obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Openstellen caiway glas voor andere providers
Jaco Hage
Op glasvezel internet is niets aan te merken, wel op de belabberde wifi/router apparatuur die men erzelf op aansluit incl de cheap kabeltjes. En dan ook nog eens een huis volhangt met storingsbronnen zoals het Zigbee draadloos netwerk, verouderde software- en wifi apparaten.
...daarliggen de meeste negatieve reacties en knelpunten terwijl dat feitelijk niets met het aangeleverde signaal van Caiway te maken heeft maar de ondeskundigheid van integratie of de aanschaf van een verkeerd gematcht product voor of door de gebruiker.

kellemes schreef:

Snap ik en je hebt gelijk.. de reviews zijn veelal ruk. Al is de mijne (qua betrouwbaarheid glas-Internet) wel goed vooralsnog.
Alleen ik zit hier met een gezin waar met enige regelmaat moeder-de-vrouw zit te Netflixen, de oudste zoon op de PC een multiplayer-game speelt met 10 vrienden tegelijk, de jongste zoon Youtube-filmpjes aan het kijken is en ik Borderlands 3 aan het spelen ben op Google Stadia, en dat allemaal tegelijk Wink Een zekere bandbreedte is gewenst dus..
Ik zie momenteel geen reëel alternatief voor glas hier in't dorp (De Kwakel), koper is simpelweg niet toereikend.
 
Bordewolf

Jaco Hage schreef:

Op glasvezel internet is niets aan te merken, wel op de belabberde wifi/router apparatuur die men erzelf op aansluit incl de cheap kabeltjes. En dan ook nog eens een huis volhangt met storingsbronnen zoals het Zigbee draadloos netwerk, verouderde software- en wifi apparaten.
...daarliggen de meeste negatieve reacties en knelpunten terwijl dat feitelijk niets met het aangeleverde signaal van Caiway te maken heeft maar de ondeskundigheid van integratie of de aanschaf van een verkeerd gematcht product voor of door de gebruiker.

kellemes post=24673

Snap ik en je hebt gelijk.. de reviews zijn veelal ruk. Al is de mijne (qua betrouwbaarheid glas-Internet) wel goed vooralsnog.
Alleen ik zit hier met een gezin waar met enige regelmaat moeder-de-vrouw zit te Netflixen, de oudste zoon op de PC een multiplayer-game speelt met 10 vrienden tegelijk, de jongste zoon Youtube-filmpjes aan het kijken is en ik Borderlands 3 aan het spelen ben op Google Stadia, en dat allemaal tegelijk Wink Een zekere bandbreedte is gewenst dus..
Ik zie momenteel geen reëel alternatief voor glas hier in't dorp (De Kwakel), koper is simpelweg niet toereikend.


De meeste klachten gaan over de nieuwe decoders Aria7x in samenhang met de software die er op staat.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Bordewolf

Quote



De meeste klachten gaan over de nieuwe decoders Aria7x in samenhang met de software die er op staat.


En overigens de omruil naar een 4K-decoder. Oude klanten die te vroeg naar het nieuwe platform zijn gegaan krijgen geen omruil naar de Kamai 7x.

Dat is echt belachelijk! Omdat je er voor kiest vroeger te migreren wordt je gestraft en kun je straks geen 4K aan op je 4K tv. Alleen een upscale, maar daar zit ik niet op te wachten! Daar koop ik geen dure tv voor.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
puccini

Roberto schreef:

Bordewolf post=24667

Ik denk dat je de fora ook met een korreltje zout moet nemen. Door de bank genomen is de tv stabiel, internet retesnel. Caiway loopt soms wat achter, maar dat gaan ze nu toch wel inhalen lijkt me nu ze samen met Delta optrekken.


Wat een onzin met je TV stabiel. Sinds ze met Delta optrekken is TV kijken één grote ellende. Foutcodes, vastlopers, opgepoft beeld en ook je opnames kan je niet meer bij de meeste zenders doorspoelen. Favorietenlijst kan je niet maken enz enz.
Durven mensen hier nog te beweren dat je beter niet naar Online, Solcon kan gaan omdat hun tv pakket/ontvangers zo slecht zijn.Whip

Nee fmrama ik zou niet overstappen als ik jou was.


Ik moet je echt tegenspreken, hier sinds november Caiway glasvezel, en kan niet anders zeggen dat het een hele stabiele verbinding is zowel Internet als TV. Nooit van enige storing last gehad. Kortom helemaal TOP en kan het zeker aanbevelen.
 
kellemes

puccini schreef:


Ik moet je echt tegenspreken, hier sinds november Caiway glasvezel, en kan niet anders zeggen dat het een hele stabiele verbinding is zowel Internet als TV. Nooit van enige storing last gehad. Kortom helemaal TOP en kan het zeker aanbevelen.

Alsof je keus hebt.. zie het zo effe niet..
Zat net te kijken op mijn oude woonadressen in Amsterdam (tot een jaar of 8 geleden), daar heb je vele partijen die allerlei abonnementen aanbieden via DSL, via COAX, of in sommige gevallen glas.. daar kun je tenminste shoppen, een leuke abonnement samenstellen wat past bij de behoefte.. daar zijn de verschillende opties ook een stuk scherper geprijsd.
Hier in ons dorp (De Kwakel) met alleen Caiway is het armoetroef.
Dat er dan geen storingen zijn, fijn joh.. (storingen heb ik vooralsnog ook niet) maar ik wil graag concurrentie op de verschillende kabeltjes.. dat zorgt voor meer innovatie en scherpere prijzen. De situatie nu (Caiway als monopolist) is voor mij als consument zeer onvoordelig.
Gewijzigd door kellemes op 18 januari 2020, 19:13
 
Roberto

kellemes schreef:


Hier in ons dorp (De Kwakel) met alleen Caiway is het armoetroef.


Heb je bij jullie geen Vdsl dan? Denk het wel.(aanbod hetzelfde als A'dam)
Op de coax heb je Caiway ipv Ziggo
Via glasvezel heb je Caiway, Delta, Solcon en Online

Misschien heb je wel meer keuze op een stabiele verbinding dan in Amsterdam
 
Bordewolf

Roberto schreef:

kellemes post=24686


Hier in ons dorp (De Kwakel) met alleen Caiway is het armoetroef.


Heb je bij jullie geen Vdsl dan? Denk het wel.(aanbod hetzelfde als A'dam)
Op de coax heb je Caiway ipv Ziggo
Via glasvezel heb je Caiway, Delta, Solcon en Online

Misschien heb je wel meer keuze op een stabiele verbinding dan in Amsterdam


In veel dorpen is KPN niet meer begonnen aan pair bonding. Daar ligt nog ouderwets koperdraad. Dat zal in zijn geval niet anders zijn. Veelal lost KPN dit wel op door 4G uit te leveren, maar dat is toch een halve oplossing die ook minder stabiel is.

Op het netwerk van Caiway zijn er eigenlijk geen normale alternatieven.
Delta (het zusje van Caiway) levert hetzelfde product zonder COAX, Solcon en Online daar moet iedereen maar van vinden wat ze er van willen vinden.

Je zou gewoon fatsoenlijke alternatieven willen als Plinq (die wel actief is op delen van het EQT-netwerk), T-Mobile en Tweak en natuurlijk KPN zelf.
Het gaat wellicht even duren maar KPN gaat echt in de dorpskernen uiteindelijk er een glasvezel naast leggen. Het ACM wil van alles zeggen over concurrentie, maar dat er soms vele glaslijnen naast elkaar worden aangelegd dat vinden ze prima, dat drijft de prijs alleen maar op....
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Louwrens
Nee, dat gaat KPN niet doen. Dat heb ik al eens vernomen.
Kan volgens mij ook niet. Stel dat elke provider straks zijn kabeltje gaat trekken.. dan wordt het een puinhoop.

Nee, providers zullen altijd mee liften op het al aanwezige glasvezel. Lijkt mij ook meer dan logisch.
 
Bordewolf

Louwrens schreef:

Nee, dat gaat KPN niet doen. Dat heb ik al eens vernomen.
Kan volgens mij ook niet. Stel dat elke provider straks zijn kabeltje gaat trekken.. dan wordt het een puinhoop.

Nee, providers zullen altijd mee liften op het al aanwezige glasvezel. Lijkt mij ook meer dan logisch.


In het geval van KPN zal dat toch gaan gebeuren. Cogas vraagt te veel om er op aan te sluiten, dat is bij alle providers die interesse tonen zo. Ze doen er alles aan op vooraanstaande providers te weren en de situatie te behouden waarin Caiway alles mag en kan. Het is werkelijk een idiote situatie.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Murgen
KPN verglaast zijn netwerk tot en met de wijkkast, de local loop oftewel de aansluiting van wijkkast naar je voordeur blijft koper. Een relatief korte afstand waardoor DSL producten sneller zullen worden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Openstellen caiway glas voor andere providers', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie