obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Geen diensten van Caiway beschikbaar
Lexx
Beste lezers,

Ik ben sinds 6 mei bezig om gebruik te maken van internet en televisie aansluiting. Tot nu toe tevergeefs.
Genexis modem geeft aan (bij het raadplegen van Armin console) verbinding te hebben met internet. Echter bij het oproepen van een willekeurige webpagina wordt deze niet geladen.
De internet browser blijft deze tot eeuwigheid laden zonder nadere fout melding.
Caiway zelf zegt niets raar te kunnen vinden. De verbinding is immers wel. Op een of andere manier is verbinding dus wel maar ik krijg geen data over onze glasvezelaansluiting toegestuurd. Deze situatie geld voor zowel draadloos als bedraad opgezette verbinding met Genexis modem.
Bij TV decoder is het zo dat deze na het doorlopen van opstart procedure gewoon op zwart springt en is verder niet anders te bedienen dan uit de stroom te halen.
Zijn er suggesties?
 
Jaco Hage
Ik neem aan dat je het nieuwe modem hebt met router functie?
Welke IP adressen rollen er uit van WAN, subnet tot DNS? ( die hoef je hier niet te plaatsen ) Maar zie je daar vreemde getallen in? Wat /hoe/verloopt/gaat je ping?
 
Lexx
Bedankt voor je reactie.
Ik heb idd. een glasvezelmodem en router in een.
T.a.v je vragen:
1. Internet status Applet van admin console geeft aan dat Verbinding actief is. Toegekende IPv4 adres begint met 83. reeks. Gateway en DNS adressen beginnen met datzelfde IPv4 reeks. Dus volgens mij niets vreemd.
2. Wat wel vreemd is dat ik behalve toegekende IP adres van mijn netwerk kaart niets anders kan pingen. Dat geldt voor DHCP server IP adres en dat geldt ook voor IP adres waaronder ik op administratorconsole van router kan inloggen.
Het pingen naar alle andere IP adressen dan mijn eigen netwerk kaart geeft een algemeen fout aan.
 
Jaco Hage
Wat is je subnetmask?
 
Lexx
255.255.240.0
 
Jaco Hage

Lexx schreef:

255.255.240.0


Helder. Dat verklaart alles. Daar ligt je probleem. Gezien de verschillen in subnetmask is pingen onmogelijk.
"Daar zal je je onderzoek verder moeten starten. Ligt dat aan je modem/provider of eigen router?"

Het meest voorkomende subnetmask zit op 255.255.255.0
 
Lexx
Hallo Jaco,
Dank voor je reactie.
Inmiddels weet ik dat dit issue te maken heeft met achterliggende interne privé netwerk. Switch en router schijnen voor problemen te zorgen voor de glasvezelmodem van Caiway.
Op het moment dat mijn achterliggende netwerk ontkoppeld is werken alle diensten van Caiway.
Als ik mijn interne netwerk aan poort 4 van glasvezelmodem koppel beginnen de problemen met internetverbinding. TV blijft wel werken.
Internet problemen zijn vooralsnog ongrijpbaar maar zullen denk ik uiteindelijk te maken hebben met toekenning van IP adressen door DHCP server op glasvezelmodem.
Wordt vervolgd.
Heb je suggesties hoe ik best een Genexis modem kan gebruiken icm met een switch en een router?
 
Highway
Jouw Genexis heeft dus al een router functie.
Een router achter router geeft problemen.

Zet je eigen router in DMZ en geef die het adres dat je van de Genexis krijgt. Dan kun je daarna je eigen netwerk opbouwen met die tweede eigen router. Geen idee of dat dan problemen oplevert met IP-tv. Maar probeer het eens.
Handtekening
Wink
 
Lexx
Dank voor al jullie reacties.
De oplossing was (hoe kan het anders) simpel.
Mijn switch die gekoppeld is op poort 4 van Genexis glasvezelmodem had DHCP functie aan staan en heeft zoals het hoort zelf een range aan IP adressen uitgedeeld op het netwerk: een range die gedeeltelijk in de range van IP adressen viel die door DHCP van glasvezelmodem uitgedeeld werd op mijn netwerk.
Zo kwam het uiteindelijk dat een aantal van mijn devices die IP adres toegekend kregen in overkoepelende range van IP adressen van DHCP servers van zowel glasvezelmodem als die van mijn switch de internet verbinding had en de devices die buiten deze overkoepelende IP adressenrange hun IP adres door mijn switch toegekend kregen niet!
Nadat ik DHCP server op mijn switch had uitgeschakeld, kregen alle devices een IP adres uit de range van DHCP server van glasvezelmodem en daarmee ook de internet connectie.
 
Jaco Hage
Ow Oke, Nou dan was alles hierboven wel een onduidelijk verhaal omdat je ook geen internet had via de Genexis met zijn WiFi. Althans dat las ik eerst.

Je hebt dus blijkbaar een managed switch? DHCP uitgeschakeld op je switch? Of bedoel je een router die je in bridge hebt gezet... Think

Begrijp er nog niet zoveel van hoe of wat je nu aan apparatuur hebt en/of de config hebt gedaan.

Afijn, Maar fijn dat het werkt... Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen diensten van Caiway beschikbaar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Advertentie