obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Traag internet - na 1,5 jaar geen oplossing
RickDB
Met Caiway zelf kom ik er niet dus ben op zoek na advies en hieronder overzicht van het verloop:

- Gratis lijn upgrade gehad naar 120/12 in combinatie met nieuwe Cisco modem
- Vorig jaar augustus merkte ik dat mijn latency flink aan het schommelen was (10-200ms) voornamelijk tijdens piekuren / weekend, ook de lijnsnelheid varieerde van 20mbit tot 120mbit
- Na contact met Caiway meerdere maanden Rekam monteurs over de vloer gehad die melden dat het coax gedeelte in orde was en dat de storing bij Caiway lag (IP netwerk), bleek wel een kabel verzakt te zijn maar hadden ze binnen korte tijd opgelost.
- Dit is daarna nog enkele weken zo gelopen en kreeg ik de melding dat Caiway zelf iemand langs ging sturen, na controle van deze persoon kwam deze tot de zelfde conclusie namelijk Caiway netwerk deel wat niet op orde was en zo ook mijn lokaal netwerk en apparatuur uitgesloten (Mikrotik CCR met CRS switches)
- Vervolgens weer maanden discussie met 1ste / 2de lijns / NOC en oplossing bleef uit, dit jaar toch nog meerdere malen gebeld en kreeg ik uiteindelijk te horen dat zogeheten "red line" van de netwerk capaciteit overschreden wordt en er deze verhoogd zou moeten worden maar niet zomaar kan en geen idee wanneer

Vandaag zat ik zelf op 10mbit down / 11 mbit up en toch weer poging gedaan, zelfde antwoord en wordt weer afgekaart als wacht het uit en Rekam wil het niet oplossen terwijl ze zelf eerder aangaven hun netwerk deel de oorzaak is en nu zit ik op het punt wat moet ik hiermee en hoor graag jullie advies.

Consumentenbond al ingeschakeld maanden terug maar uiteraard met Caiway zijn monopoly weten ze zelf ook wel dat je weinig tot geen keuze hebt aangezien KPN in ieder geval in mijn wijk 20-40mbit levert en daar ook in de toekomst geen verbetering in de planning zit bij hun (wijkkast moet nog over naar VDSL2).
 
Sokje
Ik neem aan dat je wel een financiële compensatie krijgt van Caiway als je structureel je beloofde snelheid niet haalt?
 
RickDB
1 maand terug gehad aangezien telefonie het ook niet deed daarna niks, wat het nu ook sporadisch niet doet met dezelfde oorzaak aangezien hun SIP server soms onbereikbaar is door de lijn storingen.

Andere compensatie lukte niet maar inderdaad goed punt dus zal het morgen nog eens proberen anders weiger ik gewoon te betalen voor niet geleverde diensten / snelheid
 
Sokje
Maar Rekam gaat toch heel Gouda verglazen dus kwestie van tijd dat je kan overstappen naar het glasvezel product denk ik.
 
RickDB
Dat melden ze alleen al langer dan 5 jaar en alleen nieuwbouw maakt gebruik van glasvezelnetwerk tot nu toe, tenzij de gemeente ineens besluit om toch de nodige straatverhogingen uit te voeren zie ik dat hier voorlopig niet gebeuren helaas.
Gewijzigd door RickDB op 14 november 2018, 14:06
 
Bordewolf
Van glasvezel wordt je ook niet veel beter, dan zit je ook aan Caiway vast.
Maar daar waar Caiway levert wordt er geen zak meer gedaan aan COAX.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Sokje
Goh, jij had het recent nog over innovaties die in augustus dit jaar zouden komen, Bor …..

Nu opeens zijn het zakken met gaten ?

LOL
 
Bordewolf
Volgens mij moet je e.e.a. nog maar eens nalezen. Ik riep dat er innovaties aankomen, maar dat ik ook nog niet wist wanneer.
Rustig afwachten dus! Er zijn overigens wel degelijk een batterij HD-zenders toegevoegd op glasvezel. Daar gaan er nog zeker een aantal volgen door het wegvallen van zenders.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Traag internet - na 1,5 jaar geen oplossing', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Philips SmartTV plus internet Hardware instellingen : 1 29 nov 2023
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Traag internet. CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 28 mei 2023
Advertentie