obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe IP adressen
lamjanus
Ik zie in mijn router dat ik een totaal ander IP adres heb gekregen van Caiway. Dat is wel vaker maar nu eentje uit de 159.180.x.x reeks.

IP lookup sites geven aan dat het uit Albaniƫ komt oorspronkelijk. Ik kwam er achter doordat mijn internet radio aanbevelingen gaf van populaire zenders uit dat land ;-)
Hebben jullie dit verschijnsel ook? Ik kan natuurlijk het zaakje een nachtje uitzetten om een ander adres op te vragen maar ik heb eerst even contact opgenomen met Caiway. Dat wacht ik dus even af.
 
Jaco Hage
Nee hoor, het is een gewoon oorspronkelijk adres van Delta Fiber Zie> https://ipinfo.io/AS15435
 
lamjanus
Wellicht even lezen op allestoringen.nl

Daar zijn veel klanten met hetzelfde probleem, misschien regionaal.
 
Bordewolf
Er zijn op dit moment ontzetten veel problemen met een nieuwe ingekochte range die weer te vroeg is ingezet.

Zo'n range moet eerst omgezet worden naar Nederland alvorens in gebruik te nemen. Een oude fout, die is bij de uitrol van glasvezel in Twente ook al eens gebeurt met een ingekochte range uit Duitsland.

PS ik heb de nieuwe decoder aangesloten op een managed switch Netgear GS108E. Ik krijg gek genoeg geen beeld op de eerste 10 zenders (zwart) andere zenders doen het wel. Hoe valt dit te verhelpen?
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Jaco Hage
Op het eerste deel kan ik geen zinnig antwoord geven als ik 4 klachten zie en er verder nergens over deze 159.xx.xx.xx range gesproken wordt.

Wat betreft je IPTV. Wat gebeurd er rechtstreeks op je modem? Staat IGMP snooping aan en UPnP in je managed switch, VLAN op all, of selectief?

Bordewolf schreef:

Er zijn op dit moment ontzetten veel problemen met een nieuwe ingekochte range die weer te vroeg is ingezet.

Zo'n range moet eerst omgezet worden naar Nederland alvorens in gebruik te nemen. Een oude fout, die is bij de uitrol van glasvezel in Twente ook al eens gebeurt met een ingekochte range uit Duitsland.

PS ik heb de nieuwe decoder aangesloten op een managed switch Netgear GS108E. Ik krijg gek genoeg geen beeld op de eerste 10 zenders (zwart) andere zenders doen het wel. Hoe valt dit te verhelpen?
 
lamjanus
Caiway heeft al gereageerd dat ze issues hebben met het ip netwerk. Enkele adressen op de verkeerde ip locatie zeggen ze dan.

Geen probleem, ik stuur nu een vlan over een VPN tunnel met NL ip dus ik kan verder. Totdat ze het daar weer onder controle hebben. Amateuristisch is het wel hoor.
 
Bordewolf

Jaco Hage schreef:

Op het eerste deel kan ik geen zinnig antwoord geven als ik 4 klachten zie en er verder nergens over deze 159.xx.xx.xx range gesproken wordt.

Wat betreft je IPTV. Wat gebeurd er rechtstreeks op je modem? Staat IGMP snooping aan en UPnP in je managed switch, VLAN op all, of selectief?

Bordewolf post=24933

Er zijn op dit moment ontzetten veel problemen met een nieuwe ingekochte range die weer te vroeg is ingezet.

Zo'n range moet eerst omgezet worden naar Nederland alvorens in gebruik te nemen. Een oude fout, die is bij de uitrol van glasvezel in Twente ook al eens gebeurt met een ingekochte range uit Duitsland.

PS ik heb de nieuwe decoder aangesloten op een managed switch Netgear GS108E. Ik krijg gek genoeg geen beeld op de eerste 10 zenders (zwart) andere zenders doen het wel. Hoe valt dit te verhelpen?


Mijn instellingen op de managed switch zijn niet aangepast. De decoder en switch zijn een tijdje niet aan geweest ivm een verbouwing. Sinds ik de boel weer heb geplaatst opeens op bepaalde zenders geen beeld. Gek genoeg een bepaalde range zenders, want er zijn ook zenders wel zichtbaar.

@edit: complete reset gedaan van het modem, router en switch en nu werkt alles weer.
Gewijzigd door Bordewolf op 24 mei 2020, 16:15
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Jaco Hage
Uit bronnen blijkt dat er veel problemen zijn met fluctueren van internet en IPTV.

Caiway-klanten in onder meer een regio in Noord-Brabant en in Overijssel melden dat er sprake is van een storing bij televisie en/of internet. Voor sommige klanten duren de televisieproblemen al langer.

Note :
https://tweakers.net/nieuws/167594/caiway-klanten-in-meerdere-regios-melden-problemen-met-internet-en-televisie.html

(mooi dat jouw reset in iedergeval wel heeft geholpen)

Bordewolf schreef:

Jaco Hage post=24935

Op het eerste deel kan ik geen zinnig antwoord geven als ik 4 klachten zie en er verder nergens over deze 159.xx.xx.xx range gesproken wordt.

Wat betreft je IPTV. Wat gebeurd er rechtstreeks op je modem? Staat IGMP snooping aan en UPnP in je managed switch, VLAN op all, of selectief?

Bordewolf schreef:

Er zijn op dit moment ontzetten veel problemen met een nieuwe ingekochte range die weer te vroeg is ingezet.

Zo'n range moet eerst omgezet worden naar Nederland alvorens in gebruik te nemen. Een oude fout, die is bij de uitrol van glasvezel in Twente ook al eens gebeurt met een ingekochte range uit Duitsland.

PS ik heb de nieuwe decoder aangesloten op een managed switch Netgear GS108E. Ik krijg gek genoeg geen beeld op de eerste 10 zenders (zwart) andere zenders doen het wel. Hoe valt dit te verhelpen?


Mijn instellingen op de managed switch zijn niet aangepast. De decoder en switch zijn een tijdje niet aan geweest ivm een verbouwing. Sinds ik de boel weer heb geplaatst opeens op bepaalde zenders geen beeld. Gek genoeg een bepaalde range zenders, want er zijn ook zenders wel zichtbaar.

@edit: complete reset gedaan van het modem, router en switch en nu werkt alles weer.
 
lamjanus
Ik heb na de storing van vanmiddag weer een "oud" ip-adres gekregen. Voor mij is het gelukkig weer zoals het was.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe IP adressen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe zenders per januari 2024 Interactieve TV, Pay Per Event : 6 19 jan 2024
nieuwe app of zender Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 26 feb 2023
nieuwe app of zender Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 18 feb 2023
Caiway nieuwe bestelling haast onmogelijk Klacht over CaiWay/Delta : 4 13 sep 2022
Vraag over nieuwe aansluiting CaiWay/Delta Glasvezel modem : 5 13 mei 2021
Advertentie