obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Wel verbinding maar vaak kort geen internet
Mnop
Beste forumleden,

Ik heb inmiddels de klantenservice van Caiway op de sneltoets zitten. Vandaar dat ik mijn vraag aan jullie richt.

Het komt zeer regelmatig voor dat mijn apparaten (via wifi) hun internet verliezen, er is dan nog wel gewoon verbinding met het Wi-Fi-netwerk. Tablets, telefoons of laptops dat maakt niet uit. Allen hebben het probleem.
Ik gebruik een Netgear R7000P. Deze is al gereset en opnieuw ingesteld met geen succes. Daarnaast zit er verderop in het netwerk nog een Archer C2300. Op dit moment hebben beide hetzelfde SSID en wachtwoord. Dit om te proberen of dit het probleem oplost. Tot dusver geen succes.
Ik zie dat ik een goed IP adres krijg bij de storing en zonder interventie komt mijn internet dan weer terug.

Wie heeft een vermoeden wat het probleem is?
 
Jaco Hage
Bijna zeker een NAT probleem.

Het is raadzaam , als je een eigen router kiest, op de laatste generatie Genexis modem, het modem in DMZ te zetten.

Als je geen modem met router functie hebt en je enkel de Netgear met daarop een 2de router, welliswaar in bridge, dat er ook NAT problemen kunnen ontstaan. Het is nooit raadzaam 2 bridge achtige apparaten, die eigenlijk dienen als router, in dezelfde DHCP range te laten lopen, met daarop ook nog eens dezelfde WiFi naam+wachtwoord. De rooming van de WiFi is vaak verre van optimaal. Daarnaast bestaat de kans dat 1 van de 2 een andere leasetijd heeft waardoor de andere bridge/router de handelingen overneemt. NIET optimaal.

Ook is er een mogelijkheid dat 1 van de apparaten een ''mac-clone'' heeft aanstaan, of een conflict van een Mac of IP adres maakt/heeft. Dat kun je het beste NIET doen om een mac clone aan te maken.
En daarnaast zijn er Netgear R7000 Nighhawk type-versies die problemen hebben met de firmware versie.
En daarnaast kun je eens kijken of er geen slechte netwerkkabel tussen zit, of Caiway vragen wat HUN bevindingen zijn op je modemlijn aan de fouten kan zien en/of dat het apparaat een juiste leasetijd heeft / dubbel mac-adres.

Hoe goed men het ook probeert in te stellen met een router in ''bridge'' of iets dergelijks, het zal nooit zo stabiel werken als 1 netwerk-router / firewall met daaraan hangend losse access points.

Mnop schreef:

Beste forumleden,

Ik heb inmiddels de klantenservice van Caiway op de sneltoets zitten. Vandaar dat ik mijn vraag aan jullie richt.

Het komt zeer regelmatig voor dat mijn apparaten (via wifi) hun internet verliezen, er is dan nog wel gewoon verbinding met het Wi-Fi-netwerk. Tablets, telefoons of laptops dat maakt niet uit. Allen hebben het probleem.
Ik gebruik een Netgear R7000P. Deze is al gereset en opnieuw ingesteld met geen succes. Daarnaast zit er verderop in het netwerk nog een Archer C2300. Op dit moment hebben beide hetzelfde SSID en wachtwoord. Dit om te proberen of dit het probleem oplost. Tot dusver geen succes.
Ik zie dat ik een goed IP adres krijg bij de storing en zonder interventie komt mijn internet dan weer terug.

Wie heeft een vermoeden wat het probleem is?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wel verbinding maar vaak kort geen internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Philips SmartTV plus internet Hardware instellingen : 1 29 nov 2023
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Traag internet. CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 28 mei 2023
Advertentie