obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Draadloze verbinding met Playstation 3
maanmist
Ik heb hier een draadloos netwerk waar 2 computers en een laptop aanhangen.
Nu heeft mijn dochter ook een Playstation 3 en speelt er ook online mee.
Nu gebeurd het regelmatig dat de verbinding helemaal niet doorkomt en dan voornamelijk in het weekend.
Dus het gebeurd niet altijd maar wel regelmatig dat de verbinding slecht is of wegvalt.
Sommige avonden loopt het wel gewoon.
Iemand enig idee hoe ik het stabieler kan krijgen?
 
Joke Den Haag
Misschien teveel caiway aansluitingen in de wijk? Die allemaal tegelijk aan het Internetten zijn en die bandbreedte moet dan gedeeld worden.
Zelf heb ik online...adsl, dus weinig mensen in de buurt, die nog via een telefoon aansluiting Internetten en/ of telefoneren.
Ik gebruik 1 PC, 1 laptop, 1 WII en 1 PS 3, en totaal geen probleem. En router 54 MB, dus niet eens zo 'n snelle.
 
maanmist
PS3 staat wel ingebouwd tussen tv en nog wat apparaten, zou dat voor het signaal nog wat uit kunnen maken?
 
Joke Den Haag
Je schrijft dat het vaak in het weekend gebeurd, dus wanneer het aan de verbinding met de router zou liggen, dan zou je ook iedere dag dat probleem moeten hebben.
Natuurlijk altijd even testen met zo min mogelijk opstakels. Of testen met netwerkkabel (UTP) PS3 naar de router of nog beter de modem.
 
maanmist
Modem staat beneden in de bezemkast, dochter zit op de eerste etage. Wil geen 20 meter UTP door het huis heen. Smile
 
Joke Den Haag
Ik begrijp dat je geen kabel wilt gebruiken, maar het gaat om het analyseren of juist het uitsluiten van wat het probleem zou kunnen zijn.
Stel je voor dat het ook met een kabel niet lekker werkt, dan zit het probleem bijvoorbeeld in de modem of in de verbinding met Caiway
Misschien heb je een TV dicht bij je router staan om daar de PS3 te controleren. Doet de PS3 het wel als de rest niet aan staat. Ik geef enkel een paar mogelijkheden aan om te testen.
Want het is natuurlijik niet leuk spelen als de verbinding onbetrouwbaar is.
 
maanmist
Nee klopt, gisteravond heeft ze weer frank en vrij kunnen spelen, geen enkel probleem.
Dan klinkt bandbreedte toch wel aannemelijker zou je zeggen.
Maar ik ga he toch eens proberen met de PS3 wat meer in het zicht te zetten.
Bedankt voor je reacties.
 
Rood
De bandbreedte bij Caiway? nee joh ;-) Het is toch echt het wireless wat hier roet in je eten gooit.

Wireless heeft last van je magnetron, sommige elektrische apparaten en andere wireless apparaten in de buurt. Niet te vergeten alles waar water inzit, regen, planten maar ook... jezelf ;-)

Online gamen genereert verschrikkelijk weinig verkeer. Zelfs als het druk is bij caiway zou je dat niet eens merken want dan wordt het hoogstens iets trager (in termen van milleseconden).

In een wireless verbinding daarentegen vallen juist heel vaak pakketjes weg, en daar heb je juist heel erg snel last bij het online gamen.

Ik denk dus dat het eerder aan je wireless verbinding ligt dan aan Caiway. Je kan hier heel snel achterkomen.... Leg 1 avond een UTP kabel door het huis naar boven... je zal zien dat je dan echt geen problemen (meer) hebt.
 
maanmist
Ok, weer wat geleerd.
Ik heb hier in de meterkast nog wat trekdraden hangen, maar eens kijken waar die uitkomen zodat ik beter toch een UTP door kan trekken naar boven.
 
maanmist
UTP, netjes, door het huis heen getrokken en werkt prima. Bedankt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloze verbinding met Playstation 3', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Verbinding valt telkens weg CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 01 mei 2022
Instabiele verbinding CaiWay/Delta Glasvezel modem : 1 06 mei 2021
Advertentie