obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Gemiddeld 1x per week modem herstarten
jongkind
Ik maak gebruik van het CaiWay super abonnement. Snelheid is over het algemeen zeer stabiel, dat gaat dus goed.
Wat niet goed gaat is dat ik gemiddeld 1x per week het modem moet herstarten. Alle lampjes op het modem branden in zo'n situatie normaal, maar ik heb toch geen telefoon en geen internet. In zo'n situatie zie ik in mijn router bij 'status summary' bij WAN IP zoiets als "connecting....." staat terwijl er normaal gesproken het IP adres wordt weergegeven.
Ik vermoed dat op een dergelijk moment een nieuw IP adres door CaiWay aan het modem wordt aangeboden, het modem detecteert dat om één of andere reden niet. Overigens, mijn buurman vertelde dat hij ook iedere week het modem opnieuw moet starten. Ik zit er aan te denken om het modem achter een tijdklok te zetten om hem zo automatisch iedere nacht opnieuw te laten starten.

Herkennen jullie dit probleem en hebben jullie tips?

Mijn locatie: Kudelstaart
Modem:Arris Touchstone
Router: Eminent EM4551.

Dank en groet, HJ.
 
DH64

Quote

jongkind schreef:

Ik maak gebruik van het CaiWay super abonnement. Snelheid is over het algemeen zeer stabiel, dat gaat dus goed.
Wat niet goed gaat is dat ik gemiddeld 1x per week het modem moet herstarten. Alle lampjes op het modem branden in zo'n situatie normaal, maar ik heb toch geen telefoon en geen internet. In zo'n situatie zie ik in mijn router bij 'status summary' bij WAN IP zoiets als "connecting....." staat terwijl er normaal gesproken het IP adres wordt weergegeven.
Ik vermoed dat op een dergelijk moment een nieuw IP adres door CaiWay aan het modem wordt aangeboden, het modem detecteert dat om één of andere reden niet. Overigens, mijn buurman vertelde dat hij ook iedere week het modem opnieuw moet starten. Ik zit er aan te denken om het modem achter een tijdklok te zetten om hem zo automatisch iedere nacht opnieuw te laten starten.

Herkennen jullie dit probleem en hebben jullie tips?

Mijn locatie: Kudelstaart
Modem:Arris Touchstone
Router: Eminent EM4551.

Dank en groet, HJ.



Hallo jongkind

Neem even een kijkje op de site van Eminent en wellicht vind je hier een oplossing.

http://www.eminent-online.com/nl/faq/208/wlink-300-pro-draadloze-n-router.html

Klik eventueel op een vraag voor het antwoord.
 
jongkind
Dank voor je hulp.

Het probleem staat er niet echt bij. Het gaat denk ik al in het modem fout: ik heb ook geen telefoon op dergelijke momenten en daarom ligt het probleem denk ik niet bij de Eminent router. Overigens, dergelijke problemen heb ik pas na sinds het vervangen van het Webstar modem door het Arris modem. Kan toeval zijn, maar toch.

HJ.
 
maanmist
Staat je leasetijd in de router wel op forever?
 
jongkind

Quote

maanmist schreef:

Staat je leasetijd in de router wel op forever?


Nope, van de WAN staat die op 1800 seconden. Ik kan daar overigens niets aan veranderen, dit wordt door CaiWay bepaald. (Mijn LAN DHCP server staat wel op een veel langere periode).

HJ
 
magicwizz

Quote

jongkind schreef:

Quote

maanmist schreef:

Staat je leasetijd in de router wel op forever?


Nope, van de WAN staat die op 1800 seconden. Ik kan daar overigens niets aan veranderen, dit wordt door CaiWay bepaald. (Mijn LAN DHCP server staat wel op een veel langere periode).

HJ


Tog is het mogelijk om de leasetijd uit te zetten.. Zal straks even kijken hoe dat ging..

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 05 2011 02:25:53:
Het probleem zou hem kunnen zitten in de verbinding tussen router en modem.
Het kan wel eens gebeuren dat de router telkens de verbinding verbreekt met de server waardoor die telkens opnieuw een ip aanvraagt. Als dat te vaak achter elkaar gebeurd gaat de modem in storing en is een reset nodig van zowel de router als de modem.

Eventuele Oplossingen:

Router terugzetten naar fabrieksinstellingen door onderop de router de WDS knop langer dan 20 seconde vast te houden en vervolgens opnieuw in te stellen.

Als je bovenstaande gaat doen op de router kijk dan ook meteen even na of je ook de meest recente software op je router gebruikt.

De link naar de eminent download en supportpagina van de WLINK 300 Pro :
http://www.eminent-online.com/product...outer.html

Modem aansluiten op de pc zonder tussenkomst van een router en kijken hoe dat werkt!
Gewijzigd door magicwizz op 05 juli 2011, 02:25
 
jongkind
Magicwizz,

Ik laat wel horen hoe het met het resetten van het modem afloopt (staat dit weekeinde in de planning).
PC direct aan modem is geen optie: ik vrees een storm aan protesten van mijn mede huisgenoten.

Heb je nog gevonden hoe ik de leasetime kan verlengen?

HJ
 
magicwizz

Quote

jongkind schreef:

Magicwizz,

Ik laat wel horen hoe het met het resetten van het modem afloopt (staat dit weekeinde in de planning).
PC direct aan modem is geen optie: ik vrees een storm aan protesten van mijn mede huisgenoten.

Heb je nog gevonden hoe ik de leasetime kan verlengen?

HJ


Hoi HJ,

Ik ben benieuwd wat het gaat opleveren. Bij sommige routers kun je in de advanced settings ook wel eens iets in de WAN Setup wijzigen waardoor je connection type of always connected kan zetten. Maar die optie zit niet ingebouwd in deze router.

Wat betreft de Leastime, Deze kan niet gewijzigd worden omdat die inderdaad door de provider wordt bepaald en die is bij Caiway 30 minuten (1800 Sec.). Wat ik er wel bij moet zeggen is dat de router normaal gesproken om de 15 minuten een RENEW Command uitvoert waardoor je het IP adres blijft houden tot de router een keer langer dan 30 minuten van de stroom af is of als de routerverbinding verbroken wordt voor meer dan 30 minuten.
 
jongkind
De uiteindelijke oplossing lijk ik te hebben gevonden door het modem naar de meterkast te verplaatsen. Vreselijk triviaal en een beetje onverwacht: ik had het vorige modem al twee jaar op de plek staan waar degene die problemen opleverde eerst stond, dat was echter bij een lagere snelheid. Hoe dan ook, al anderhalve week heb ik het modem niet hoeven herstarten.

Hg- HJ
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gemiddeld 1x per week modem herstarten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PowerLed kleur Nokia modem Delta CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 7 12 aug 2023
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Eigen (Fritzbox) modem instellingen Hardware instellingen : 4 28 jan 2022
Advertentie