obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo komt weer beschikbaar in het Cogas Twentegebied
Bordewolf
https://www.twentefm.nl/streeknieuws/...ebied.html

Hoeraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Voor zover deze site betrouwbaar is natuurlijk.
Een zwaluw enzovoort...

Huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!

Er zal echt nog wel water door de zee moeten, maar dit lijkt een op handen zijnde deal waarbij Caiway ook gaat leveren via het Ziggo-netwerk maar tegelijkertijd het COAX-netwerk uit handen geeft aan Ziggo, zodat deze geupgrade en bij de tijd kan blijven (hetgeen Caiway overduidelijk niet doet). In Twente ligt er nog altijd een QAM256-netwerk en met de kennis van Ziggo kan het netwerk meteen geschikt worden gemaakt voor DOCSIS3.1 en de nieuwe compressie-technieken voor TV. Hoe het glasvezelnetwerk hier ter sprake komt in dit bericht is een raadsel, Ziggo is wars van glasvezel, ik denk dat het 99% glasvezelrijke COAX netwerk bedoelt wordt. Maar laten we het afwachten.

Details staan niet in het bericht, voorlopig kunnen we alleen speculeren over de details en het betrouwbaarheidsgehalte. Ik wacht even tot de Tubantia met nieuws komt.

Fijne jaarwisseling!
Gewijzigd door Bordewolf op 31 december 2019, 00:05
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
BeertjeBas
Ja, de wens is de vader van de gedachte.

De ACM heeft nog geen marktanalysebesluit uitgebracht waaruit blijkt dat Delta verplicht wordt hun netwerk open te stellen voor derden. Reden om dit niet te doen volgens het vorige besluit (begin 2018) is het feit dat Delta/Caiway toen nog werd gezien als een kleine provider met weinig invloed op de marktwerking in het grotere geheel.
Of dit in een volgend besluit wel het geval wordt lijkt me twijfelachtig. EQT zal daar zeker naar gekeken hebben toen ze besloten om Caiway in Delta te integreren. Het blijft een kleine speler.

Zolang er geen harde verplichting komt, zoals nu bij KPN en Ziggo, zal Delta niet meewerken aan concurrentie op hun eigen netwerk..(punt).

Er is het laatste jaar wel iets veranderd op sommige punten. Zo heeft KPN in Almelo haar netwerk uitgebreid. In een paar wijken waar geen dekking was wordt nu een redelijke snelheid geboden. Weet niet of dat elders ook het geval is, maar er is meer keuze voor een grote groep Almeloërs.
Ook komt Canal Digital nu met een compleet pakket via internet (van Delta Pfft). Dus nog meer keus. En dus minder kans dat de ACM in gaat grijpen. Zou dat wel gebeuren dan zal Delta met juridische middelen de feitelijke openstelling zo lang mogelijk proberen uit te stellen.
Dus we zitten de komende jaren nog met Delta/Caiway.

Dan komen we vanzelf in het 5G-tijdperk. Het zal dan waarschijnlijk wel mogelijk worden om via 5G je internet- en televisie af te nemen. Waarschijnlijk veel concurrentie dus redelijke prijzen. Wellicht kun je dan zelf je pakket samenstellen zodat je niet meer al de bagger die nu geboden wordt hoeft te kopen.
Het is maar de vraag of de miljarden kostende infrastructuur die nu in de grond ligt over 10 jaar nog gebruikt wordt. Als het die kant op gaat zal EQT de eerste zijn die het netwerk in de etalage zet.

Kort gezegd: Het zou me erg verbazen als dit bericht correct is.

Fijne jaarwisseling en een heel goed 2020.
 
Bordewolf

BeertjeBas schreef:

Ja, de wens is de vader van de gedachte.

De ACM heeft nog geen marktanalysebesluit uitgebracht waaruit blijkt dat Delta verplicht wordt hun netwerk open te stellen voor derden. Reden om dit niet te doen volgens het vorige besluit (begin 2018) is het feit dat Delta/Caiway toen nog werd gezien als een kleine provider met weinig invloed op de marktwerking in het grotere geheel.
Of dit in een volgend besluit wel het geval wordt lijkt me twijfelachtig. EQT zal daar zeker naar gekeken hebben toen ze besloten om Caiway in Delta te integreren. Het blijft een kleine speler.

Zolang er geen harde verplichting komt, zoals nu bij KPN en Ziggo, zal Delta niet meewerken aan concurrentie op hun eigen netwerk..(punt).

Er is het laatste jaar wel iets veranderd op sommige punten. Zo heeft KPN in Almelo haar netwerk uitgebreid. In een paar wijken waar geen dekking was wordt nu een redelijke snelheid geboden. Weet niet of dat elders ook het geval is, maar er is meer keuze voor een grote groep Almeloërs.
Ook komt Canal Digital nu met een compleet pakket via internet (van Delta Pfft). Dus nog meer keus. En dus minder kans dat de ACM in gaat grijpen. Zou dat wel gebeuren dan zal Delta met juridische middelen de feitelijke openstelling zo lang mogelijk proberen uit te stellen.
Dus we zitten de komende jaren nog met Delta/Caiway.

Dan komen we vanzelf in het 5G-tijdperk. Het zal dan waarschijnlijk wel mogelijk worden om via 5G je internet- en televisie af te nemen. Waarschijnlijk veel concurrentie dus redelijke prijzen. Wellicht kun je dan zelf je pakket samenstellen zodat je niet meer al de bagger die nu geboden wordt hoeft te kopen.
Het is maar de vraag of de miljarden kostende infrastructuur die nu in de grond ligt over 10 jaar nog gebruikt wordt. Als het die kant op gaat zal EQT de eerste zijn die het netwerk in de etalage zet.

Kort gezegd: Het zou me erg verbazen als dit bericht correct is.

Fijne jaarwisseling en een heel goed 2020.


Kort gezegd is EQT een investeringsmaatschappij. Geld verdienen is voor hen belangrijker dan wat dan ook. Het blijft gissen, maar ik vermoed dat Ziggo de COAX gaat overnemen en onderhouden. Dat Ziggo alleen via de glasvezel zou gaan leveren... ik heb mijn twjfels, dat doet Ziggo tot nu in één gebied waar ze ook de COAX hebben.

Wat Canal Digitaal betreft: dat gaat voorlopig via Online.nl en dat is een club waar ik niet bij wil zitten. Dat KPN in Almelo upgrade is mooi, maar in vele dorpen staan geen upgrades meer gepland. Daar wordt het of glasvezel of 5G. Ik zie overigens dat daar waar Ziggo levert over glasvezel, Ziggo ook COAX heeft en KPN OOK levert op glasvezel.
Dat er meer aan de hand is, is duidelijk en ik vermoed een strategie waarbij heel Caiway verdwijnt en wie weet Delta ook (dat al heel slim door Delta Fiber NV) is losgemaakt van het energiedeel zodat een verkoop iets gemakkelijker te doen is.

Ik twijfel niet zo zeer aan het bericht aangezien dit iets is wat op mij logisch over komt. Caiway toont geen enkele interesse in COAX, onderhoud het niet, levert geen extra HD zenders meer en verhoogt de snelheden op COAX niet meer. Waarom iets wat je af laat zinken niet verkopen aan Ziggo en er geld van maken. En wanneer je dat toch doet, waarom zou je dan niet geheel Caiway in de verkoop gooien aan ZiggoVodafone?
Gewijzigd door Bordewolf op 01 januari 2020, 00:54
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Murgen
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-gaat-tv-en-internet-via-glasvezel-caiway-leveren/

Het staat er echt!
 
Bordewolf

Murgen schreef:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-gaat-tv-en-internet-via-glasvezel-caiway-leveren/

Het staat er echt!


Ja, maar hierin wordt weer als bron verwezen naar twentefm. Ziggo die alleen levert via glasvezel moet ik nog zien. Ik ben benieuwd of Ziggo's Next-box ook geschikt is voor glasvezel.
Volgens mij levert Ziggo tot nu toe alleen via glasvezel wanneer men ook COAX levert.
Zoals gezegd is de interesse in COAX bij Caiway weg, dus ik zie Caiway/EQT dat deel wel verkopen. Caiway gaat dan als glasvezel-only provider door en heeft dan ook meteen de kans om op het netwerk van KPN te opereren aangezien ze dan los zijn van hun eigen netwerk.
Ziggo als glasvezel only zie ik niet gebeuren, daar zijn in mijn beleving geen voorbeelden van.

Zie https://ktwaalre.nl/providers/
Gewijzigd door Bordewolf op 01 januari 2020, 22:29
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Bordewolf
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-gaat-tv-en-internet-via-glasvezel-caiway-leveren/

Het leek al te mooi om waar te zijn. Het sprookje van monopolist Caiway duurt helaas nog even voort.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Highway
Het blijkt een broodje aap verhaal: echt-geen-ziggo-op-twents-caiway-netwerk
Handtekening
Wink
 
Bordewolf
Op zich ook vreemd hoe Ziggo communiceert hierover. Maar ze zijn in elk geval duidelijk.
Jammer dat Tubantia dit niet meteen aangrijpt om journalistiek er eens in te duiken hoe het kan dan er maar geen provider bij komen er zo weinig keuze blijft.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
BeertjeBas
Nou dat hoeft niet uitgezocht te worden volgens mij. De gemeenten hebben indertijd het hele netwerk van Cogas verkocht aan Rabo/CIF. Best een flink bedrag ontvangen.
Daarna heeft Rabo/CIF de boel met dikke winst verkocht aan EQT. EQT heeft maar 1 doelstelling: winst maken. En dat was mogelijk met dit netwerk. Rabo en EQT wisten beiden dat er op termijn honderden miljoenen te verdienen waren.

Dat hebben de Twentse gemeenten laten lopen omdat ze zo nodig glasvezel moesten hebben..Die investering was voor de gemeenten niet op te brengen. Sterker nog.. Almelo zat op zwart zaad en een paar kleinere gemeentes hadden het ook niet al te breed. Dus een injectie van een dikke 40 miljoen was meer dan welkom.

Waren we bij Ziggo gebleven dan hadden we al dat Caiway-gedoe niet gehad, maar ook geen glasvezel.
De gemeentes hadden in de loop van de jaren gewoon hun geld kunnen blijven ontvangen via Ziggo. Ik heb de cijfers niet meer zo paraat, maar dat ging ook om enkele miljoenen per jaar.

Dat er niet meer aanbieders op het Caiway-netwerk komen lijkt me wel logisch.. elke klant die naar de concurrentie gaat is verlies van inkomen, terwijl de kosten gelijk blijven..
EQT/Delta/Caiway zal nooit de huidige positie vrijwillig opgeven..

Tegelijkertijd is Delta/Caiway voor de ACM te klein om met grof geschut aan te pakken zoals wel met KPN en Ziggo is gedaan. Immers de kosten voor de ACM (ook in menskracht) zijn vrijwel gelijk terwijl het rendement te klein is. Daar komt bij dat Delta/Caiway wel andere providers toelaat. Wel uit het eigen nest natuurlijk maar juridisch hebben ze dan best wel een punt denk ik.

Dus er zit niet anders op dan bij Caiway blijven of verhuizen... Overigens heb ik, behalve het gemis van gratis F1, niet zo heel veel problemen met Caiway (fingers crossed) dus het is wel vol te houden tot er misschien ergens uit het niets toch iets gebeurt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo komt weer beschikbaar in het Cogas Twentegebied', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV5 weer terug in het basispakket! Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 23 jan 2023
Kan geen Ziggo Sport kijken op de website en in de app. CaiWay/Delta Glasvezel modem : 3 07 jul 2021
Caiway versus Ziggo Algemeen : 9 25 jan 2020
Ziggo schrapt BBC 3 en 4 Algemeen : 3 24 sep 2019
Onderzoek ACM openstellen Ziggo netwerk Algemeen : 16 19 aug 2019
Advertentie