obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles bepreken over de digitale ontvangers voor glasvezel van CaiWay/Delta
 Onderwerp afdrukken
Wat kan ik verwachten?
Jaccoermers
Beste allemaal,

Wij verhuizen binnenkort naar Westland en krijgen de keuze uit 1 provider: Caiway. De keuze is dus makkelijk.

Internet: prima, geloof ik wel
Telefoon: mobiel, dus geen interesse
TV: wat kan ik verwachten?

We hebben jonge kinderen dus interactief televisie kijken is een must anders zien wij nooit meer wat we willen en de kids ook niet.

Is dit verplicht via de ontvanger van caiway? Of kan dit ook met een humax (zijn ook ziggo interactief tegenwoordig). Of via de LG OLED televisies? Welke entone wordt tegenwoordig verstuurd?

Aangezien we geen coax aansluiting/kabels meer hebben: hoe kijk ik televisie op de tweede televisie? Weer een verplichte ontvanger van caiway?

Heb ooit een humax 5200 gehad met ziggo en ding werkte prima maar helaas (destijds) geen interactieve functies ondersteund.

Alvast bedankt voor alle info
 
Jaco Hage

Quote

Jaccoermers schreef:

Beste allemaal,

Wij verhuizen binnenkort naar Westland en krijgen de keuze uit 1 provider: Caiway. De keuze is dus makkelijk.

Internet: prima, geloof ik wel
Telefoon: mobiel, dus geen interesse
TV: wat kan ik verwachten?

We hebben jonge kinderen dus interactief televisie kijken is een must anders zien wij nooit meer wat we willen en de kids ook niet.

Is dit verplicht via de ontvanger van caiway? Of kan dit ook met een humax (zijn ook ziggo interactief tegenwoordig). Of via de LG OLED televisies? Welke entone wordt tegenwoordig verstuurd?

Aangezien we geen coax aansluiting/kabels meer hebben: hoe kijk ik televisie op de tweede televisie? Weer een verplichte ontvanger van caiway?

Heb ooit een humax 5200 gehad met ziggo en ding werkte prima maar helaas (destijds) geen interactieve functies ondersteund.

Alvast bedankt voor alle info


Welkom in Wateringen Smile

Je komt inderdaad bij Glasvezel van Caiway terecht in de optie met 2 IPTV interactieve decoders. Deze Entone en soms Amino genoemd, zijn zo groot als een Apple TV, hebben Time recording, Replay TV en opname in de cloud van Caiway.. ( max 1 jaar beschikbaar)
Mogelijk wordt dit spoedig uitgebreid naar 3+ decoders.

Echter zijn er geen fatsoenlijke interactieve opties via de Entone's / Amino zelf. Wel biedt het de functie om via een tablet via de Multiscreen app TV te kijken op een PC, smartphone / tablet.
Wil je interactief films en series kijken dan zou je dit via de LG OLED kunnen doen. Of ''handiger met meer SmartApp's'' via een Apple TV4 of bv ChromeCast streaming decoder dongle. Uiteraard zijn er ook IPTV oplossingen dat je met bv een MAG decoder TV kijkt etc. Externe IPTV decoders worden niet door Caiway ondersteund en zijn in de markt via een andere manier verkrijgbaar.

Al de App streaming gaat via een stabiele WiFi verbinding of bedrade internetverbinding.
( onder innovatief interactief zie ik: Netflix, NL ZIET, VIDEOLAND, YouTube (TV) etc. als hoofdgebruiker )

Indien je nu het pakket besteld krijg je het nieuwe Genexis modem met router functie.
Je hebt een enkele netwerkkabel nodig en niet 2 onafhankelijke voor zowel IPTV als internet van Caiway. Een switch kan je bedrade netwerk vergroten.

Note:
De Entone / Amino decoder werkt niet draadloos.

Wil je nog meer weten>?
 
Jaccoermers
Bedankt voor het uitgebreide antwoord.

Je zegt als je nu besteld krijg ik een Genexis router voor televisie? Bedoel je dat ik dan geen entone meer nodig heb?

Netwerk is reeds bedraad op de plekken van de televisie en ben van plan een Unify te installeren voor WiFi in huis.

Televisie terugkijken is voldoende voor mijn doel. Netflix en andere doe ik wel via televisie of kodi.

Dank,

Jacco
 
Jaco Hage
Voor TV kijken van Caiway heb je of gebruik je de Entone / Amino decoder. Caiway heeft 2 decoders tot zijn beschikking en werken via de bijgeleverde Genexis modem router.

De router functie is voor internet verkeer en het verwerken van IP nummers. De TV decoders van Caiway staan in hetzelfde IP netwerk als je overige randapparatuur.

Wat je dus nodig hebt is enkel 2 IPTV decoders om te willen zoals je nu omschrijft. Deze sluit je aan op de HDMI aansluiting van je TV. Dmv de afstandsbediening van de Entone of van je LG kun je het geheel bedienen wat betreft zenders zappen etc.
 
Jaccoermers
Dank je voor de info. Is die router goed, of toch noch een Ubiquiti Unifi erachter hangen (op dit moment een Draytek router want die van ziggo is niet heel goed).

Maar goed, weet ik wat ik kan verwachten.

Zal volgende week eens met caiway bellen.
 
Jaco Hage

Quote

Jaccoermers schreef:

Dank je voor de info. Is die router goed, of toch noch een Ubiquiti Unifi erachter hangen (op dit moment een Draytek router want die van ziggo is niet heel goed).

Maar goed, weet ik wat ik kan verwachten.

Zal volgende week eens met caiway bellen.


zeker de Draytek met Ubiquiti gebruiken. Doe ik zelf ook. In het modem kun je je Draytek in DMZ zetten.
WIFi en andere zaken kun je in het Genexis modem dan uitzetten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wat kan ik verwachten?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Van Caiway gratis diensten mag u niets verwachten. Klacht over CaiWay/Delta : 41 06 dec 2015
glasvezel schiedam wat moet ik verwachten CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 3 17 okt 2013
Advertentie