obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Netwerkpad naar externe schijf
Anton_vH
Goedendag allemaal,

Ik heb een Synology RT1200ac router met daaraan een Samsung externe USB-schijf. Ik kan hem gebruiken via het netwerkpad \\SYNOLOGYROUTER\Samsung.

Nu heb ik sinds kort glasvezel (Genexis Platinum 7840).
Het netwerk loopt via een TP-Link powerline. Dit werkt perfect.
Ik heb de Synology-router via een UTP-kabe aan een TP-Link extender gekoppeld.

Ik heb nu wifi via de Genexis, via de TP-Links en via de Synology-router (oude netwerk). Via het oude netwerk (de Synology-router) kan ik nog steeds bij de Samsung.

Nu wil ik graag de Samsung kunnen bereiken via de Genexis, zodat ik niet van wifi-netwerk hoef te wisselen.

Weet iemand via welk netwerkpad ik de Samsung kan bereiken?
Zoiets als \\Genexis\SYNOLOGYROUTER\Samsung (dit werkt niet). Misschien moet de TP-Link er nog tussen?

Alvast bedankt.
 
Jaco Hage
De Synology router moet in bridge modus staan op de Genexis Modem router.
Oftewel de Genexis router deelt de IP adressen uit. Dat is standaard 192.168.1.1/254
Je Synology en de rest moet dus ergens een IP hebben tussen de 192.168.1.2 en 192.168.1.253.
Als je synology een eigen IP range maakt en andere apparaten zitten aangesloten op het genexis modem, zowel bedraad als via wifi, dan kun je onderling niet bereiken.
Heel je netwerk is DHCP en als je je bepaalde apparaat een voorkeur of IP of portforwarding wilt geven kun je deze aanmaken in de Genexis. Zo is de IP gereserveerd en kun je bijvoorbeeld je apparaat bereiken door 192.168.1.2:5000 (mits dit het apparaat is)

Het is raadzaam 1 apparaat als router zijn werk te laten doen anders ontstaan er conflicten.
(Het kan wel gezamelijk maar dan kom je de programmatuur met Vlans/subnetten en DMZ zaken. En ik weet niet of je daarvan kaas hebt gegeten.)

Note: Als je iets gaat proberen via de USB poort op de Genexis dan zal dit niet gaan werken. Deze is uitgeschakeld.

Kun je hier verder mee?

Anton_vH schreef:

Goedendag allemaal,

Ik heb een Synology RT1200ac router met daaraan een Samsung externe USB-schijf. Ik kan hem gebruiken via het netwerkpad \\SYNOLOGYROUTER\Samsung.

Nu heb ik sinds kort glasvezel (Genexis Platinum 7840).
Het netwerk loopt via een TP-Link powerline. Dit werkt perfect.
Ik heb de Synology-router via een UTP-kabe aan een TP-Link extender gekoppeld.

Ik heb nu wifi via de Genexis, via de TP-Links en via de Synology-router (oude netwerk). Via het oude netwerk (de Synology-router) kan ik nog steeds bij de Samsung.

Nu wil ik graag de Samsung kunnen bereiken via de Genexis, zodat ik niet van wifi-netwerk hoef te wisselen.

Weet iemand via welk netwerkpad ik de Samsung kan bereiken?
Zoiets als \\Genexis\SYNOLOGYROUTER\Samsung (dit werkt niet). Misschien moet de TP-Link er nog tussen?

Alvast bedankt.
 
Anton_vH
Hallo Jaco,

Bedankt voor de reactie.

Ik begrijp wat je bedoelt. Nu is het nog de kunst dit voor elkaar te krijgen. Ik zal eens wat experimenteren.

Ik denk dat ik nog wel wat hulp nodig heb, maar dan meld ik me hier wel weer.


Groeten,
Anton.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netwerkpad naar externe schijf', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
2 zenders naar HD op Interactief Nieuws van CaiWay/Delta : 30 22 apr 2023
Overstap naar Delta CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 19 06 jul 2022
Meer zenders naar HD Nieuws van CaiWay/Delta : 10 26 mei 2022
overgang naar Caiway/Delta Eigen netwerk : 2 25 feb 2022
Advertentie