obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles kwijt over Glasvezel modems van CaiWay/Delta. Eventueel in combinatie met een eigen router.
 Onderwerp afdrukken
Eigen modem of alleen router?
martinhermsen
Hi Griffioen66. Heb je de titanium ontvangen en is de installatie gelukt?
 
Roberto

martinhermsen schreef:

Heb je de Genexis Titanium inderdaad ontvangen? Ik heb ook een wifi-loos Genexis modem nodig. Ik wil er een edgerouter achter plaatsen. Ik heb dus de genesis platinum ontvangen. Caiway gebeld. Ze willen hem niet omruilen voor de Titanium. Heeft iemand als ontdekt hoe je de bridge functie kan gebruiken met de platinum?


Vorige week ook een aanvraag gedaan voor omzetting naar nieuw pakket. 1 uur gebeld met verkoop en 2e lijns helpdesk maar kreeg gelukkig de Genexis Titanium.
Wacht hier nu op een monteur. Anders had ik geen ander pakket genomen als ze de platinum hadden gegeven. Had jij wel al glasvezel van Caiway?
 
Bordewolf
Ook ik heb een aanvraag gedaan naar een nieuw pakket.
Het houden van de eigen modem was geen enkel issue. Ik MOEST deze zelf houden en kreeg geen andere. De medewerkster bekende zelf ook al dat de nieuwe modems niet in bridge stand kunnen en ook ik heb aangegeven dus de oude te willen houden.

Volgens mij sta je volledig in je recht om een omruil te vragen naar een modem zonder router omdat je zelf je eigen router wilt gebruiken zo lang Caiway er niet voor zorgt dat hun routermodem niet in bridge kan.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Jaco Hage
Dat ben ik helemaal met je eens. In sommige gevallen werkt het nieuwe modem handiger, maar voorlopig irriteer ik mij mateloos aan de instellingen die verdwijnen en het storende wifi onderdeel dat inschakelt na stroom onderbreking van het nieuwe modem.

Het zou 1 vinkje moeten zijn dat het huidige modem in bridge gezet kan worden. Zolang je die keuze niet hebt lijkt mij de keuze van modem loud and clear.

Bordewolf schreef:

Ook ik heb een aanvraag gedaan naar een nieuw pakket.
Het houden van de eigen modem was geen enkel issue. Ik MOEST deze zelf houden en kreeg geen andere. De medewerkster bekende zelf ook al dat de nieuwe modems niet in bridge stand kunnen en ook ik heb aangegeven dus de oude te willen houden.

Volgens mij sta je volledig in je recht om een omruil te vragen naar een modem zonder router omdat je zelf je eigen router wilt gebruiken zo lang Caiway er niet voor zorgt dat hun routermodem niet in bridge kan.
 
griffioen66

martinhermsen schreef:

Hi Griffioen66. Heb je de titanium ontvangen en is de installatie gelukt?


Vrijdag is monteur geweest en heeft de nieuw aansluiting gemaakt.
Toen mijn Titanium modem opgehangen en aangesloten.
En daarna mijn router en iptv kabels in modem en werkt perfect. Eigenlijk was er niks verder n te stellen ben er erg blij mee
 
griffioen66

Roberto schreef:

martinhermsen post=24467

Heb je de Genexis Titanium inderdaad ontvangen? Ik heb ook een wifi-loos Genexis modem nodig. Ik wil er een edgerouter achter plaatsen. Ik heb dus de genesis platinum ontvangen. Caiway gebeld. Ze willen hem niet omruilen voor de Titanium. Heeft iemand als ontdekt hoe je de bridge functie kan gebruiken met de platinum?


Vorige week ook een aanvraag gedaan voor omzetting naar nieuw pakket. 1 uur gebeld met verkoop en 2e lijns helpdesk maar kreeg gelukkig de Genexis Titanium.
Wacht hier nu op een monteur. Anders had ik geen ander pakket genomen als ze de platinum hadden gegeven. Had jij wel al glasvezel van Caiway?


Roberto

Tijd geleden ook dat ik je bij je Jumbo zag Helpless

Ik ben vrijdag over gegaan naar nieuwe aansluiting en Titanium kastje. Zoals als eerder beschreven zonder probleem over gegaan.
Ik ben alleen overgegaan nadat ik met regelmaat mijn telefoon niet werkte en na belletje zou ik nieuwe modem krijgen. En aangegeven alleen een modem geen modem/router en netjes de titanium ontvangen.

Nu alleen nog naar nieuwe router mijn N66u mag naar 8 jaar wel vervangen worden vind ik.

Groeten uit het mooie Loenen
 
Jaco Hage

griffioen66 schreef:

Roberto post=24469

martinhermsen schreef:

Heb je de Genexis Titanium inderdaad ontvangen? Ik heb ook een wifi-loos Genexis modem nodig. Ik wil er een edgerouter achter plaatsen. Ik heb dus de genesis platinum ontvangen. Caiway gebeld. Ze willen hem niet omruilen voor de Titanium. Heeft iemand als ontdekt hoe je de bridge functie kan gebruiken met de platinum?


Vorige week ook een aanvraag gedaan voor omzetting naar nieuw pakket. 1 uur gebeld met verkoop en 2e lijns helpdesk maar kreeg gelukkig de Genexis Titanium.
Wacht hier nu op een monteur. Anders had ik geen ander pakket genomen als ze de platinum hadden gegeven. Had jij wel al glasvezel van Caiway?


Roberto

Tijd geleden ook dat ik je bij je Jumbo zag Helpless

Ik ben vrijdag over gegaan naar nieuwe aansluiting en Titanium kastje. Zoals als eerder beschreven zonder probleem over gegaan.
Ik ben alleen overgegaan nadat ik met regelmaat mijn telefoon niet werkte en na belletje zou ik nieuwe modem krijgen. En aangegeven alleen een modem geen modem/router en netjes de titanium ontvangen.

Nu alleen nog naar nieuwe router mijn N66u mag naar 8 jaar wel vervangen worden vind ik.

Groeten uit het mooie Loenen


Topper.\
Je bent voor een hoop instel optie op het nieuwe modem bespaard t.z.v. de titanium die je nu hebt ontvangen. Je router kun je houden, ik zou echter alleen je wifi vervangen naar een accespoint met AC of AX accespoint of nog sterker naar WiFi6.
Een accespoint gaat langer mee, is sterker, slimmer en stabieler dan een geintegreerde router met WiFi. Smile
Je router kun je later (of direct) vervangen naar een firewall router,.
Op deze manier ben je veel veiliger en safe-er in de toekomst dan te investeren naar een alles in 1 wifi router van een ruime 100euro+.
De Asus RT-N66 en AC66 was de beste router die Asus geproduceerd heeft. Maar gezien alle privacy eisen, wetten en plichten vind ik een prive en zakelijk netwerk pas goed functioneren met een degelijke firewall-router en losse accespoints.
 
griffioen66

Jaco Hage schreef:

griffioen66 post=24473

Roberto schreef:

martinhermsen post=24467

Heb je de Genexis Titanium inderdaad ontvangen? Ik heb ook een wifi-loos Genexis modem nodig. Ik wil er een edgerouter achter plaatsen. Ik heb dus de genesis platinum ontvangen. Caiway gebeld. Ze willen hem niet omruilen voor de Titanium. Heeft iemand als ontdekt hoe je de bridge functie kan gebruiken met de platinum?


Vorige week ook een aanvraag gedaan voor omzetting naar nieuw pakket. 1 uur gebeld met verkoop en 2e lijns helpdesk maar kreeg gelukkig de Genexis Titanium.
Wacht hier nu op een monteur. Anders had ik geen ander pakket genomen als ze de platinum hadden gegeven. Had jij wel al glasvezel van Caiway?


Roberto

Tijd geleden ook dat ik je bij je Jumbo zag Helpless

Ik ben vrijdag over gegaan naar nieuwe aansluiting en Titanium kastje. Zoals als eerder beschreven zonder probleem over gegaan.
Ik ben alleen overgegaan nadat ik met regelmaat mijn telefoon niet werkte en na belletje zou ik nieuwe modem krijgen. En aangegeven alleen een modem geen modem/router en netjes de titanium ontvangen.

Nu alleen nog naar nieuwe router mijn N66u mag naar 8 jaar wel vervangen worden vind ik.

Groeten uit het mooie Loenen


Topper.\
Je bent voor een hoop instel optie op het nieuwe modem bespaard t.z.v. de titanium die je nu hebt ontvangen. Je router kun je houden, ik zou echter alleen je wifi vervangen naar een accespoint met AC of AX accespoint of nog sterker naar WiFi6.
Een accespoint gaat langer mee, is sterker, slimmer en stabieler dan een geintegreerde router met WiFi. Smile
Je router kun je later (of direct) vervangen naar een firewall router,.
Op deze manier ben je veel veiliger en safe-er in de toekomst dan te investeren naar een alles in 1 wifi router van een ruime 100euro+.
De Asus RT-N66
en AC66 was de beste router die Asus geproduceerd heeft. Maar gezien alle privacy eisen, wetten en plichten vind ik een prive en zakelijk netwerk pas goed functioneren met een degelijke firewall-router en losse accespoints.


Jacco,

Had van jou destijds de Asus RT-N66u en die doet nog steeds goed is en zelfs bereik op zolder. Maar merk dat hij soms met 2 Kids en ouders het zwaar heeft. Nu ben ik weekje aan kijken en wilde voor de Asus RT AC88u gaan. De AX Wifi 6 dan de 88 asus versie kost 350 euro en vond ik nu nog wel veel geld.

Maar jou verhaal maakt me in verwaring. Heb je een tip hoe je precies bedoeld met voorbeeld. Een router als firewal en dan accespoint gebruiken......
 
Jaco Hage

griffioen66 schreef:

Jaco Hage post=24478

griffioen66 schreef:

Roberto post=24469

martinhermsen schreef:

Heb je de Genexis Titanium inderdaad ontvangen? Ik heb ook een wifi-loos Genexis modem nodig. Ik wil er een edgerouter achter plaatsen. Ik heb dus de genesis platinum ontvangen. Caiway gebeld. Ze willen hem niet omruilen voor de Titanium. Heeft iemand als ontdekt hoe je de bridge functie kan gebruiken met de platinum?


Vorige week ook een aanvraag gedaan voor omzetting naar nieuw pakket. 1 uur gebeld met verkoop en 2e lijns helpdesk maar kreeg gelukkig de Genexis Titanium.
Wacht hier nu op een monteur. Anders had ik geen ander pakket genomen als ze de platinum hadden gegeven. Had jij wel al glasvezel van Caiway?


Roberto

Tijd geleden ook dat ik je bij je Jumbo zag Helpless

Ik ben vrijdag over gegaan naar nieuwe aansluiting en Titanium kastje. Zoals als eerder beschreven zonder probleem over gegaan.
Ik ben alleen overgegaan nadat ik met regelmaat mijn telefoon niet werkte en na belletje zou ik nieuwe modem krijgen. En aangegeven alleen een modem geen modem/router en netjes de titanium ontvangen.

Nu alleen nog naar nieuwe router mijn N66u mag naar 8 jaar wel vervangen worden vind ik.

Groeten uit het mooie Loenen


Topper.\
Je bent voor een hoop instel optie op het nieuwe modem bespaard t.z.v. de titanium die je nu hebt ontvangen. Je router kun je houden, ik zou echter alleen je wifi vervangen naar een accespoint met AC of AX accespoint of nog sterker naar WiFi6.
Een accespoint gaat langer mee, is sterker, slimmer en stabieler dan een geintegreerde router met WiFi. Smile
Je router kun je later (of direct) vervangen naar een firewall router,.
Op deze manier ben je veel veiliger en safe-er in de toekomst dan te investeren naar een alles in 1 wifi router van een ruime 100euro+.
De Asus RT-N66
en AC66 was de beste router die Asus geproduceerd heeft. Maar gezien alle privacy eisen, wetten en plichten vind ik een prive en zakelijk netwerk pas goed functioneren met een degelijke firewall-router en losse accespoints.


Jacco,

Had van jou destijds de Asus RT-N66u en die doet nog steeds goed is en zelfs bereik op zolder. Maar merk dat hij soms met 2 Kids en ouders het zwaar heeft. Nu ben ik weekje aan kijken en wilde voor de Asus RT AC88u gaan. De AX Wifi 6 dan de 88 asus versie kost 350 euro en vond ik nu nog wel veel geld.

Maar jou verhaal maakt me in verwaring. Heb je een tip hoe je precies bedoeld met voorbeeld. Een router als firewal en dan accespoint gebruiken......


Als je je router gewoon houdt, de wifi daarop uitschakelt en een goed los accespoint aansluit op die router ben je al geholpen.
Als dan later je router het begeeft kun je kiezen voor een firewall-router.
Op die manier bouw je een beter en stabieler netwerk.
Bel me anders even.. Smile
 
Jaccoermers
Na geklaagd te hebben over de Wi-Fi van de genexis platinum had caiway eerst een identiek nieuwe platinum opgestuurd. Helaas niets beter. Wel zag ik dat de firmware iets nieuwer is en je dus een gast netwerk kan aanmaken etc.

Toen ik ook over deze router klaagde werd er iets anders opgestuurd. Ik was verheugd. Hij had het over een tp-link.

En inderdaad, een extra Access-point is dus geleverd. Helaas nu dus twee routers in de meterkast. Bij navraag (En aandringen) of er geen titanium geleverd kon worden: helaas. Caiway zelf is niet happig om dat te leveren. En dus blijft de platinum mijn router voorlopig met meteen daarachter een router ingesteld als Access point. Ondertussen zit ik wel krap in de stopcontacten van mijn meterkast.

Na 3/4 jaar caiway met slechte router en matige interactieve tv decoder vermoed ik dat ik straks een een jaartje KPN ga proberen. Geen idee of het daar beter is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eigen modem of alleen router?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PowerLed kleur Nokia modem Delta CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 7 12 aug 2023
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Advertentie