obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Problemen met verbinding tussen 2 caiway internet aansluitingen
Jaco Hage
Ik heb je email gelezen en beantwoord. Ik hou je via die weg nu even op op de hoogte.

Quote

damted schreef:

@Jaco,

Ik houd het even in gedachten, bedankt alvast voor het hulp aanbod.
Hopelijk pakken ze mijn melding snel op.

Zie ook je email, daar staan wat meer details in, inclusief info van beide aansluitingen.
 
damted
Ik heb inmiddels contact met Alex v IJ... van Mid Office binnen CaiWay.
Via mail al wat info uitgewisseld.
Na herstart van router is er gisteren wel een ander WAN adres toegewezen in de reeks 62.45.151.###
Alleen de Gateway is nog steeds 62.45.144.1
Het resultaat is nog steeds dat er geen verbinding /traceroute of ping slaagt.
Dit ook uitgevoerd vanui de tools die in de TP-Link router zelf zitten.
Dat schakelt eventuele firewall issue sop de PC ook uit.

Afwachten dus nog even.

BTW: Het IP adres wat ReBr had opgegeven is ook niet bereikbaar vanaf het nieuwe WAN adres.

Ik ben eigenlijk benieuwd naar zijn gateway adres.
 
ReBr
Fijn dat er contact is binnen Caiway.

Mijn gateway is momenteel 62.45.0.1

Dinsdagochtend om 03:45 (heb nachtdiensten), na het opstarten van mijn apparatuur lukte het niet meer om een DHCP Lease van caiway te krijgen (DHCP server does not function correct..), zodoende gelijk van de mogelijkheid gebruik gemaakt om wat te verwisselen, oa andere router, andere vpn server (overgestapt van OpenVpn naar L2TP/IPSec)

Enkele uren later weer eens opgestart, en alles werkt weer als voorheen, alleen wel weer een nieuw WAN adres. (Dat verklaart ook deels waarom je geen verbinding met mijn ip kon maken)

iig weer een wijze les om zo min mogelijk s'nachts uit te voeren (oa automatische reboots..)

En tevens ook weer zichtbaar dat het momenteel wat rommelt bij Caiway, voorheen wist ik altijd wat mijn WAN IP adres was, tegenwoordig veranderd het minstens 1x per kwartaal.
 
Jaco Hage
Het klopt dat ik Alex binnen Caiway op je issue heb staan. Hij bemiddeld voor mij in deze case. Daar zal hij ook het eea aan testen zijn.

Als jullie gebonden/eisstellig zijn aan een vast WAN IP biedt o.a. Cbizz of Delta de oplossing tot een vast WAN IP adres.

Als er positief nieuws is hoor ik het graag.

Zover dank voor jullie input.
 
damted
Het problem met dynamic IP adressen heb ik opgelost door een Dynamic DNS account aan te vragen en in mijn router wordt dan elke 3 uur het IP adres bijgewerkt.
Zo kun je toch heel snel je eigen WAN adres weer bereiken, mocht er een IP adreswissel gedaan zijn.

@Jaco bedankt voor bemiddeling!
 
Jaco Hage
Dat is inderdaad ook een manier.
Neem aan dat je dit ook Alex hebt laten weten>?
 
damted

Jaco Hage schreef:

Dat is inderdaad ook een manier.
Neem aan dat je dit ook Alex hebt laten weten>?


Dat soms de WAN IP adressen veranderen, is niet echt een probleem voor mij.
Echter dat bepaalde WAN adressen binnen caiway elkaar niet kunnen bereiken, is het echte probleem en dat is helaas nog niet opgelost.

ReBr heeft een andere Gatewayadres dan de 2 aansluitingen waar ik problemen mee heb, wellicht is dat een aanknopingspunt.
Dat heb ik gisteren al aan Alex via de mail laten weten.
 
damted

damted schreef:

Het problem met dynamic IP adressen heb ik opgelost door een Dynamic DNS account aan te vragen en in mijn router wordt dan elke 3 uur het IP adres bijgewerkt.
Zo kun je toch heel snel je eigen WAN adres weer bereiken, mocht er een IP adreswissel gedaan zijn.

@Jaco bedankt voor bemiddeling!


Mijn probleem bestaat dus nog steeds!
dit was een tussentijds bedankje Smile
 
Jaco Hage
Begrijp ik. Hou me maar op de hoogte.
 
Jaco Hage
Als ik het goed begrepen heb ben je op de hoogte gesteld via Caiway rondom de issue/oplossing. Kun je daarmee uit de voeten?

@Jaco bedankt voor bemiddeling![/quote]

Mijn probleem bestaat dus nog steeds!
dit was een tussentijds bedankje Smile[/quote]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met verbinding tussen 2 caiway internet aansluitingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Advertentie