obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta Abonnementen, acties en voorwaarden » Abonnementen
Vragen over uw abonnement? Stel ze hier.
 Onderwerp afdrukken
Abonnement
ruud2000
Hallo mensen,

Sommige adressen met een glasvezelaansluiting kunnen kiezen welke provider zij willen. Ik, woonachtig in Westland en aangesloten bij Caiway kan dat dit. Ik vraag mij af waarom.

Overigens ben ik niet ontevreden over Caiway, maar ben nieuwsgierig waarom ik met mijn glasvezel maar van 1 provider gebruik kan maken.

Iemand een idee?

Groetjes,
Ruud
 
Bordewolf
In dat geval zou ik de postcodecheck doen bij Solcon, Delta of Online.nl

Dit zijn de alternatieven die voor iedereen beschikbaar zijn wanneer Caiway beschikbaar is.
Delta is het zusje van Caiway en daar ontvang je zo goed als dezelfde dienten, Online staat niet goed aangeschreven en Solcon staat bekend als een streng christelijke partij die op zondag sowieso niet te bereiken is.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
ruud2000
Dank voor de info.
Echt veel keus is er dus nog niet echt.
 
Louwrens
Het wachten is op KPN en Ziggo, beetje concurrentie is wel eens goed denk ik.
 
ruud2000
Is er dan sprake dat KPN en/of Ziggo binnenkort gebruik mogen maken van het Caiway netwerk?
 
Louwrens

ruud2000 schreef:

Is er dan sprake dat KPN en/of Ziggo binnenkort gebruik mogen maken van het Caiway netwerk?


Ik denk het niet.
Enige jaren geleden was er volgens mij al sprake dat Caiway zelfs over zou genomen worden door KPN.
Volgens mij heeft de toezichthouder dit toen tegengehouden.

Ik vermoed dat het voor KPN gewoon te duur is om op het Caiway netwerk te komen.
 
Bordewolf
KPN zal ik de gebieden waar nog ouderwets koper ligt overstappen op glasvezel. Dus daar waar de oude koperdraad nog ligt kun je verwachten de KPN het op de langere termijn in de planning heeft deze te vervangen door glasvezel.

Dat geldt niet voor gebieden waar al pairbounding is gedaan.

Maar vele dorpen in het Cogasgebied kennen ouderwets koper en KPN kan gewoon beslissen over te gaan op vervanging door glasvezel. Daar zal een gemeente niet om dwars gaan liggen.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Louwrens
Ik geloof nooit dat KPN in de glasvezelgebieden van Caiway ook nog zelf gaan graven voor Glasvezel. Ik denk niet dat het de bedoeling is dat straks elke provider hun eigen schuttersputjes gaan graven.
Ze zullen gebruik moeten maken van elkaars netwerk.

Ik ben net weg bij KPN. Ik had 80 Mbit verbinding op koper en geen pairbonding.
Heel veel mensen hebben nagedacht heb ik nu echt wel glas nodig?
Voorbeeld mij zelf. Ik had 80 Mbit, mijn zoon is de driftigste gamer, ik zat dagelijks Netflix te kijken, muziek te streamen etc. Beeld was perfect. Ik merk met glas nu echt niet het verschil met koper dat ik had. Behalve mijn zoon dan die af en toe wat download.
De EPG van KPN is zelfs 10 x sneller en overzichtelijker, hihi. Ik denk dat er gewoon nog heel veel mensen zullen blijven op koper.

Overigens, ik als radio amateur haat die KPN modems die uitstralen op de radio amateurbanden. ;-)

Ik hoop gewoon een keer dat KPN, Ziggo etc gebruik gaan maken van elkaars netwerk. Solcon, Fiber, Online zie ik niet zitten. Nu hebben KPN, Caiway, Ziggo een monopolie positie in hun gebied.
Gewijzigd door Louwrens op 09 januari 2020, 19:13
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Abonnement', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Delta begint met aanbieden 1Gbit/s-abonnement via kabel voor 125 euro per maand Algemeen : 2 30 nov 2018
Bellen abonnement verlagen Klacht over CaiWay/Delta : 2 22 okt 2017
Tv-kijker krijgt mogelijk meer keuzevrijheid abonnement - En gij gelooft dat? Algemeen : 11 22 jul 2016
Bij het nieuwe Ziggo, vijf CI modules en smartcards mogelijk per abonnement, wanneer komt Caiway Klacht over CaiWay/Delta : 7 08 nov 2015
Zonder COAX geen glasvezel abonnement ! Klacht over CaiWay/Delta : 31 16 dec 2014
Advertentie