obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles kwijt over Glasvezel modems van CaiWay/Delta. Eventueel in combinatie met een eigen router.
 Onderwerp afdrukken
Eigen modem of alleen router?
Jaccoermers
Grappig genoeg kreeg ik dat antwoord vandaag ook. Caiway gebeld voor technische vraag:
“Is het normaal dat alle port forwards na stroomuitval weg zijn?”
De beste man wist niet precies wat port forward was, maar bij navraag kreeg ik het antwoord op de router pagina te herladen ze terug zouden komen.
Lokale aanwezigheid is dus noodzakelijk. Dit vond hij doodnormaal.

Dus poorten voor email, alarm systeem, server, etc vallen er allemaal uit, maar gewoon vooral thuis zijn om dit op te lossen.

Voor mij is dat een deal breker. Bij einde contract maar weer eens shoppen, want een router die niets onthoudt is niet van deze tijd.
 
Jaco Hage

Jaccoermers schreef:

Grappig genoeg kreeg ik dat antwoord vandaag ook. Caiway gebeld voor technische vraag:
“Is het normaal dat alle port forwards na stroomuitval weg zijn?”
De beste man wist niet precies wat port forward was, maar bij navraag kreeg ik het antwoord op de router pagina te herladen ze terug zouden komen.
Lokale aanwezigheid is dus noodzakelijk. Dit vond hij doodnormaal.

Dus poorten voor email, alarm systeem, server, etc vallen er allemaal uit, maar gewoon vooral thuis zijn om dit op te lossen.

Voor mij is dat een deal breker. Bij einde contract maar weer eens shoppen, want een router die niets onthoudt is niet van deze tijd.


Het probleem speelt al maanden lang. Inderdaad bij mensen met een camerasysteem op afstand en alarmering vind ik het schandalig dat het probleem nog steeds niet is aangepakt. Ook gaat na stroomuitval de WiFi weer spontaan aan. Ook dit komt mijn professionele installaties met accespoints niet tegoede wat betreft onnodige draadloze storingen op het geheel.
Mijn mening is dat Caiway snel zijn verantwoording moet gaan nemen of de Genexis in bridge (verplicht binnen de EU normen) optie gaat kiezen.
Middels hebben zich al teveel klachten zich gemeld...
 
Raymond
Van de regen in de drup, ik was er al bang voor. Caiway is hier niet uniek in namelijk. Enkele jaren gelden bij Ziggo was het onmogelijk om Apple AirPlay aan het werk te krijgen via het standaard modem (weet niet meer exact waardoor). Bij mijn vorige aanbieder (Tmobile, 4G modem) kon je wel netjes port forwarding instellen, maar werkte dat vervolgens gewoon niet. Verder was de interface bedrovend en dus maar DHCP uit gezet en met de Netgear alles geregeld.

Dat trucje werkt nu dus niet, omdat de Netgear er niet aan wil dat hij met zijn DHCP server IP adressen uitgeeft in dezelfde IP range als de gateway waar hij aan gekoppeld is (wat geen probleem zou zijn als dat gekke TV kastje er niet was geweest).

Enfin. Ik heb gisteren een DuckDNS script geïnstalleerd op mijn server, dus de DDNS functionaliteit heb ik, zodat nu aan al mijn wensen voldaan is. Ik was even gelukkig totdat ik jullie reacties las. Instellingen kwijt na stroomuitval... Eerst dacht ik nog, "dan zet ik toch een backup terug", maar die functionaliteit mist ook al Shock

De vraag is alleen, welke glasvezel provider heeft zijn zaken dan wel op orde?
 
Jaco Hage
Nou laat ik eerlijk zijn dat ik het zeer fijn vindt dat de IPTV nu in dezelfde range zit als het standaard internet ip adres. In het verleden wat het voordeliger om een extra netwerk kabel aan te leggen dan VLans te configureren.

Overigens begrijp ik niet dat provider, en in dit geval caiway, nu pas een modem heeft met al die opties terwijl de consument echt niet meer wegkomt met een wifi punt via een modem. Daar kun je net een flatje mee voorzien als dat modem nog een beetje centraal hangt. Overigens laat het niet meer dan 12 draadloze clienten toe of het signaal vergrijst. Anno 2019 zou er gewoon op wifi 4K gestreamt moeten kunnen worden en daar heeft de Genexis best veel moeite mee.

afijn,

Ik opper gewoon een bridge optie en niet een soort van \DMZ want dit modem blijft de overhand houden. Wat betreft al de security mag er best eens goed naar gekeken worden om de bridge optie te activeren zodat er naast een fatsoenlijke firewall klanten onafhankelijk een config kunnen doen via hun eigen router wat betreft VPN, DDNS. Portforwarding etc..
 
Sokje
Is bridge modus niet mogelijkheid bij de nieuwe Genexis of is het slechts een kwestie van een software aanpassing?

Ik hoop dat Caiway die jarenlang zelf de losse router heeft aangemoedigd, nu ook zorgt dat klanten die dat willen dat ook kunnen. Zeker nu de vrije hardware keuze eraan komt.
 
griffioen66
Krijg ook een nieuwe glasvezel modem en aangegeven dat ik zonder wifi wilde.
Kreeg ik te horen dat ik de Genexis Titanium zou ontvangen en volgens Caiw werkt die in bridge modes en zou ik zo mijn router aan kunnen sluiten.
Ben nog niet zeker van alles maar ga toch proberen.

Zijn er al andere die deze modem hebben ontvangen!! en ervaring mee hebben
 
Hopeloos

griffioen66 schreef:

Krijg ook een nieuwe glasvezel modem en aangegeven dat ik zonder wifi wilde.
Kreeg ik te horen dat ik de Genexis Titanium zou ontvangen en volgens Caiw werkt die in bridge modes en zou ik zo mijn router aan kunnen sluiten.
Ben nog niet zeker van alles maar ga toch proberen.

Zijn er al andere die deze modem hebben ontvangen!! en ervaring mee hebben


Geen ervaring maar zou toch even wachten totdat alles weer goed werkt.
Heb jij nog de oude Genexismodem???
 
griffioen66

Hopeloos schreef:

griffioen66 post=24452

Krijg ook een nieuwe glasvezel modem en aangegeven dat ik zonder wifi wilde.
Kreeg ik te horen dat ik de Genexis Titanium zou ontvangen en volgens Caiw werkt die in bridge modes en zou ik zo mijn router aan kunnen sluiten.
Ben nog niet zeker van alles maar ga toch proberen.

Zijn er al andere die deze modem hebben ontvangen!! en ervaring mee hebben


Geen ervaring maar zou toch even wachten totdat alles weer goed werkt.
Heb jij nog de oude Genexismodem???



Hier nog de echte oude genexis modem van bijna 10 jaar oud.

Woon in Loenen en vandaag de nieuwe modem gekregen, kan hem nog niet installeren omdat er een nieuwe glas aansluiting gemaakt moet worden.
De reden is dat nu de glas nog rechtstreeks in de oude modem gaat.

Maar ga er voor en vanavond nog contact gehad en bevestiging dat een modem is en meer niet.
 
Jaco Hage
De Titanium is een standalone modem zonder de poespas van router met wifi erin, althans zoals Caiway hem geconfigureerd heeft. (super stabiel, petje af) Wees maar dankbaar dat je de Titanium kan huren. Deze versie is jaren lang geleverd aan caiway klanten na jouw oude modem en ik vind dat het beste FTTH modem.

griffioen66 schreef:

Hopeloos post=24458

griffioen66 schreef:

Krijg ook een nieuwe glasvezel modem en aangegeven dat ik zonder wifi wilde.
Kreeg ik te horen dat ik de Genexis Titanium zou ontvangen en volgens Caiw werkt die in bridge modes en zou ik zo mijn router aan kunnen sluiten.
Ben nog niet zeker van alles maar ga toch proberen.

Zijn er al andere die deze modem hebben ontvangen!! en ervaring mee hebben


Geen ervaring maar zou toch even wachten totdat alles weer goed werkt.
Heb jij nog de oude Genexismodem???



Hier nog de echte oude genexis modem van bijna 10 jaar oud.

Woon in Loenen en vandaag de nieuwe modem gekregen, kan hem nog niet installeren omdat er een nieuwe glas aansluiting gemaakt moet worden.
De reden is dat nu de glas nog rechtstreeks in de oude modem gaat.

Maar ga er voor en vanavond nog contact gehad en bevestiging dat een modem is en meer niet.
 
martinhermsen
Heb je de Genexis Titanium inderdaad ontvangen? Ik heb ook een wifi-loos Genexis modem nodig. Ik wil er een edgerouter achter plaatsen. Ik heb dus de genesis platinum ontvangen. Caiway gebeld. Ze willen hem niet omruilen voor de Titanium. Heeft iemand als ontdekt hoe je de bridge functie kan gebruiken met de platinum?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eigen modem of alleen router?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PowerLed kleur Nokia modem Delta CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 7 12 aug 2023
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Advertentie