obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Welke TV's met ingebouwde Tuners zijn er? Welke werken met het digitale signaal van CaiWay/Delta? Hoe is de beeldkwaliteit?
 Onderwerp afdrukken
Moet ik dus terug naar COAX ?
Sokje
Zet dat systeem dan UTP weer om naar DVB-C?
Dat lijkt me ook wel interessant.
 
Jaco Hage
Het lijkt hier wel "zakdoekje leggen" Yeah

Ik leg het nog een keer uit: Geen punt.

Je hebt een UTP kabels door je huis getrokken. Minimaal versie CAT5e of CAT6 of CAT7. Maar je hebt enkel een coaxaansluiting van bv Caiway en je wilt toch het coaxsignaal transporteren zonder naar coaxkabels te vervangen.

Dan kun je op de bestaande netwerk UTP aansluiting een kabel aansluiten van UTP naar COAX. Oftewel de strengs van de UTP worden gebruikt om het coaxsignaal te transporten.

Oftwel je hebt een kabel van 3 meter. Aan de ene kant zit een UTP RJ45 connector en aan de andere kant een male of female coaxstekker.

Feitelijk staat het allemaal los van het DVBC kunnen...

En oja, er zijn wel wat van dit soort merken en opties te koop maar en zijn er 2 die goed werken. De rest is veel al geschikt voor analoog, geeft te weinig signaal door etc...

Enkele jaren geleden was / is het merk Abitana actief voor systemen van UTP naar Coax .. Dat was erg kostbaar.
Met de juiste ombouwsets kun je vrij voordelig het signaal omtoveren. EN is later multifunctioneel voor andere netwerk opties.
 
Manique
https://www.allekabels.nl/antenne-kabel/119/1260850/kabel-tv-via-utp-muxlab.html?gclid=Cj0KCQjwrszdBRDWARIsAEEYhrdw9hta3H4SSAQxct12ZHoK31F1upop7KfSX0x7lC2oIakXxDu96hoaAkbJEALw_wcB

Dus zo iets !
 
Manique
Mijn dank is heel groot !!!!

Quote

Jaco Hage schreef:

Het lijkt hier wel "zakdoekje leggen" Yeah

Ik leg het nog een keer uit: Geen punt.

Je hebt een UTP kabels door je huis getrokken. Minimaal versie CAT5e of CAT6 of CAT7. Maar je hebt enkel een coaxaansluiting van bv Caiway en je wilt toch het coaxsignaal transporteren zonder naar coaxkabels te vervangen.

Dan kun je op de bestaande netwerk UTP aansluiting een kabel aansluiten van UTP naar COAX. Oftewel de strengs van de UTP worden gebruikt om het coaxsignaal te transporten.

Oftwel je hebt een kabel van 3 meter. Aan de ene kant zit een UTP RJ45 connector en aan de andere kant een male of female coaxstekker.

Feitelijk staat het allemaal los van het DVBC kunnen...

En oja, er zijn wel wat van dit soort merken en opties te koop maar en zijn er 2 die goed werken. De rest is veel al geschikt voor analoog, geeft te weinig signaal door etc...

Enkele jaren geleden was / is het merk Abitana actief voor systemen van UTP naar Coax .. Dat was erg kostbaar.
Met de juiste ombouwsets kun je vrij voordelig het signaal omtoveren. EN is later multifunctioneel voor andere netwerk opties.
 
Sokje
Nog fijner zou zijn als Caiway gewoon met een app komt voor de Apple TV 4K waarop je televisie abonnement abonnement kan zien in de hoogste beeldkwaliteit.
Het wordt toch de toekomst, allemaal apps. Geen onnodig huur betalen voor onnodige hardware.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Moet ik dus terug naar COAX ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Dolby is terug! Interactieve TV, Pay Per Event : 2 20 dec 2023
2 zenders naar HD op Interactief Nieuws van CaiWay/Delta : 30 22 apr 2023
TV5 weer terug in het basispakket! Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 23 jan 2023
Coax kabel buiten defect? Klacht over CaiWay/Delta : 1 11 nov 2022
Advertentie