obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Slechte performance Caiway Newsserver
theokabel
Ik heb een goede internet verbinding, maar sinds +/- 5 weken valt mij op dat de performance van de Caiway Newsserver sterk is teruggelopen:
- downloadsnelheid 5-10 % van max cap
- slechte retentiue (teruggelopen naar zo'n 75 dagen)

De Caiway helpdesk beweert dat er geen klachten zijn en dat ik maar andere software (Newsreader) moet installeren.

ER IS ECHT WAT AAN DE HAND. CAIWAY MOET HIER ECHT WAT AAN GAAN DOEN. Ik roep hierbij iedereen op, die problemen heeft met de Caiway Newsserver om in ieder geval de helpdesk te bellen of te mailen. Anders gaan ze hier echt niets aan doen!!
 
Farid
Ik heb hier ook al een tijdje last van. Meerdere malen contact opgenomen met de Caiway klantenservice, en er werd mij constant gemeld dat het aan mijn kant ligt.

Ben vandaag maar overgestapt op een payserver, en daar haal ik mijn hoogste snelheid. Gemiddeld 1040 kb/s(Premium abbo) i.p.v. schommelingen tussen 400 en 800 met de caiway server.
 
theokabel
Hiermee wordt het steeds duidelijker! Het probleem ligt aan de kant van de Caiway! Ze zijn het echt aan het verprutsen met hun Newsserver en weigeren te reageren op onze klachten! Kan iemand my tippen welke payservers een goed alternatief zijn?
 
theokabel
Nog even een andere vraag. Op momenten dat het druk is op Internet (s avonds en in het weekend) zie ik bij downloaden van de Caiway-Newsserver ook dat de verbinding om de haverklap helemaal wegvalt! Dit kan echt niet aan mijn verbinding liggen, want die is op dat moment goed....Het meest dramatische is zondagavond, dan haal ik met downloaden nog maar zo'n 2-3% van de maximale capaciteit. En dit is structureel de hele avond!
 
maanmist
Is niet alleen bij de Caiway-Newsserver. Ik gebruik Eweka en ook daar is dat aan de hand. De snelheid flippert als een gek. Hoewel ik de laatste weken niet mag klagen.
Al moet ik zeggen dat de downloadsnelheid die een gemiddelde speedtest aangeeft sterk afwijkt van de snelheid die wordt aangegeven door SABnzbd, welke ik gebruik om te downloaden.
 
theokabel
In de bijlage zie je wat er constant gebeurt. Voor +-/ 5 minuten is er hoge snelheid, daarna weer een hele lange periode lage snelheid (< 10 % van de capaciteit).

Stelling:
Caiway bewaart te weinig news-artikelen op de eigen server. Dit verklaart enerzijds de veel te lage retentie (< 80 dagen, structureel bepaald voor meer dan 50 pogingen!!) en anderzijds dat ze het gevraagde extern moeten gaan halen, tja en dat kost extra snelheid...

Is dit zinnig, of klopt het niet?

Ben ik de enige met problemen? Als niemand gaat klagen, dan zal Caiway echt niets gaan doen....
Gewijzigd door theokabel op 23 december 2010, 21:38
 
menkyo

Quote

theokabel schreef:
Hiermee wordt het steeds duidelijker! Het probleem ligt aan de kant van de Caiway! Ze zijn het echt aan het verprutsen met hun Newsserver en weigeren te reageren op onze klachten! Kan iemand my tippen welke payservers een goed alternatief zijn?


Een goede payserver is die van Usenet. Ik gebruik hem (regelmatig) tergelijkertijd met de newsserver van Caiway. Ikzelf koop 100 Gig aan 'prepaid' en als dit op is
dan koop ik gewoon weer nieuw tegoed.
Met Usenet behaal ik wel de maximale snelheid (2150 KB/s). Zodra de bestanden binnen zijn van Usenet zie je de snelheid volledig terugvallen van Caiway. Het komt zelfs voor dat de verbinding gewoon stopt. Dus weer een aantoonbaar bewijs dat het probleem daar ligt.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Handtekening
theorie en praktijk... leg dat eens uit aan mijn baas...
 
jaed
Ik heb vandaag met CAIWAY gebeld ivm de slechte snelheid als ik download van de newsgroepen. Ik heb van alles geprobeerd op hun aanwijzigingen.
- Modem naar benden gehaald.
- ipv grabit newsleecher geprobeerd.
Maakt allemaal niks uit. Ben een kapitaal aan telefoonkosten en tijd kwijt.
Wat krijg ik uiteinelijk te horen:
- Wij geven geen support op de newsgroepen.
Wat een bud zaak.
Staat niet op de internet site.
Haal snelheden tussen de 0 en 400 kb per seconden.
DRAMA!!!!!
Dag CAIWAY, neem maar een abonnement op een pay server. Dan ben je van al het gezeik af.
O Helaas, heb ik nou ook een premium abonnenent, welke gaat verdwijnen!!!!!

S H I T !!!!!!!

En er zijn weinig alternatieven.


Neelie Kroes,


Doe je werk
Gooi de kabel open voor andere providers.
Ben het helemaal zat.
 
theokabel
Beste Jaed,

Super dat je reageert! Ik vond het in dit forum al erg rustig..Behoudens wat flauwe reacties op spelfoutjes.

Slechte zaak dat ze zeggen geen support te geven op newsgroepen. Dus wel de snelheden opvoeren, maar mensen zelf maar laten aanmodderen in hun zoektocht naar een goede newsserver. En als ze dan bellen, dan zijn ze 40 minuten wachttijd en 30 minuten discussie over routers, verbindingen, firewalls verder, voordat ze toekomen aan de newsserver.

Men vergeet dat je de klanten de deur uitdrijft met dit soort 'support''.. En als ze eenmaal buiten de deur zijn..en er komen goede alternatieven voor het Internet, dan is het bye-bye, zwaai zwaai naar de klanten.

Mijn eigen ervaring:
Ik heb een melding teruggekregen dat ze een storing hebben opgelost, maar geholpen heeft het niet. Het downloaden start bij mij nu +/- 15 minuten op halve kracht (50% van abonnement) en zakt daarna als een pudding in naar snelheden van 1Mbytes/s en lager.

Ook nog iets over de retentie: blijft belabberd! Daar waar andere pay-servers 600 dagen of meer bieden zit de Caiway-newsserver nog steeds op 75 dagen en soms zelfs minder...
 
Migow
Heb nog nooit gebruik gemaakt van de newsserver van caiway.
De retentie is zeer laag en er zijn gewoon betere alternatieven.
Zit zelf bij hitnews en nooit geen problemen. Altijd de volle snelheid (2000 KB/s met oude snelheid Superabonnement van caiway-snelheidsverhoging heb ik nog niet in IJ'stein)
En ik deel het account van hitnews met mijn neefje dus dat is ook nog een voordeel.
Kosten zijn dus bijna net zoveel dan de server van caiway.
Wellicht een idee om ook eens te overwegen?
Dat zou je veel frustraties schelen Smile

Groeten en suc6
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Slechte performance Caiway Newsserver', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie