obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
ACM opent netwerken van KPN en VodafoneZiggo met besluit WFA
Sokje
Je snapt toch dat EQT het coaxnetwerk niet gaat verkopen aan Ziggo, tenzij ze de glasvezel ook gaan verkopen aan een andere partij. Dit zal nog jaren weg zijn.
 
BeertjeBas
Delta en Caiway hebben inmiddels een nieuwe naam. https://www.totaaltv.nl/nieuws/delta-en-caiway-samen-verder-/
Delta Fiber Nederland B.V.
EQT heeft primair als doelstelling het investeren in infrastructuur. Dus kabel en glasvezel.
In Nederland is de situatie ontstaan (door de activiteiten van CIF) dat er ook een provider is, die op hun infrastructuur actief is. Dat hoort niet bij de core-business. Maar kan wel extra winst opleveren.
Ze zullen niet zo gauw een deel van de infrastructuur verkopen. Dat levert altijd rendement op. Wel zal gekeken worden of de eigen provider voldoende rendement oplevert.
Het zou dus op enig moment kunnen zijn dat het rendement hoger is als de infrastructuur open is voor meer providers waardoor meer klanten kiezen voor een provider die gebruik maakt van deze infrastructuur. Hierdoor kan de opbrengst van de verhuur aan bijv. Ziggo hoger zijn dan in de huidige situatie waar veel klanten de voorkeur geven aan het kopernetwerk van KPN gewoon omdat Caiway niet zo'n goede provider is.
Ik kan me goed voorstellen dat, op het moment dat het netwerk open moet van de ACM, EQT besluit de activiteiten van Delta Fiber Nederland B.V. te beƫindigen en wellicht te verkopen aan een andere provider.
Ik kan me niet voorstellen dat, op het moment dat klanten kunnen kiezen, Caiway en wellicht ook Delta nog veel klanten overhouden. Daarvoor hebben ze te veel verziekt de afgelopen jaren.
Voor ons als klant zou een utopie werkelijkheid worden. Keuze uit minstens 15 providers. En waarom niet op coax. Als er 15 providers op koper actief kunnen zijn moet dat op coax zeker kunnen.
Maar ja, we moeten eerst maar eens zien wat de toekomst gaat brengen..best wel spannend..(keep on dreaming Wink)
 
Sokje
Ik vind dat je nou vreselijk overdrijft. Net of Caiway zich niet verbeterd heeft de afgelopen tijd. Ik mis bepaalde dingen die KPN biedt, en het IPTV kastje van Caiway blijft gewoon behelpen als je ziet hoe de KPN kastjes werken als een trein zo snel en handig. Maar de mediabox XL van Ziggo staat ook bekend om zijn gierende ventilator en vastlopers dus ook Ziggo is niet het paradijs.
 
BeertjeBas
In zekere zin heb je gelijk. Ik ben ook klant bij Caiway en heb weinig problemen. Je zult bij elke provider dingen vinden die je liever anders zou willen. Maar dat gaat het niet om.

Ik ben F1 fan dus ik betaal 15 euro per maand voor Ziggo Sport. Ik ben al jarenlang Vodafone-klant. Dus bij Vodafone-Ziggo zou ik gebruik kunnen maken van quadplay. Dus voordelen hebben door de abonnementen te combineren.
Eerder heb ik al uitgerekend dat het totale voordeel voor mensen in dezelfde situatie op kan lopen tot 50 euro per maand. Dus als ik bij Caiway hetzelfde wil hebben als wat Ziggo biedt met gratis F1 en quadplay (en nog wat andere kleinere dingen) kost me dat 50 euro per maand extra.

Stel dat de situatie de komende 20 jaar niet wijzigt dan loop ik 20 jaar lang elk jaar 600 euro aan voordeel mis. Dat is dus 12.000 euro. Vermenigvuldig dit eens met 500.000 aansluitingen van (potentiƫle) Delta/Caiway klanten dan kom je aan een astronomisch bedrag. ( 6 miljard)

Dit is natuurlijk ten dele een theoretisch verhaal. Maar hier kun je wel uit concluderen dat mensen die "gebukt gaan" onder het monopolie van Delta/Caiway en dus verder niets te kiezen hebben op de lange termijn flink tekort gedaan worden.

Dit gaat om waarde voor klanten die gewoon verdwijnt door het monopolie van Delta/Caiway terwijl ze zelf maar een fractie van dat bedrag kunnen verdienen aan dat monopolie.

Daarom zou ik erg blij zijn als ik over een tijdje zelf een provider zou kunnen kiezen en gebruik kan maken van voordelen als quadplay. Ongetwijfeld zullen op termijn de aanbiedingen wijzigen. Maar je kunt er zeker van zijn dat de grote providers zullen blijven knokken om de gunst van de klant en steeds weer met aanbiedingen zullen komen die het interessant houden.
 
Migow
Dat hele quadcore geld wellicht voor jou, maar qua stabiliteit van glasvezel bij caiway kan menig provider alleen maar van dromen. Dat upload gelijk is aan download vind ik ook een groot pluspunt. Steeds meer maak je ongemerkt gebruik van cloud diensten. Sim only heb ik via simpel. 5000Mb onbeperkt bellen voor 10 euro. Dat heeft vodavone echt niet ook niet na korting. Ik kijk ook fox eredivisie. Bij ziggo betaal je nog steeds de hoofdprijs.. En heb een entone iptv kastje maar kijk gewoon coax. Ow heb ook ziggo zelfs in ultra hd. En ben echt geen 50 euro pm meer kwijt in jouw rekenvoorbeeld. Is maar net wat voor jou van toepassing is. 2e en 3e tv via coax of chromecast werkt ook. Dus beperking van max 2 decoders zijn ook op te lossen. Owja heb ook nog netflix telt dat ook mee met je vergelijk van 50 euro. Echt geloof mij 80-90% heeft geen 4 tv's. Die kijken standaard pakket en mailen en surfen wat
 
Bordewolf
Niet iedere situatie is hetzelfde. Maar ik kan genoeg zaken noemen waar ik behoorlijk al extra voor betaal:
* Eerste entone is niet gratis a 5 euro
* 2 smartcard voor de extra tv's a 4 euro
* Formule 1 niet gratis a 15 euro
* telefoonabo kan ik niet profiteren a 5 euro

Komt nog bij dat Caiway geen Multiscreen heeft die voorzien is van een castoptie en bovendien op lang niet alle devices gebruikt kan worden.

Ja, op glas gaat alles soepel qua internet, ja er zijn nu inmiddels meer HD zenders (mij niet genoeg overigens!).
Maar soepel glasvezelinternet en HD-zenders krijg ik bij andere providers ook, maar dan niet met bovenstaande extra uitmelkzaken.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
BeertjeBas
Migow, ja, je hebt het mooi voor mekaar. Dat is duidelijk. De meesten zijn niet zo handig en dus afhankelijk van wat een provider te bieden heeft. Overigens Chromecast gebruiken om te bereiken wat bij Ziggo gewoon meegeleverd wordt?....
Bij Ziggo kun je al meedoen met de actie bij een Smart abonnement. Die van mij kost 11 euro omdat ik meestal wifi heb en meestal bel met Skype of Whatsapp.
Netflix heb ik niet meegerekend. Er zullen nog veel meer OTT applicaties bijkomen denk ik.

Bordewolf kan er bij mobiel voordeel nog een extra pakket bij tellen t.w.v. 12 euro en dubbele data of een goedkoper abo. Dan zit je al heel dicht bij de 50 euro. (Een extra virusscanner wil ik niet rekenen want die is overbodig op windows 10)

Dan blijft over het verschil tussen de internetsnelheid. Coax heeft een slechtere latency hoewel dat met Docsis 3.1 beter zou zijn. En als je veel upload dan ben je met glasvezel ook beter af. Dat moet je dan afwegen.

Last, maar misschien not least is het gevoel dat we hebben bij Caiway, die steeds maar weer de indruk wekt zich niet echt voor de klant in te zetten (bijv. de app die voor een gemiddelde gebruiker niet werkbaar is), en het gevoel dat we eerder hadden met Ziggo. Ook als er helemaal geen verschil was zou ik kiezen voor Ziggo. Maar dat is wellicht gewoon een kwestie van persoonlijke smaak en voorkeur.
 
Migow
Bordewolf ik vraag me echt af ofdat kpn wel de hd kanalen in 1080i doorgeeft. Ik vind nl. de kanalen welke caiway doorgeeft in hd tadeloos strak op me oled tv. Bij vrienden die kpn hebben kan het mij niet echt overtuigen.
 
Bordewolf
KPN levert haarfijn beeld op de glasvezel. Maar wie heeft het over KPN?
Andere providers kunnen ook T-Mobile, Tweak, NLE, Plinq zijn. Maar ik heb ook liever KPN er bij!
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Bordewolf

Quote

BeertjeBas schreef:

Migow, ja, je hebt het mooi voor mekaar. Dat is duidelijk. De meesten zijn niet zo handig en dus afhankelijk van wat een provider te bieden heeft. Overigens Chromecast gebruiken om te bereiken wat bij Ziggo gewoon meegeleverd wordt?....
Bij Ziggo kun je al meedoen met de actie bij een Smart abonnement. Die van mij kost 11 euro omdat ik meestal wifi heb en meestal bel met Skype of Whatsapp.
Netflix heb ik niet meegerekend. Er zullen nog veel meer OTT applicaties bijkomen denk ik.

Bordewolf kan er bij mobiel voordeel nog een extra pakket bij tellen t.w.v. 12 euro en dubbele data of een goedkoper abo. Dan zit je al heel dicht bij de 50 euro. (Een extra virusscanner wil ik niet rekenen want die is overbodig op windows 10)

Dan blijft over het verschil tussen de internetsnelheid. Coax heeft een slechtere latency hoewel dat met Docsis 3.1 beter zou zijn. En als je veel upload dan ben je met glasvezel ook beter af. Dat moet je dan afwegen.

Last, maar misschien not least is het gevoel dat we hebben bij Caiway, die steeds maar weer de indruk wekt zich niet echt voor de klant in te zetten (bijv. de app die voor een gemiddelde gebruiker niet werkbaar is), en het gevoel dat we eerder hadden met Ziggo. Ook als er helemaal geen verschil was zou ik kiezen voor Ziggo. Maar dat is wellicht gewoon een kwestie van persoonlijke smaak en voorkeur.


BeertjeBas in alle rekenmodellen die ik van jou voorbij heb zien komen ben je nog vergeten te vermelden dat er grote overstapkortingen zijn (zoals bij energie) waarbij je bij heel veel providers bij het aangaan van een jaarabo bijna een half jaar lang grote kortingen ontvangt. Stap je ieder jaar over dan scheelt dat ook zo weer ca 50 euro per jaar!
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ACM opent netwerken van KPN en VodafoneZiggo met besluit WFA', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie