obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van CaiWay/Delta" posten.
 Onderwerp afdrukken
TVE HD toevoegd op COAX
Bordewolf
TVE HD is toegevoegd op COAX. De SD variant bestaat niet meer en wordt er niet meer naast gezet (nieuwe policy). Dit gaan we in de toekomst vaker zien.

Interactief zal wel spoedig volgen, mijn verwachting is dat men morgen een groter aantal zenders op interactief naar HD gaat zetten waaronder TVE HD.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
ReBr
Hier is wel de zendernaam gewijzigd naar HD, maar het beeld is momenteel nog steeds sd.

Tevens zijn Film1 Premiere sd, en Film1 Action sd niet meer te ontvangen, en is het beeld van Film1 Family, en Film1 Drama, zeer slecht (ziet eruit als extreem lage bitrate, extreem wazig..en youtube clip is er heilig bij..)
Film1 premiere HD is wel prima.

Erg naar dit, jammer genoeg zit ik in Rekam gebied al opgescheept met de premium zenders (Film1, Ziggo Sport) in SD resolutie, en deze is nogeens bar slecht ook..(Ziggo sport in sd gaat nog wel, maar die Film1 zenders Frown

Hopelijk veranderd er 1 deze dagen nog wat.
 
Bordewolf
Het beeld is hier HD. Ik vermoed wel dat er ook SD-uitzendingen bij zitten?
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
ReBr
Zo te zien bij tve is alles nog SD kwaliteit.
Heb even de streamdata bekeken.

TVE HD is 4,8 tot 5,2 Mb/s in H264 MPEG4 1920x1080
Wel HD, maar het beeld ziet er niet uit. Alsof de SD versie nog als bron wordt gebruikt (bij alle programma's)

Eurosport2HD doet ong 8,5 Mb/s en levert wel een redelijk mooi plaatje.

NHK world HD ook 8,5 tot 9 Mb/s

De Film1 zenders zijn nog steeds drama, momenteel hebben ze een extreem groot logo, icm een zeer lage beeldkwaliteit, lijkt mij in de aanvoer te zitten, want met de onderstaande data zou toch nog een redelijk beeld zichtbaar moeten zijn?

Film1 Family bitrate van ong 4,5 Mb/s MPEG2 720x576 extreem slecht beeld.

Zowiezo is de kwaliteit er op coax, de afgelopen jaren zichtbaar op achteruit gegaan.
 
Bordewolf

ReBr schreef:

Zo te zien bij tve is alles nog SD kwaliteit.
Heb even de streamdata bekeken.

TVE HD is 4,8 tot 5,2 Mb/s in H264 MPEG4 1920x1080
Wel HD, maar het beeld ziet er niet uit. Alsof de SD versie nog als bron wordt gebruikt (bij alle programma's)

Eurosport2HD doet ong 8,5 Mb/s en levert wel een redelijk mooi plaatje.

NHK world HD ook 8,5 tot 9 Mb/s

De Film1 zenders zijn nog steeds drama, momenteel hebben ze een extreem groot logo, icm een zeer lage beeldkwaliteit, lijkt mij in de aanvoer te zitten, want met de onderstaande data zou toch nog een redelijk beeld zichtbaar moeten zijn?


De SD-varianten van enkele Film1-zenders zijn ook verwijderd, dus daar geeft men nu ook standaard alleen maar HD door. Dat zal meer en meer gaan gebeuren om ruimte te maken voor nog enkele HD-zenders. Dat de bitrate onvoldoende is, daar kan men nog wel iets aan doen, tenzij TV5 al in een volle frequentie zit (er gaan maar een x aantal zenders op een frequentie).

Film1 Family bitrate van ong 4,5 Mb/s MPEG2 720x576 extreem slecht beeld.

Zowiezo is de kwaliteit er op coax, de afgelopen jaren zichtbaar op achteruit gegaan.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
erickiel
Heb hier ook een IPTV maar daar is TVE wel in perfect HD te zien
France 2 & 3 worden op sataliet alleen nog maar in HD uitgezonden SD bestaat zelf niet meer voor deze zenders maar word hier bij caiway terug gezet naar SD vind ook vaak de nederlandse RTL zenders scherper op IPTV als op mijn entone dit geld ook voor de NPO
 
Bordewolf

erickiel schreef:

Heb hier ook een IPTV maar daar is TVE wel in perfect HD te zien
France 2 & 3 worden op sataliet alleen nog maar in HD uitgezonden SD bestaat zelf niet meer voor deze zenders maar word hier bij caiway terug gezet naar SD vind ook vaak de nederlandse RTL zenders scherper op IPTV als op mijn entone dit geld ook voor de NPO


Entone en IPTV?? Verklaar je even nader? Dat is toch hetzelfde?

Ik heb zelf de Amino7X en daarop staat het nieuwe interactieve platform. Daar is TVE HD nog steeds SD, overigens evenals ARD HD en SchlagerTV HD.

Is TVE HD op Multiscreen/Entone nu wel in HD ?

France 2 is op het nieuwe interactieve platform HD (staat niet in de zenderlijst, maar Delta zendt deze ook in HD uit). France 3 is nog steeds in brak SD beschikbaar op de sateliet, en zo geeft Delta/Caiway dit ook door, neemt niet weg dat Delta/Caiway daar mits dat contractueel mogelijk is deze ook naar HD kan zetten.
Gewijzigd door Bordewolf op 29 februari 2020, 18:22
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Roberto

Bordewolf schreef:


Is TVE HD op Multiscreen/Entone nu wel in HD ?


Misschien wel al HD op het oude tv platform. Zou wat zijnArgue
 
Bordewolf

Roberto schreef:

Bordewolf post=24799


Is TVE HD op Multiscreen/Entone nu wel in HD ?


Misschien wel al HD op het oude tv platform. Zou wat zijnArgue


Inderdaad, deze ongein wordt steeds vreemder en gekker.
Je verwacht juist op het nieuwste platform ook meer updates en sneller, maar je zal nu zien dat Delta weer roet in het eten gooit voor de Caiway-klanten.

Kan iemand die de combinatie entone en Multiscreen heeft even aangeven of daar TVE in HD wordt doorgegeven?
Gewijzigd door Bordewolf op 29 februari 2020, 18:47
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
erickiel
Je hebt tegenwoordig ook iptv platforms daar kan je eigenlijk de hele wereld ontvangen heb hier thuis ook de USA zenders (NBC, FOX, ABC en vele honderden extra's) ook kan hier kijken naar de Vlaamse zenders zoals VTM, Vier ik vind het een mooie aanvulling op caiway maar is niet stabiel genoeg als vervanging https://www.blackiptv.co/ dit is mijn provider die ik ernaast heb gaat mij vooral om de USA, Engelse en Vlaamse zenders zal ze;f niet naar de Chineese of Rusiche tv kijken al ziet die er wel bij zal ook mijn caiway niet opzeggen maar valt me gewoon op dat er veel meer HD aanbod is die bij Caiway in SD te zien is (CNN, FoxNews enz enz) het is natuurlijk niet geheel legaal om het aan te bieden maar heb al ruim twee jaar heel veel plezier ervan
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TVE HD toevoegd op COAX', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Coax kabel buiten defect? Klacht over CaiWay/Delta : 1 11 nov 2022
coax onterecht afgesloten Klacht over CaiWay/Delta : 4 22 okt 2020
Kabelbreuk coax Klacht over CaiWay/Delta : 3 24 sep 2020
Slecht ontvangst sommige Digitale radio zenders via coax Storing : 2 09 aug 2020
Storing Beeld coax Almelo Digitale radio of televisie storing : 3 08 mrt 2020
Advertentie