programma's staat niet bij ons in beheer, dit komt rechtstreeks van de studio af. Als bijvoorbeeld het intro van een programma harder is dan de rest ervan heeft de studio dat als zodanig besloten. Dat wordt wel vaker gedaan om de aandacht van de kijker te trekken die bijvoorbeeld even een kopje koffie aan het halen was.

uiteraard horen we het graag als er nog problemen zijn met de reclameblokken. Daarbij willen we graag weten om welke zender, tijd en ontvanger het gaat.

Bert Vellekoop
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Volume reclame op tv', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
NEGATIEVE RECLAME CAIWAY IN VOETBAL INTERNATIONAL Klacht over CaiWay/Delta : 4 11 mei 2014
Waarom krijgen we UPC en Ziggo reclame te zien bij Caiway?? Algemeen : 8 06 nov 2012
Advertentie