obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Welke TV's met ingebouwde Tuners zijn er? Welke werken met het digitale signaal van CaiWay/Delta? Hoe is de beeldkwaliteit?
 Onderwerp afdrukken
Moet ik dus terug naar COAX ?
Manique
Aantal jaren geleden glasvezel laten aanleggen. De kabels in huis bevangen voor utp kabels omdat dat immers de toekomst is. De ENTONE pruttelde er lekker op los. Maar nu wil ik de huiskamer veranderen en ook het aantal snoeren en kastjes rond de TV weg hebben. Dan denk je uiteraard aan de CI+ module en klaar.

Nee dus.....!

Dan moet je dus weer de ‘ouderwetse’ coax gaan gebruiken !! (Ik wist niet eens dat video on demand en dergelijk over coax kon maar dat terzijde. Ik ben een leek).

Is er dus geen enkele manier om via gebruik van alleen de UTP kabel mijn TV te voorzien van een signaal. Dus zonder weer dat stoffige ouderwetse (lelijke) kastje er weer naast te hoeven zetten ??

Ik hoop dat jullie kenners me kunnen helpen.
 
Sokje
Dit kan pas met CI 1.4 +
 
Manique
En (sorry ik ben een leek) dat is er nog lang niet of dat is er bijna ?

Jee....volgens mij is hier in Kudelstaart niet eens alles meer beschikbaar over coax. Lekkere vooruitgang dan op deze manier.

Maar goed. 1st world problem.
 
Jaco Hage
Over UTP kun je prima het Coaxsignaal transporteren. Dus inplaats van UTP eruit en coaxkabel er in zijn er UTP>naar>coax kabels voor.

Je video on demand kun je beter doen via een ChromeCast 2 stick. Dan kun je bv streamen van je telefoon naar je TV.
Het is slechts een kleine dongle die je op de HDMI aansluiting van je TV aansluit. Hiermee kun je o.a. NPO, Netflix, RTLXL, Spotify streamen. Dat werkt dus niet voor TV streamen van Caiway. Deze ''Multiscreen App'' is helaas niet zo ''multi-eenvoudig''.

Wat je ook nog kunt doen is over je UTP signaal het HDMI + Infrarood signaal laten lopen van je Entone. Doormiddel van een switch kun je in elke kamer IPTV kijken. Je hebt 1 of 2 Entones nodig. Het houdt wel in dat je per kamer op maar 1 tot max 2 TV's verschillende zenders kunt kijken.

Maar alles heeft een prijskaartje en alles is mogelijk. De vraag is dus wat je exact wilt of bedoelt, of welke zenders zou je missen op de coaxkabel.?
 
Sokje
Voor topkwaliteit beeld adviseer ik voor streaming de Apple TV 4K.
 
Migow

Quote

Sokje schreef:

Voor topkwaliteit beeld adviseer ik voor streaming de Apple TV 4K.

Daar zijn de meningen over verdeeld Smile
Chromecast 2 kan geweldig 4K materiaal laten streamen.
Tevens heb ik een Formel Z7 iptv kastje draaiend onder android 7.1 met 4200 iptv kanalen en kan ik upscalen naar 4K en dat ziet er op een LG Oled tv waanzinnig uit
 
Sokje
De Chromecast 3 komt er al aan toch?
 
Manique
Begrijp ik het hoed dat ik met een CI+ module en compatibel tv het probleem kan omzeilen door een utp-coax kabel ? On demand doe ik nu al via de Apple TV.

Enige verlies is dan denk ik dus het niet meer kunnen terugkijken van een film op een van de zenders. Toch ?

Btw. Allemaal bedankt voor de duidelijke antwoorden.
 
Bordewolf

Quote

Sokje schreef:

Voor topkwaliteit beeld adviseer ik voor streaming de Apple TV 4K.


Apple zou ik in geen geval adviseren. Geen hond die daar op blaft.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Bordewolf

Quote

Jaco Hage schreef:

Over UTP kun je prima het Coaxsignaal transporteren. Dus inplaats van UTP eruit en coaxkabel er in zijn er UTP>naar>coax kabels voor.

Je video on demand kun je beter doen via een ChromeCast 2 stick. Dan kun je bv streamen van je telefoon naar je TV.
Het is slechts een kleine dongle die je op de HDMI aansluiting van je TV aansluit. Hiermee kun je o.a. NPO, Netflix, RTLXL, Spotify streamen. Dat werkt dus niet voor TV streamen van Caiway. Deze ''Multiscreen App'' is helaas niet zo ''multi-eenvoudig''.

Wat je ook nog kunt doen is over je UTP signaal het HDMI + Infrarood signaal laten lopen van je Entone. Doormiddel van een switch kun je in elke kamer IPTV kijken. Je hebt 1 of 2 Entones nodig. Het houdt wel in dat je per kamer op maar 1 tot max 2 TV's verschillende zenders kunt kijken.

Maar alles heeft een prijskaartje en alles is mogelijk. De vraag is dus wat je exact wilt of bedoelt, of welke zenders zou je missen op de coaxkabel.?


UTP naar COAX?? Is dat echt mogelijk ? Wil je zeggen dat je daarmee het signaal van de UTP rechtstreeks op je tv kunt aansluiten?
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Moet ik dus terug naar COAX ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Dolby is terug! Interactieve TV, Pay Per Event : 2 20 dec 2023
2 zenders naar HD op Interactief Nieuws van CaiWay/Delta : 30 22 apr 2023
TV5 weer terug in het basispakket! Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 23 jan 2023
Coax kabel buiten defect? Klacht over CaiWay/Delta : 1 11 nov 2022
Advertentie