obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Apple AirPort Extreme plaatsen achter genexis 7840
Ceesion
Beste leden kan ik zonder problemen de apple AirPort Extreme werkend plaatsen achter de Genexis 7840 zonder problemen te krijgen
 
Jaco Hage
Ik zou het je sterk afraden. Het product wordt al jaren niet meer ''veilig/sterk'' support. Daarnaast stranden steeds meer Airports van opslag vanwege de levensduur.

Als je doelt op HDD en WiFi inzet kun je beter gaan werken met een NAS en losse accesspoints.

Maar het antwoord op je vraag; ja het het kan, laat de Genexis de DHCP doen en je Airport in Bridge. Of zet je Airport in DMZ modus in de Genexis.

Ceesion schreef:

Beste leden kan ik zonder problemen de apple AirPort Extreme werkend plaatsen achter de Genexis 7840 zonder problemen te krijgen
 
Murgen

Jaco Hage schreef:

Ik zou het je sterk afraden. Het product wordt al jaren niet meer ''veilig/sterk'' support. Daarnaast stranden steeds meer Airports van opslag vanwege de levensduur.

Als je doelt op HDD en WiFi inzet kun je beter gaan werken met een NAS en losse accesspoints.

Maar het antwoord op je vraag; ja het het kan, laat de Genexis de DHCP doen en je Airport in Bridge. Of zet je Airport in DMZ modus in de Genexis.

Ceesion post=24724

Beste leden kan ik zonder problemen de apple AirPort Extreme werkend plaatsen achter de Genexis 7840 zonder problemen te krijgen


Jacco, ik weet dat je geen fan bent van Apple maar de Extreme en Time Machine software wordt nog steeds gepatcht. Ik heb nog nooit zulke stabiele routers gehad en ik heb er aardig wat versleten.
 
Jaco Hage
Nou zo zwart wit is het niet want PC apparatuur is prima en is erg stabiel en grafisch uniek, maar laat ik vaststellen dat ik er heel content mee ben dat er geen netwerkrouters, of zoals Apple het noemt, een soort van accesspoints niet meer uitgebracht/verkocht worden. En zo Extreme sterk was het niet. Het was destijds slim gemaakt als je ism een Mac of iPhone backups wilde maken maar die tijd is inmiddels wel ingehaald.

Ik geef ook de suggestie aan om het te laten werken met de Genexis modem/router maar als men het doet ter verbetering van de WiFi dan zou ik een andere config adviseren. En de tip van de HDD heeft er mee te maken dat mogelijk de Apple Extreme of Airport vast zijn draaiuren heeft gehad.

Maar nogmaals fijn dat jij goede bevindingen hebt met deze apparaten. Ik zal het niet recommanderen omdat er betere dualband oplossingen te koop zijn die dagelijks onderhoud krijgen.

Murgen schreef:

Jaco Hage post=24732

Ik zou het je sterk afraden. Het product wordt al jaren niet meer ''veilig/sterk'' support. Daarnaast stranden steeds meer Airports van opslag vanwege de levensduur.

Als je doelt op HDD en WiFi inzet kun je beter gaan werken met een NAS en losse accesspoints.

Maar het antwoord op je vraag; ja het het kan, laat de Genexis de DHCP doen en je Airport in Bridge. Of zet je Airport in DMZ modus in de Genexis.

Ceesion schreef:

Beste leden kan ik zonder problemen de apple AirPort Extreme werkend plaatsen achter de Genexis 7840 zonder problemen te krijgen


Jacco, ik weet dat je geen fan bent van Apple maar de Extreme en Time Machine software wordt nog steeds gepatcht. Ik heb nog nooit zulke stabiele routers gehad en ik heb er aardig wat versleten.
 
Murgen

Jaco Hage schreef:

Nou zo zwart wit is het niet want PC apparatuur is prima en is erg stabiel en grafisch uniek, maar laat ik vaststellen dat ik er heel content mee ben dat er geen netwerkrouters, of zoals Apple het noemt, een soort van accesspoints niet meer uitgebracht/verkocht worden. En zo Extreme sterk was het niet. Het was destijds slim gemaakt als je ism een Mac of iPhone backups wilde maken maar die tijd is inmiddels wel ingehaald.

Ik geef ook de suggestie aan om het te laten werken met de Genexis modem/router maar als men het doet ter verbetering van de WiFi dan zou ik een andere config adviseren. En de tip van de HDD heeft er mee te maken dat mogelijk de Apple Extreme of Airport vast zijn draaiuren heeft gehad.

Maar nogmaals fijn dat jij goede bevindingen hebt met deze apparaten. Ik zal het niet recommanderen omdat er betere dualband oplossingen te koop zijn die dagelijks onderhoud krijgen.


Dank je voor je toelichting. Vorig jaar zijn met een veiligheidspatch 8 lekken gedicht. Omdat ze niet meer verkocht/gemaakt worden zal ik op termijn ook iets anders moeten kiezen. De HD in de TM is overigens relatief eenvoudig te vervangen door bv een nieuwe HD of zelfs SSD.

Ik weet niet hoe het nu is maar voor Apple heb ik onder andere een Fritzbox, Draytek en Cisco gehad die ongeveer wekelijks een reboot nodig hadden omdat wifi niet meer liep. De Draytek was ook nog eens niet in staat om meer dan 100 Mbps te doen.

Op zich jammer dat ze er mee zijn gestopt.
 
Ceesion
Maar als de AirPort Extreme achter de modem van caiway zit (de genexis 7840) dan zit daar toch de beveiliging op en niet op de AirPort Extreme
 
Jaco Hage
1. Als je de Airport achter het modem zet en je doet de DHCP via het modem dan komt je Airport in bridge. De veiligheden en alle instellingen gebeuren dus door het modem.
Je kunt het beste de DHCP van het modem laten lopen. Doe je het en via het modem en via de Airport dan krijg je mogelijk NAT problemen.
2.Zet je het modem in DMZ dan fungeert de Airport als DHCP pool. Je moet dan het statisch IP / gateway /subnet etc opgeven in het modem.(dit hangt een beetje af wat je allemaal gaat doen/wijzigen). Let wel op dat bij port-forwarding (poorten die dan openstaan via de Airport) er via deze manier problemen en/of een onveiliger netwerk ''kan'' ontstaan. De DMZ is nagenoeg gelijk als een modem in bridge maar er zijn wel wat kanttekeningen want je zet de boel wijd open. Je router moet dus wel van goede huizen komen om te functioneren als IP center en sterk beveiligd zijn.

Ceesion schreef:

Maar als de AirPort Extreme achter de modem van caiway zit (de genexis 7840) dan zit daar toch de beveiliging op en niet op de AirPort Extreme
 
Murgen
Toevoeging: mijn airport staat in DHCP + NAT modus en verbindt via DHCP. Dat werkt gelijk goed met het Caiway modem.

Ik heb natuurlijk wel goed gelezen, Jacco en omdat mijn Time Capsule ergens in 2013/2014 is neergezet wordt het tijd om Time Machine elders te gaan hosten. Nu is mijn Raid5 NAS 10 jaar oud (en ja, ik maak ook backups van de NAS) heb ik een nieuw NAS-frame besteld, gaan de schijven over en gaat de NAS niet alleen als interne netwerkschijf maar ook als Timemachine werken. Het oude frame kan ik op mijn gemak reinigen en de fan vervangen. Mooie spare.

De Time Capsule staat in brug-modus en kan als wifi-router prima blijven werken.

Uiteindelijk zal ik de routers nog wel eens gaan vervangen maar ze werken na al die jaren (nu een jaar of 6 tot 7) prima.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Apple AirPort Extreme plaatsen achter genexis 7840', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Interactie tv achter een titanium 22 Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 2 03 mrt 2023
Platinum-7840, zwakke WiFi CaiWay/Delta Glasvezel modem : 3 27 feb 2022
Bekijk logs genexis 7840 Algemeen : 4 01 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
Advertentie