obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles kwijt over Glasvezel modems van CaiWay/Delta. Eventueel in combinatie met een eigen router.
 Onderwerp afdrukken
Mindere waardes dan beloofd
Danseater
Goedemiddag.

Sinds 1 week maak ik gebruik van internet snel (700mb). Wij hebben een genexis hybrid glasvezel modem met daarop een asus RT - AC68U beide vanuit ziggo.

Nu is het probleem onze internet snelheid wat bagger is, zowel bedraad als draadloos. Wanneer ik de kabel rechtstreeks op de glasvezelmodem aansluit kom ik uit op 3/400 mbps down/upload. Wanneer ik het via de router test kom ik vaak maar uit op 150 mbps down/upload. Dit is verre weg van waarvoor ik betaal dus vroeg ik mij af wat er mis gaat.

Huidige setup:

Glasvezel komt binnen -> verbonden met genexis hybrid glasvezelmodem -> asus rt ac68u -> bekabeld pc
 
Bordewolf
Aangenomen dat je het glasvezelmodem van Caiway hebt staan kunnen er volgende zaken de oorzaak zijn:


* De kabel zit in de verkeerde poort van de router. Sommige routers hebben maar 2 poorten voor snel internet en de andere poorten leveren een lagere snelheid
* De router staat in een verkeerde "modus". Er zit in veel routers een optie voor snelheidsversterken oid. Dit moet UIT staan.
* De firmware van de router is verouderd en moet geupdate worden: log in op je router en update.
* De netwerkkaart in de pc of laptop is verouderd en ondersteund geen 1 Gbit
* De snelheidsverhoging is nog niet doorgevoerd: maak alles 20 min stroomloos. Zet eerst het modem aan en laat deze gedurende 20 min volledig opkomen. Zet daarna de router pas weer aan.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Danseater

Quote

Bordewolf schreef:

Aangenomen dat je het glasvezelmodem van Caiway hebt staan kunnen er volgende zaken de oorzaak zijn:


* De kabel zit in de verkeerde poort van de router. Sommige routers hebben maar 2 poorten voor snel internet en de andere poorten leveren een lagere snelheid
* De router staat in een verkeerde "modus". Er zit in veel routers een optie voor snelheidsversterken oid. Dit moet UIT staan.
* De firmware van de router is verouderd en moet geupdate worden: log in op je router en update.
* De netwerkkaart in de pc of laptop is verouderd en ondersteund geen 1 Gbit
* De snelheidsverhoging is nog niet doorgevoerd: maak alles 20 min stroomloos. Zet eerst het modem aan en laat deze gedurende 20 min volledig opkomen. Zet daarna de router pas weer aan.


Bedankt voor je bericht.

Als glasvezelmodem heb een genexis hybrid, vanaf poort 1 heb ik een utp kabel naar mijn asus rt ac68u. (Beide apparaten komen van Caiway). Alle LAN poorten van de asus kunnen een snelheid van 1Gbps aan, daar zal het dus waarschijnlijk niet aan liggen.

Ik heb de router naar fabrieksinstellingen gezet en hij was al voorzien van de laatste firmware. Alle appraten die ik thuis heb ondersteunen wel 1 Gbit.

Als laatste heb ik beide apparaten van t stroom afgehaald, helaas zonder enige vooruitgang.

Wat mij ook verbaasd, Wanneer ik mijn laptop direct aansluit op de glasvezelmodem (poort 1) dan haal ik maar een snelheid van 204mbps download & 291 mbps upload.

Ik zou in iedergeval toch rond de 600/700 zitten met een directe aansluiting? Het lijkt nu net alsof de snelheid waar ik voor betaal niet eens binnenkomt..
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mindere waardes dan beloofd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mindere beeldkwaliteit Digitale radio of televisie storing : 1 11 mei 2011
Advertentie