obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
cctv
Huubke68
hallo een vraag vandaag voor het eerst glasvezel nu werkt alles behalve mijn cctv wel rechtstreeks bekabeld maar niet op telefoon of op laptop wifi wat doen we verkeerd of vind ik juiste info ?
 
Jaco Hage
Kun je deze vraag iets specifieke uitleggen?
 
Huubke68

Jaco Hage schreef:

Kun je deze vraag iets specifieke uitleggen?


gisteren hebben we voor het eerst glasvezel aan kunnen sluiten omdat ze dit hebben gelegd in het buitengebied nu is het in feite plug en play maar we hebben rondom camera s hangen die wel rechtstreeks te zien zijn op de pc (bekabeld) maar niet op de telefoon of wifi laptop nu hebben we al gebeld met caiway en blijken ze niet te ondersteunen, ik ben hier ergens een bericht tegen gekomen dat het via een router wel moet gaan ? nou heb ik toevallig een sitecon X4 N300 over dus???????????????? hoe en wat ?
 
Jaco Hage
Allereerst zou ik je willen adviseren een betrouwbare router te kiezen als je gaat werken met online camera beelden. De Sitecom routers behoren niet tot degelijk materiaal en worden software matig en firewall matig niet tot de betere en veilige routers.
Hoogst waarschijnlijk zul je portforwarding moeten instellen in de router en mogelijk ook het WAN IP moeten instellen. Het WAN IP op bv de app of een open DNS optie zou kunnen zorgen dat je je cameras ook kunt zien via het mobiele netwerk van je telefoon. Kijk daar eens naar.

Huubke68 schreef:

Jaco Hage post=24256

Kun je deze vraag iets specifieke uitleggen?


gisteren hebben we voor het eerst glasvezel aan kunnen sluiten omdat ze dit hebben gelegd in het buitengebied nu is het in feite plug en play maar we hebben rondom camera s hangen die wel rechtstreeks te zien zijn op de pc (bekabeld) maar niet op de telefoon of wifi laptop nu hebben we al gebeld met caiway en blijken ze niet te ondersteunen, ik ben hier ergens een bericht tegen gekomen dat het via een router wel moet gaan ? nou heb ik toevallig een sitecon X4 N300 over dus???????????????? hoe en wat ?
 
Huubke68
Pfffff dat wordt weer wat maar welke routers zijn dan wel goed ben maar een leek hierin maar dat snapte je wel aan de vragen en er toch proggrama waarmee je automatisch kan port forwaden of niet of ken je toevallig iemand die bij klust in de buurt van beek en donk
 
Jaco Hage
Sorry ik kan je alleen koppelen aan professionele collega's (bedrijven). Mede omdat ik vind dat je oa camerabeelden veilig moet stellen om privacy te garanderen.
Misschien dat een van de gebruikers hier op het forum en in je buurt wonen je kunnen helpen voor een vrienden-prijs.

Ik hoop wel dat bovenstaande je iets verder heeft geholpen in de zoektocht om het werkend te krijgen op je mobieltje.

Heb je nog vragen stel ze hier gerust op het forum.

Huubke68 schreef:

Pfffff dat wordt weer wat maar welke routers zijn dan wel goed ben maar een leek hierin maar dat snapte je wel aan de vragen en er toch proggrama waarmee je automatisch kan port forwaden of niet of ken je toevallig iemand die bij klust in de buurt van beek en donk
 
Huubke68

Jaco Hage schreef:

Sorry ik kan je alleen koppelen aan professionele collega's (bedrijven). Mede omdat ik vind dat je oa camerabeelden veilig moet stellen om privacy te garanderen.
Misschien dat een van de gebruikers hier op het forum en in je buurt wonen je kunnen helpen voor een vrienden-prijs.

Ik hoop wel dat bovenstaande
je iets verder heeft geholpen
in de zoektocht om het
werkend te krijgen op je
mobieltje.

Hallo ja natuurlijk helpt anders vraag ik er niet en het maakt ook niet wie het doet kijk als het maar niet superduur is ben tenslotte niet de rijkste en stel zeer op prijs de antwoorden die ik heb gekregen en dan ook bij mijn dank ervoor

Heb je nog vragen stel ze hier gerust op het forum.

Huubke68 post=24260

Pfffff dat wordt weer wat maar welke routers zijn dan wel goed ben maar een leek hierin maar dat snapte je wel aan de vragen en er toch proggrama waarmee je automatisch kan port forwaden of niet of ken je toevallig iemand die bij klust in de buurt van beek en donk
 
Huubke68
zo ff update en oplossing vandaag monteur bij gehaald en wat volgens caiway niet werd ondersteunt de cctv via modem van genexis dus wel gewoon portforward en klaar gewoon via de modem
 
Jaco Hage

Huubke68 schreef:

zo ff update en oplossing vandaag monteur bij gehaald en wat volgens caiway niet werd ondersteunt de cctv via modem van genexis dus wel gewoon portforward en klaar gewoon via de modem


Aha, dan klopt het wel wat ik zei.

Ik zag alleen in je profiel dat je gebruik maakt van de oude versie Genexis modem en niet van het nieuwe modem.
Het klopt dat in het nieuwe modem portforwarding zit. Dit Genexis modem is tevens router die dat ondersteunt. Al recommandeer ik liever een standalone router met goede firewall met o.a. de camera beveiliging.

Afijn, fijn dat het is opgelost. Smile
 
Huubke68

Jaco Hage schreef:

Huubke68 post=24264

zo ff update en oplossing vandaag monteur bij gehaald en wat volgens caiway niet werd ondersteunt de cctv via modem van genexis dus wel gewoon portforward en klaar gewoon via de modem


Aha, dan klopt het wel wat ik zei.

Ja oke profiel is niet helemaal kompleet had het ff vlug gedaan ik dacht komt nog wel, maar of het een oude of nieuwe weet caiway ook en had het gewoon kunnen zien en het is nu opgelost gelukkig en ja je had inderdaad gelijk daarvoor alsnog mijn dank en blij dat het weer werkt*clap*
Ik zag alleen in je profiel dat je gebruik maakt van de oude versie Genexis modem en niet van het nieuwe modem.
Het klopt dat in het nieuwe modem portforwarding zit. Dit Genexis modem is tevens router die dat ondersteunt. Al recommandeer ik liever een standalone router met goede firewall met o.a. de camera beveiliging.

Afijn, fijn dat het is opgelost. :)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'cctv', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie