obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Geen internetverbinding
CJ
Hallo allemaal,
Ik ben erg onbekend met glasvezel en hoe eea werkt maar vandaag het glasvezelmodem geinstalleerd en mijn glasvezelinternet geactiveerd. Via netwerkkabel aan playstation supersnel internet! Met de playstation en met de laptop waarmee ik het glasvezel heb geactiveerd kan ik via een TP-link gigaswitch tegelijk van het snelle glasvezel gebruik maken. Ik heb dus direct een kabel vanaf de modem naar de switch en daarin 5 poorten waaraan de playstation en de laptop verbonden zijn. Daarna geprobeerd om een andere pc aan te sluiten ipv de laptop maar dan kan er geen internetverbinding gemaakt worden. Melding: geen ip adres. Klopt het dat het glasvezelmodem maar 2 apparaten kan voorzien van een ip adres? Moet ik iets aan de instelling van de modem doen of moet er een router tussen?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Dank alvast!

Groet, CJ
 
Sokje
Je moet bij meerdere apparaten die je bedraad aansluit, eerst een router aansluiten op je glasvezelmodem. Op de router kan je dan een switch aansluiten als je aan het aantal LAN uitgangen niet genoeg hebt van je router.
 
CJ
Hey Sokje,
Dank voor je snelle reactie! Het gaat erom dat ik 1 kabel vanaf de modem heb waarop ik meerdere apparaten wil aansluiten. Via een switch zou dat moeten kunnen maar dat lukt dus niet. 2 app lijken de max te zijn. Maar volgens jou zou een router het probleem van de ip adressen oplossen?

Jou oplossing zou dus betekenen dat ik de doorgetrokken kabel in de router doe En dan diverse apparaten kan aansluiten. Krijgen ze dan van die router elk een ip adres?
 
Sokje
Ja. Je hebt volgens mij toch een router nodig om je wifi apparaten te voorzien van internet. ( mobiel, tablet etc)
 
CJ
Het gaat mij niet om de wifi maar om bedraad. Wifi heb ik eigenlijk niet nodig vandaar dat ik geen router erbij heb besteld.
 
kareltjuh
Hey CJ, het zit namelijk zo dat het glas modem een soort bridge is die het glas signaal alleen omzet naar een UTP signaal. Hier krijg je maar 1 IP adres waardoor je er maar 1 apparaat op kan aansluiten. Als je dan meerdere apparaten wilt aansluiten dan moet je er iets tussen zetten die meerdere IP adressen kan uitdelen en het enige dat dat kan doen is een Router.

Wel raadzaam is dan een router te nemen met minimaal 1GB poorten ivm de snelheid van je glasvezel.

Zoals je al zegt is Wifi niet belangrijk dus dan hoef je niet echt voor een duurder model te gaan.
Handtekening
Blij met Cisco en Juniper
 
CJ
Vandaag router gekocht en aangesloten.
Opstelling is dan:
Glasvezelmodem—> router —> via doorgetrokken kabel switch en daaraan via diverse kabels de apparaten. Die laatste kabels lagen los door de kamers en toen hadden alle app verbinding. Tot zover alles goed.
Daarna 1 kabel langs de muur weg gewerkt en aan het uiteinde een wandcontactdoos met 2 ethernetaansluitingen die dan weer gebruikt kan worden om de app in te pluggen. Helaas werkt dat dus niet! Met een kabeltester alle kabels getest en ok bevonden. Wat klopt er nou niet? Iemand een idee?
 
kareltjuh
Welke code heb je gebruikt op de outlet? Als je kabels met oranje beginnen moet je wel de B code gebruiken en niet de A
Handtekening
Blij met Cisco en Juniper
 
CJ
Kabels die ik gemaakt heb volgens de beschrijving.
Dus in het stekkertje bruin rechts en dan tot oranje links.
 
CJ
Oh outlet, excuus.
Ik neem even aan dat dat de wandcontactdoos is? Maar daarbij ook bruin in 8 en dan tot wit/oranje in 1
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internetverbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Geen ontvangst van radio WDR3 en WDR4 Analoge radio of televisie storing : 2 23 jan 2023
Geen beeld bij iptv Storing : 8 12 aug 2022
Advertentie