obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
TV start met verkeerde source
LJM
Hallo allen,
Ik heb sinds kort interactieve TV van Caiway, in de basis werkt dit ok. Installeren was ook vlot geregeld (eigenlijk kwestie van plug & play), dus tot zover geen klachten. Echterrrrr..... ik heb voorheen interactieve tv gehad van Telfort, daarbij was ik het gewend dat de tv automatisch opstart op de 'actieve' HDMI-poort. Voor zover het een dingetje kan zijn, de televisie 'ondersteunt' dat dus. Bij Caiway gebeurt dat echter niet. Beide televisies (een Philips en een Samsung) starten allebei op in de standaard TV/antenne input. Sneeuw dus. Gevolg is dat ik bij één televisie bij elke opstartronde de juiste source moet kiezen met de Caiway AB, bij de andere televisie werkt dat zelfs niet. Caiway AB werkt er wel op, kan ook in het source-menu komen maar omdat de pijltjes van de Caiway AB niet gekoppeld zijn kan ik niet voor HDMI kiezen en heb ik alsnog eerst de AB van de televisie nodig. Noem me verwend, maar ik vind dat gruwelijk irritant. Heeft iemand enig idee of dit op te lossen is? Ik heb al wel even op het forum gezocht maar ik kon hier niks over vinden. (Wellicht zoek ik niet goed). Alvast bedankt!
 
Jaco Hage
Zet je TV op de goede Hdmi bron zodat je het beeld van de Caiway decoder ziet.
Druk 3 seconden lang, op de decoder afstandsbediening, tegelijk op de 'PWR TV'' en de '1'.

Als het goed is start je TV dan wel op, op het juiste Hdmi kanaal van je Philips TV.

Laat maar weten of het werkt.
 
LJM
Grandioos, dit werkt voor zowel de Samsung als de Philips. Mijn dank is groot Cheer
 
Jaco Hage
Fijn, voel je welkom op dit Caiway / Delta forum voor al je WiFi, netwerk, decoder en andere elektronica gerelateerde vragen, frustraties en oplossingen.

LJM schreef:

Grandioos, dit werkt voor zowel de Samsung als de Philips. Mijn dank is groot Cheer
 
michielio
Voor mijn panasonic werkte deze truc:

"Ik vond het altijd zeer irritant dat de tv opstartte met de analoge tv tuner aangezien ik alles via de receiver laat lopen en dus alleen HDMI 1 ingang gebruik. Ik kwam de tip tegen ergens op internet om in het HOTEL MODE menu te gaan. Een ‘verborgen menu’ in de tv. Je komt er door de -V knop op de TV ingedrukt te houden en op de afstandsbediening 3x op de AV knop te drukken.

Je hebt dan de volgende instelmogelijkheden:

  1. Hotel Mode (deze moet aan om van onderstaande gebruik te kunnen maken)
  2. Initial Input (hier stel je de input in waarmee de tv aan moet gaan – in mijn geval HDMI 1)
  3. Initial POS (in het geval van analoge tv kun je hier de zender mee instellen waar de tv mee begint)
  4. Initial VOL level (spreekt voor zich – in mijn geval 0)
  5. Max VOL Level (spreekt voor zich – in mijn geval ook 0 – ik wil geen audio uit de tv zelf)
  6. Button Lock (niet aankomen!! – lijkt me helder waarom)
  7. Remote Lock (niet aankomen!! – lijkt me helder waarom)
"
 
LJM
@Michielio
Ok, voor mij niet (meer) noodzakelijk, de tip van Jaco deed 't hem al. Maar wellicht dat iemand anders hier wat aan heeft. Jammer dat Caiway die dit soort zaken niet even in de handleiding opneemt. Maar goed, helder en éénduidig communiceren lijkt bij dit bedrijf sowieso een dingetje te zijn (als je het dan over frustraties hebt). Hopelijk heb ik daar verder weinig meer mee te doen Whistl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TV start met verkeerde source', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Samsung TV gaat naar verkeerde HDMI port Algemeen : 2 08 mrt 2017
Ziggo start met uitgifte ipv6-adressen. Wanneer Caiway? Algemeen : 10 08 feb 2016
ACM start geen onderzoek naar Cogas-Caiway affaire Abonnementen : 1 29 dec 2014
mijn cisco modem start steeds op nieuw op Storing : 6 19 sep 2014
Entone start niet meer op CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 17 30 jul 2014
Advertentie