obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Caiway versus Ziggo
Murgen
Mijn oudste dochter is verhuisd naar haar eigen huis. Van een caiway naar een ziggo gebied. Ze wilde perse kabel TV want geen zin in voorzet kastjes. Dus, in haar nieuwe huis dikke coax getrokken, goede stekkers en goede inbouw dozen. Prima signaal maar dan blijkt Ziggo alleen NPO 1,2,3 op HD te zenden en alle RTL's en SBS'en en dergelijke op SD. Wat is dat anno 2020?
 
Bordewolf

Murgen schreef:

Mijn oudste dochter is verhuisd naar haar eigen huis. Van een caiway naar een ziggo gebied. Ze wilde perse kabel TV want geen zin in voorzet kastjes. Dus, in haar nieuwe huis dikke coax getrokken, goede stekkers en goede inbouw dozen. Prima signaal maar dan blijkt Ziggo alleen NPO 1,2,3 op HD te zenden en alle RTL's en SBS'en en dergelijke op SD. Wat is dat anno 2020?


Dat klopt pertinent niet. Wanneer je kijkt met een CI+module (en dat is wel de voorwaarde) dan heb je gewoon alles in HD.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Murgen
Ze gebruikt de ingebouwde DVB-C tuner van de TV. Trouwens: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/kabel-tv
 
Bordewolf

Murgen schreef:

Ze gebruikt de ingebouwde DVB-C tuner van de TV. Trouwens: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/kabel-tv


In dat geval zal ze SD-zenders zien. Volgens mij zijn de HD zenders gecodeerd en daarvoor moet je een CI+kaart aanschaffen. De kaart zal wel huur kosten bij Ziggo, de CI+module zit vaak al achter op de tv bij nieuwe tv's.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Murgen
Dat klopt. Haar TV is trouwens te oud voor de CI+kaart van Ziggo. Net gecheckt. Dus is het SD kijken tot ze een nieuwere TV koopt of een doosje ervoor zet (en in alle gevallen meer gaat betalen). Ik vind dat Caiway dat beter doet ... dezelfde TV maar dan via coax op Caiway had veel meer HD kanalen.
 
Bordewolf
Ik dacht de de mediabox Next standaard bij alle pakketten wordt geleverd bij Ziggo.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Murgen
Nee, blijkbaar niet. Tenzij ... dat modem die functie heeft. Maar Ziggo geeft zelf aan dat ze haar pakket moet upgraden voor meer HD.
 
Bordewolf

Murgen schreef:

Nee, blijkbaar niet. Tenzij ... dat modem die functie heeft. Maar Ziggo geeft zelf aan dat ze haar pakket moet upgraden voor meer HD.


Bij Ziggo is de Mediabox Next ook meteen het modem.
Gewijzigd door Bordewolf op 24 januari 2020, 18:15
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Murgen
Dan is het een abonnements-dingetje ...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Caiway versus Ziggo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie