obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
caiway en apple airport
joost
Hoi,

Wie kan mij verder helpen:

De modem van caiway Genexis 7840 heeft helaas een hele zwakke wifi verbinding. op 4 meter afstand is het signaal al bijna helemaal weg dus wil ik mijn oude netwerk dat ik had via ziggo installeren.

Wat heb ik nu gedaan:
Modem Caiway via utp aangesloten op Airport extreme (maak draadloos netwerk aan en brugmodus), via deze AE een UTP kabel gelegd naar een andere AE maar deze kan ik alleen zetten op uitgeschakeld, anders stopt de internet verbinding van caiway via de apple apparaten (en werkt dus weer de zwakke caiway wifi). Hoe kan ik dit wel werkend zetten?

Daarna moet er nog een AE aan gesloten worden net als hiervoor en dan voor in de tuin nog een Airport express.

Iemand tips of ideeën?
 
Jaco Hage
2 access points kopen en die aansluiten. Niet alleen is Apple al niet meer het sterkste merk in netwerkapparatuur, omdat dit al enige jaren niet meer verkocht/realtime geupdated wordt, maar ik heb al verschillende keren gemerkt dat het vroeg of laat samen met de Genexis modem/router voor NAT problemen zorgt.

Afijn,
als je dus 2x een Apple in bridge zet dan kun je ''eigenlijk'' niet de een aan de ander doorlussen. De DHCP loopt vanuit de Genexis. Of je kunt de Apple als router inzetten. Dat betekent dat je de DMZ gebruikt in de Genexis. De Genexis wordt dan een doorgeef luik. Hou er rekening mee dat je IPTV platform dan mogelijk wat problemen kan gegeven.
De andere suggestie is dus 2 netwerkkabels onafhankelijk van de Genexis naar de Apple's toe trekken, beide als bridge. De rooming van de WiFi zal nooit optimaal worden zo dus zie het als suggestie.

joost schreef:

Hoi,

Wie kan mij verder helpen:

De modem van caiway Genexis 7840 heeft helaas een hele zwakke wifi verbinding. op 4 meter afstand is het signaal al bijna helemaal weg dus wil ik mijn oude netwerk dat ik had via ziggo installeren.

Wat heb ik nu gedaan:
Modem Caiway via utp aangesloten op Airport extreme (maak draadloos netwerk aan en brugmodus), via deze AE een UTP kabel gelegd naar een andere AE maar deze kan ik alleen zetten op uitgeschakeld, anders stopt de internet verbinding van caiway via de apple apparaten (en werkt dus weer de zwakke caiway wifi). Hoe kan ik dit wel werkend zetten?

Daarna moet er nog een AE aan gesloten worden net als hiervoor en dan voor in de tuin nog een Airport express.

Iemand tips of ideeën?
 
joost
Dank je voor je reactie.

Heel jammer dat Apple verhaal, werkte super.

Welke acccespoints raad je aan?
 
Jaco Hage
Beste Joost, je kunt contact met mij opnemen via telefoon, whatsapp of email dan neem ik graag de situatie met je door en kunnen we op locatie je adviseren wat de beste WiFi setting voor jouw woning/tuin setting geschikt is.

joost schreef:

Dank je voor je reactie.

Heel jammer dat Apple verhaal, werkte super.

Welke acccespoints raad je aan?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'caiway en apple airport', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie