obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Multiscreen App op iMac desktop
Bakstenen
Zoals gezegd,vraag dit op Twitter aan Caiway,
 
Bordewolf

Bob schreef:

Ik ga het uitproberen.
Vanaf eind sept. laat ik mijn oude pakket vervangen door het nieuwe. Ik zal jullie via dit medium laten weten
wat er goed gaat en wat niet.
Als eerste blijkt dat Caiway probeert om alleen nieuwe TV-ontvangers te installeren; hierbij wordt de Entone Kamai vervangen door max 2 Amino 7x ontvagers (Met nieuwe Remote). De Genexis glasmodem wordt niet vervangen door de Genexix Platrinum met WIFI tenzij ook een derde TV-ontvanger wordt afgenomen a 5 euro per maand.
Op mijn vraag of ik nu via mijn iMac ook een goed fuctionerende Interactive App voor on-line TV krijg weet niemand iets te vertellen. We zullen het zien. Ik houd jullie op de hoogte van alle ontwikkelingen.


ik wel. Via IMac kun je gebruik maken van de volgende URL:
https://webtv.caiway.nl/#/live/tv

Ook daar kun je met de nieuwe inloggegevens inloggen en tv kijken

Overigens wel een precair detail: de Amino 7X ondersteund geen 4K.
De ontvanger kan wel upscalen naar 4K, maar dat doen de betere 4K televisies zelf al, daar is die decoder niet voor nodig.
Ik begrijp niet zo goed waarom Caiway niet meteen ook de juiste 4K decoders uitrolt ivm EK 2020 volgend jaar en OS2020. Daar gaat NPO wederom NPO UHD voor uitrollen. We kunnen nu al concluderen dat de Caiway-abonnees WEER naast de pot gaan piesen of 5 euro per maand moet gaan betalen vooe een 4K ontvanger (in tegenstellig tot providers als Ziggo en KPN)
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Jaco Hage

Bordewolf schreef:

Bob post=24444

Ik ga het uitproberen.
Vanaf eind sept. laat ik mijn oude pakket vervangen door het nieuwe. Ik zal jullie via dit medium laten weten
wat er goed gaat en wat niet.
Als eerste blijkt dat Caiway probeert om alleen nieuwe TV-ontvangers te installeren; hierbij wordt de Entone Kamai vervangen door max 2 Amino 7x ontvagers (Met nieuwe Remote). De Genexis glasmodem wordt niet vervangen door de Genexix Platrinum met WIFI tenzij ook een derde TV-ontvanger wordt afgenomen a 5 euro per maand.
Op mijn vraag of ik nu via mijn iMac ook een goed fuctionerende Interactive App voor on-line TV krijg weet niemand iets te vertellen. We zullen het zien. Ik houd jullie op de hoogte van alle ontwikkelingen.


ik wel. Via IMac kun je gebruik maken van de volgende URL:
https://webtv.caiway.nl/#/live/tv

Ook daar kun je met de nieuwe inloggegevens inloggen en tv kijken

Overigens wel een precair detail: de Amino 7X ondersteund geen 4K.
De ontvanger kan wel upscalen naar 4K, maar dat doen de betere 4K televisies zelf al, daar is die decoder niet voor nodig.
Ik begrijp niet zo goed waarom Caiway niet meteen ook de juiste 4K decoders uitrolt ivm EK 2020 volgend jaar en OS2020. Daar gaat NPO wederom NPO UHD voor uitrollen. We kunnen nu al concluderen dat de Caiway-abonnees WEER naast de pot gaan piesen of 5 euro per maand moet gaan betalen vooe een 4K ontvanger (in tegenstellig tot providers als Ziggo en KPN)


Misschien moet je de omruil acties eens van de Ziggo Next box eens vergelijken. De ene betaald 2euro en de ander 25euro aan hun lievelings omruilingshebberij terwijl geen enkele 2de Next box leverbaar is. Heb je dat beeld wel eens gezien hoe die is na hun laatste firmware upgrade... Nee beste man, er zijn geen heiligen die denken dat ze weten welke kwaliteit box te ze erbij moeten verpatsen. De vrijekeuze makelaardij van Humax of ander hoogstaand merk is ook nergens te vinden of kan met alle providers communiceren....
Dat irriteert mij nog het meest. En dat die IPTV box dan de helft meer kost dat is 0,0% interessant als het maar niet van dat platte materiaalniveau is wat we nu krijgen. Een kwalitatief besturingssysteem en videokaart met 4:4:4 - 4K past nog niet in zo'n plat decodertje. Dat is compromissen maken./>
 
Bordewolf

Jaco Hage schreef:

Bordewolf post=24446

Bob schreef:

Ik ga het uitproberen.
Vanaf eind sept. laat ik mijn oude pakket vervangen door het nieuwe. Ik zal jullie via dit medium laten weten
wat er goed gaat en wat niet.
Als eerste blijkt dat Caiway probeert om alleen nieuwe TV-ontvangers te installeren; hierbij wordt de Entone Kamai vervangen door max 2 Amino 7x ontvagers (Met nieuwe Remote). De Genexis glasmodem wordt niet vervangen door de Genexix Platrinum met WIFI tenzij ook een derde TV-ontvanger wordt afgenomen a 5 euro per maand.
Op mijn vraag of ik nu via mijn iMac ook een goed fuctionerende Interactive App voor on-line TV krijg weet niemand iets te vertellen. We zullen het zien. Ik houd jullie op de hoogte van alle ontwikkelingen.


ik wel. Via IMac kun je gebruik maken van de volgende URL:
https://webtv.caiway.nl/#/live/tv

Ook daar kun je met de nieuwe inloggegevens inloggen en tv kijken

Overigens wel een precair detail: de Amino 7X ondersteund geen 4K.
De ontvanger kan wel upscalen naar 4K, maar dat doen de betere 4K televisies zelf al, daar is die decoder niet voor nodig.
Ik begrijp niet zo goed waarom Caiway niet meteen ook de juiste 4K decoders uitrolt ivm EK 2020 volgend jaar en OS2020. Daar gaat NPO wederom NPO UHD voor uitrollen. We kunnen nu al concluderen dat de Caiway-abonnees WEER naast de pot gaan piesen of 5 euro per maand moet gaan betalen vooe een 4K ontvanger (in tegenstellig tot providers als Ziggo en KPN)


Misschien moet je de omruil acties eens van de Ziggo Next box eens vergelijken. De ene betaald 2euro en de ander 25euro aan hun lievelings omruilingshebberij terwijl geen enkele 2de Next box leverbaar is. Heb je dat beeld wel eens gezien hoe die is na hun laatste firmware upgrade... Nee beste man, er zijn geen heiligen die denken dat ze weten welke kwaliteit box te ze erbij moeten verpatsen. De vrijekeuze makelaardij van Humax of ander hoogstaand merk is ook nergens te vinden of kan met alle providers communiceren....
Dat irriteert mij nog het meest. En dat die IPTV box dan de helft meer kost dat is 0,0% interessant als het maar niet van dat platte materiaalniveau is wat we nu krijgen. Een kwalitatief besturingssysteem en videokaart met 4:4:4 - 4K past nog niet in zo'n plat decodertje. Dat is compromissen maken./>


Ik neem dit zeker van je aan, aangezien ik weet waarover je praat. Overigens hoor ik na de laatste update ook zeer positieve berichten. Het schijnt dat de kwaliteit per merk en soort televisie anders is. Wel weet ik dat Ziggo niet moeilijk doet over omruil bij het hoogste abonnement. Dat is bij Caiway wel anders bij het 600Mbit abo. Heb je een oude variant dan kun je overal naar fluiten, inclusief de tweede gratis decoder. Iemand met het hoogste abo geeft al veel geld uit en mag anders behandeld worden.

Dat geldt ook voor het overstappen naar een nieuw jaarabonnement, ik praat uit eigen ervaring dat ik bij Ziggo drie maanden of zelfs een half jaar voor de helft van het geld kreeg. Dat is even andere koek dan 22 euro die je al weer kwijt bent aan de maandelijkse verhoging. Bovenop de korting van Ziggo krijg je standaard bij alle nieuwe abo's meteen ook nieuwe spullen, 4K compatibel (en nee daarvoor is bijbetalen niet noodzakelijk!!). Je mag het oneens zijn, maar zonder decoder die zelf 4K aan kan, is het onmogelijk een native 4K beeld te leveren van een 4K/UHD zender.

De Amigo 7X (Dus AmiGo) is wel een 4K-decoder van dezelfde leverancier. En ik wed dat we daar volgend jaar allemaal huur voor moeten betalen willen we deze variant afnemen.
Bij Ziggo zit alles in de abonnementsprijs, hooguit kan Ziggo komen met een 4K-pakket en dat vind ik eerlijk gezegd eerlijker dan dan de uitmelkpolitiek van Caiway bij de decoders.

Het is maar een mening. Dan nog vind ik het een fail dat bestaande klanten niet meteen mee gaan met de nieuwe app.

Tot slot claimt Delta WEL 4K decoders te leveren, maar navraag leert dat dit ook de AmiNo 7X is die alleen HD kan upscalen naar 4K (hetgeen een beetje 4K televisie zelf al doet).

Overigens voor ik iedereen over me heen krijg. Ik ben kritisch omdat ik vind dat Caiway standaard een stap (en soms meerder stappen) achterloopt omdat ze belabberd omgaan met ontwikkelingen in de markt en in de tijd. Maar dat neemt niet weg dat ik toch tevreden ben met de producten en diensten die ik nu af neem (behoudens Multiscreen).
Gewijzigd door Bordewolf op 08 september 2019, 00:51
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Bob
Ik heb een paar dagen geleden mijn nieuwe pakket 'snel internet' en nieuw glasmodem met WIFI (Genexis Platinum-7840) plus 3 interactieve TV-ontvangers (Amino 7X) ontvangen en aangesloten. Alles werkt goed. Ook kan ik nu op zowel iPad/iPhone als op mijn iMac met Safari-browser TV kijken. Hoera, eindelijk.

De installatiehandleiding was duidelijk en eenvoudig uit te voeren. Het lijkt erop dat ik voorlopig tevreden ben.
 
Roberto

Bob schreef:


De installatiehandleiding was duidelijk en eenvoudig uit te voeren. Het lijkt erop dat ik voorlopig tevreden ben.


De app werkt goed. Geen Amino meer nodig voor opnames. Doen we gewoon via tablets/telefoon en dan via Chromecast. Toch klein minpuntje. RTL zenders (sbs werkte net wel weer) kan je niet meer vooruitspoelen als je ze op hebt genomen. Zal wel met rechten te maken hebben maar dan heeft opnemen ook geen zin als je de reclame wil skippen.
Gewijzigd door Roberto op 23 september 2019, 20:14
 
Bordewolf

Roberto schreef:

Bob post=24487


De installatiehandleiding was duidelijk en eenvoudig uit te voeren. Het lijkt erop dat ik voorlopig tevreden ben.


De app werkt goed. Geen Amino meer nodig voor opnames. Doen we gewoon via tablets/telefoon en dan via Chromecast. Toch klein minpuntje. RTL zenders (sbs werkte net wel weer) kan je niet meer vooruitspoelen als je ze op hebt genomen. Zal wel met rechten te maken hebben maar dan heeft opnemen ook geen zin als je de reclame wil skippen.


Hoe zit het met o.a. ARD HD? Is deze op de Amino nu beschikbaar? En zijn ARD en ZDF nu ook beschikbaar op de app (zoals deze ook beschikbaar zijn op Multiscreen). Caiway adverteert daar mee via hun zenderoverzicht...!!

Verder ben ik beniewd naar het zapp-gedrag en gebruikersgemak van de Amino.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Bob
Met de Amino gaat het Channel up en down redelijk snel; het doorlopen van de kanalenlijst in de gids had wat mij betreft wat sneller gemogen. ARD HD en ZDF HD zijn op de Amino aanwezig maar bij de App en Webtv niet.
 
Zooi

Bob schreef:

Met de Amino gaat het Channel up en down redelijk snel; het doorlopen van de kanalenlijst in de gids had wat mij betreft wat sneller gemogen. ARD HD en ZDF HD zijn op de Amino aanwezig maar bij de App en Webtv niet.


Ander minpunt(je) is dat je de zenders niet zelf kunt indelen. Bij het zappen kom je dus regelmatig een aantal (voor jou) niet interessante zenders tegen.
Gelukkig heb ik een Logitech universele AB waarin ik de voor ons belangrijkste zenders in de ons bekende volgorde heb geprogrammeerd, zodat het iig lijkt op zappen langs onze bekende zenders.
Het alternatief (zonder zo'n AB ) is dat je van jouw zenders de Caiway-nummers moet trachten te onthouden, vaak 3 cijfers.

Dan het opnemen: ik neem elke week het F1 café op op vrijdag. De officiële naam volgens de gids is "Talkshow: F1 café". Als ik nu klik op "Alles opnemen", krijg ik ook "Talkshow: Rondo" en alle herhalingen (ongeveer 5 per talkshow elke week) erbij. Kijk ik dan naar de geplande opnamen zie ik een hele lijst, terwijl ik er maar 1 per week hoef te hebben. Ter voorkoming van dit soort ergernissen houd ik voorlopig nog maar de Humax erbij.
Volgens een helpdeskmedewerker van Caiway ligt dit aan de nieuwheid en zouden er voorlopig nog wel updates komen. Als ik dit soort beloftes hoor, houd ik mijn hart vast: eerst zien dan geloven.

Verder ben ik behoorlijk tevreden in vergelijking met de (eerste) Entone, die ik als enige referentie heb. Omdat ik die erg slecht (langzaam) vond, heb ik jaren alleen een Humax gebruikt.
 
Bob
Inderdaad, het niet zelf een kanalenlijst kunnen maken is een groot nadeel. De sportkanalen zitten helemaal achteraan, dus je zapt je de pleuris.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Multiscreen App op iMac desktop', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Delta multiscreen app full screen? Algemeen : 2 04 dec 2023
Multiscreen en app liggen er uit. Storing : 8 29 mei 2020
Wachtwoord problemen op Imac Instellingen software : 1 29 feb 2020
Multiscreen tv CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 11 13 mei 2019
Multiscreen Algemeen : 13 08 jan 2019
Advertentie