obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Stilstaand beeld en error
wivadeko
Wie heeft er net als ik problemen met de CI cam module en de smartcart van Caiway.

Mijn tv een Sony ex600 geeft regelmatig (lees 3 a 4 x per avond) de melding error 04 Failled
Daarna zijn de zenders waarvoor ik extra betaal, niet meer te zien.

Alleen als ik de CI cam module van Smit er uit haal en er daarna weer in doe heb ik weer beeld.

Ook als de CI cam module erin heb zitten staat regelmatig het beeld stil.
En dat is alleen te verhelpen als ik de stroom toevoer van de tv onderbreek.

Is de CI cam module er uit heb ik hier geen last van. (stilstaand beeld)

De tv software is up to date, en de smart card is regelmatig gereset.

Wie heeft hier ook last van..... En heeft het inmiddels opgelost.

Alvast bedankt voor de reacties,

Groeten Wil,......
Handtekening
Shock
 
Ener
Wil,

Foutmelding E04 staat voor het niet aanwezig zijn van de smartcard, kortom de CI+ CAM ziet de kaart niet meer, de rest van je meldingen komen daarmee overeen.
Meestal wordt dit veroorzaakt door wat aanslag op het chipje van de kaart, je kunt even proberen de chip 'schoon' te poetsen door er met een stukje gewoon papier overheen te wrijven.

groet,

Ener
 
wivadeko
Dank je ik ga het proberen.

Ik laat het nog even weten.......Wink
Handtekening
Shock
 
wivadeko
Ik heb de smartcard gepoetst en er weer in gedaan, nu maar afwachten of hij het blijft doen.

Is het ook zo dat iedere keer de cart geautoriseerd moet worden.

Als ik de tv aan zet krijg ik dat als eerste in beeld.
Handtekening
Shock
 
wivadeko
Nou hoeveel minuten zijn we nu verder,......

En het tv beeld stond al weer stil, alleen te onderbreken door de stroom eraf te halen.

Gek wordt ik ervan....Angry
Handtekening
Shock
 
Ener
Het klopt dat bij het aan zetten van de tv de CAM zich authentiseerd, het is een beetje afhankelijk per merk en type of dit ook zichtbaar is.

Heb je misschien nog een losse ontvanger waarin je de kaart kan testen? als de kaart het daar wel in doet zou het theoretisch gezien aan de CI+ CAM kunnen liggen.

Ener
 
wivadeko
geautoriseerd moet natuurlijk authentiseerd zijn foutje van mijn kant.

Nee helaas heb ik geen losse ontvanger, die had ik wel, maar ik had hem 1 keer uitgezet en daarna deed hij het niet meer. (na jaren aan gestaan te hebben)

En ik vond het wel zo makkelijk om met 1 afstandsbediening de tv te bedienen. Vandaar dat ik een CI cam module bij Caiway had gekocht.

Ik begin ook steeds meer te geloven dat mijn Sony ex600 niet geschikt is voor een CI cam module.
Hij staat trouwens ook niet in de lijst van Caiway.

Of ik laat alle extra zenders vervallen - of ik moet een nieuwe ontvanger kopen. VREES IS
Handtekening
Shock
 
Ener
Ziggo en Caiway hanteren ongeveer hetzelfde digitale platform en op de site van Ziggo staat het 2010 model KDL-**EX600 er wel tussen in combinatie met software versie M8.721 dan moet je er alleen wel op letten een Nederlandse versie te hebben want versies uit Duitsland bijvoorbeeld werken niet altijd.

Je kan misschien nog proberen de CAM + Kaart bij iemand anders in de TV proberen.

Ener
 
wivadeko
Ik denk dat het laatste een optie is.

De software van de tv is up to date, en Nederlands.


Dank je wel voor je ideeën Smile
Handtekening
Shock
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Stilstaand beeld en error', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Regelmatig beeld 2 a 3 seconden zwart Storing : 26 28 aug 2022
Geen beeld bij iptv Storing : 8 12 aug 2022
Geen beeld en geluid Algemeen : 1 02 mrt 2022
TV 2x aanzetten voor beeld Algemeen : 5 08 feb 2021
Amino error E600-0 Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 3 24 apr 2020
Advertentie