obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe bedraad netwerk opzetten.(Caiway + IPTV)
zeemaneric
Hi ik ben van plan een nieuwe bedraad netwerk op te zetten in huis, nu bestaand netwerk is bijna volledig draadloos maar het bereik in huis en buiten blijft minimaal.
Ik heb al meerdere routers/extenders getest maar het bereik blijft een drama of het netwerk instabiel.

Ik was nu van plan om alles bedraad te maken met 2 managed switchen 1x 16ports beneden verdieping en 1x 8ports boven verdieping, met op elke switch een accesspoint en een IPTV ontvangen.
Ik ben alleen geen expert in deze netwerk wereld en na het rond zoeken op internet volkomen de kluts kwijt, wat betreft geschikte switchen, AP's en het opzetten/aansluiten/instellen hiervan.

Kunnen jullie mij in de juiste richting sturen welke switchen geschikt zijn, om naast internet ook het IPTV verkeer door te zetten naar de ontvangers. En indien mogelijk ook degelijke AP's welke goed samen werken of in te stellen zijn met de switchen.

Glasmodem: Caiway, Genexis Hybrid 6527, model; Live! Titanium-22
IPTV ontvangers: Amino Aria 7X

Alvorens Bedankt.
Gewijzigd door zeemaneric op 06 juli 2020, 20:07
 
Jaco Hage
Ik heb wel een goede setting/oplossing voor je. Dat scheelt je een hoop gedoe en verder uitzoekwerk, en mogelijk voordeliger dan je denkt. Contact mij maar even via mobiel > Whatsapp |: Tel nr. 0624884510

zeemaneric schreef:

Hi ik ben van plan een nieuwe bedraad netwerk op te zetten in huis, nu bestaand netwerk is bijna volledig draadloos maar het bereik in huis en buiten blijft minimaal.
Ik heb al meerdere routers/extenders getest maar het bereik blijft een drama of het netwerk instabiel.

Ik was nu van plan om alles bedraad te maken met 2 managed switchen 1x 16ports beneden verdieping en 1x 8ports boven verdieping, met op elke switch een accesspoint en een IPTV ontvangen.
Ik ben alleen geen expert in deze netwerk wereld en na het rond zoeken op internet volkomen de kluts kwijt, wat betreft geschikte switchen, AP's en het opzetten/aansluiten/instellen hiervan.

Kunnen jullie mij in de juiste richting sturen welke switchen geschikt zijn, om naast internet ook het IPTV verkeer door te zetten naar de ontvangers. En indien mogelijk ook degelijke AP's welke goed samen werken of in te stellen zijn met de switchen.

Glasmodem: Caiway, Genexis Hybrid 6527, model; Live! Titanium-22
IPTV ontvangers: Amino Aria 7X

Alvorens Bedankt.
 
piotr
Zou je die oplossing kunnen delen ? Ik ga van Ziggo naar Caiway (nu al spijt van) en wil geen mijn USG en Unifi's blijven gebruiken.
 
Jaco Hage
Ik ken zowel de woning van @zeemaneric niet, als dat die van jouw gedeeltelijk.
Uit ervaring kan ik spreken dat niet zomaar elke switch of access point geschikt is. Vandaar de suggestie als aanbod om dat ter plekke te bekijken of even wat persoonlijker toe te lichten.

Dat is geen kladje denk ik Smile

piotr schreef:

Zou je die oplossing kunnen delen ? Ik ga van Ziggo naar Caiway (nu al spijt van) en wil geen mijn USG en Unifi's blijven gebruiken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe bedraad netwerk opzetten.(Caiway + IPTV)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe zenders per januari 2024 Interactieve TV, Pay Per Event : 6 19 jan 2024
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
iptv Interactieve TV, Pay Per Event : 1 27 aug 2023
Advertentie