obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier resultaten van speedtests!
 Onderwerp afdrukken
Veel wisselingen in snelheid internet
Bas P
Router: Linksys WRT120N.
Modem: Webstar.
Abonnement: Super (16 dl, 2 up).
Netwerkkaart staat nu ingesteld op auto full negotiation, stond op 100mb full duplex maar dit gaf nog meer problemen.

De laatste 3 maanden heb ik gigantisch veel last van wisselingen in de snelheid van mijn internetverbinding. Ik verschillende speedtest sites (speedtest.net, caiway.speedtest.nl, speedtest.ziggo.nl) krijg ik steeds weer verschillende snelheden.

De ene keer heb ik wat ik hoor te krijgen: 16 dl, 2 up en ping=10.
De andere keer heb ik: 10 dl, 0,5 up en ping=42.
Weer een andere keer heb ik: 13 dl, 1 up en ping=26.

Elke keer al start ik een nieuwe speedtest, krijg ik steeds weer verschillende snelheden. Mijn router was een e-tech wgrt04, maar dit is dus een linksys geworden. Iemand is zelfs een keer langs geweest om te kijken of het probleem bij de modem lag, maar dit is ook niet het geval. Het probleem ligt dus niet bij de router of de modem, heeft een van jullie dan enig idee waar het dan aan kan liggen?
 
maanmist
Ik loop al maanden te worstelen met flippersnelheden.
Router zeker draadloos?
Dat zou de oorzaak kunnen zijn.
Maar is natuurlijk niet de oplossing. Smile
 
Bas P
De mogelijkheid is er wel, maar bij mij is gewoon alles bedraad. Het gebruik maken van internet op de computer gaat op zich wel goed aangezien je niet echt door hebt dat het zo erg schommelt. Het gebruik maken van Xbox Live is echter wel hopeloos.
 
maanmist
Inderdaad, dat is sowieso een drama.
Ik heb de PS3 van mijn dochter ook maar weer bedraad. En dat werkt idd als een lier.
Iedere keer uitval van verbinding bij draadloos.
 
Bas P
Maar bij mij is nu ALLES bedraad, maar nog steeds zijn er gigantisch veel schommelingen.

Iemand enig idee hoe dit kan?
 
darkstalker
Ligt aan Caiway. Hier haal ik ook alleen maar 's nachts tot 1 uur 's middags de maximale snelheid (op één thread). Daarna komen er meer mensen thuis en zakt de snelheid in. Het enige wat je kan doen (indien mogelijk) is downloaden met meerdere verbindingen. Dan haal je wel hogere snelheden. Ohja, vertrouw niet op speedtests; die zijn niet representatief voor je verbinding.
 
Bas P

Quote

darkstalker schreef:
Ligt aan Caiway. Hier haal ik ook alleen maar 's nachts tot 1 uur 's middags de maximale snelheid (op één thread). Daarna komen er meer mensen thuis en zakt de snelheid in. Het enige wat je kan doen (indien mogelijk) is downloaden met meerdere verbindingen. Dan haal je wel hogere snelheden. Ohja, vertrouw niet op speedtests; die zijn niet representatief voor je verbinding.


Je hebt gelijk. Ben er inderdaad achter gekomen dat ik hetzelfde probleem heb. Is hier iets tegen te doen of moet ik er maar gewoon mee leren leven dat ik na +- 3 uur 's middags sloom internet heb?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Veel wisselingen in snelheid internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Philips SmartTV plus internet Hardware instellingen : 1 29 nov 2023
Traag internet. CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 28 mei 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Poort 80 openen voor internet radio Hardware instellingen : 4 24 nov 2022
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
Advertentie