obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Caiway- Hoe Twente er over denkt
Migow

Quote

BeertjeBas schreef:

Ik heb inmiddels bij de prijsvergelijking Solcon en Fiber toegevoegd. Ook dikke verschillen: http://tistogwat.nl/wp-content/uploads/2018/06/Vergelijking-Providers.pdf

Migow: U hebt gelijk over de bestuurders. Reeds in 2011 was er breedvoerig overleg. Ze konden 25 miljoen krijgen. Daar hoefden ze maar weinig voor te doen. Ze hebben nooit het besef gehad wat de consequenties zouden zijn.
Daar kwamen ze eind 2014 achter. Alle protesten waren voor niets. In 2012 was de kip met de gouden eieren verkocht voor een appel en een ei. En wij mogen daar tot in lengte van dagen voor boeten.

Hier in ijsselstein heb ik ook gemeentelijke brieven dat na een aantal jaren de 2e vezel opengesteld zou worden voor andere providers... Tjaaa denk dat ze toendertijd teveel vroegen aan bv kpn en vodafone... Zij moeten nl. Hun eigen apparatuur gaan plaatsen en das gewoon niet rendabel... Hoeveel zouden er werkelijk overstappen? Dat haalt een derde party er nooit uit. Helaas maar is waar. En solcon en fiber is geen alternatief... Ondanks dat caiway de coax niet meer upgrade is dat nog steeds een grote troef van hun. Veel abonnees hebben gewoon een basispakket en kijken nog gewoon via de coax op 2e en 3e tv.. Maar een chromecast doet ook wonderen...
 
Bordewolf

Quote

BeertjeBas schreef:

Ik heb inmiddels bij de prijsvergelijking Solcon en Fiber toegevoegd. Ook dikke verschillen: http://tistogwat.nl/wp-content/uploads/2018/06/Vergelijking-Providers.pdf

Migow: U hebt gelijk over de bestuurders. Reeds in 2011 was er breedvoerig overleg. Ze konden 25 miljoen krijgen. Daar hoefden ze maar weinig voor te doen. Ze hebben nooit het besef gehad wat de consequenties zouden zijn.
Daar kwamen ze eind 2014 achter. Alle protesten waren voor niets. In 2012 was de kip met de gouden eieren verkocht voor een appel en een ei. En wij mogen daar tot in lengte van dagen voor boeten.


De vergelijkingen lopen wel mank door de virusscan die echt niemand afneemt al is deze gratis. Een beetje pc wordt door een fatsoenlijkse virusscanner veilig gehouden. Dus die vergelijking is niet echt serieus. Ziggo Sport vind ik discutabel aangezien niet iedereen formule 1 wil zien. Verder zou het goed zijn het aantal HD zenders te vermelden. Het gaat in deze discussie juist om wat we niet hebben aan extra's en misgelopen kortingen. Daarnaast de keuze voor goede providers. Ons is ook de KPN partijen beloofd via de 2e vezel.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
BeertjeBas
Ja, RABO/CIF/Caiway hebben altijd gesteld dat hun netwerk open zou zijn. Dat hebben de gemeentes geloofd en daarom deden ze allerlei beloftes. Inderdaad vraagt Caiway veel te veel van concurrenten. Ik ga er van uit dat ze met Solcon en Fiber aparte afspraken hebben gemaakt zodat ze kunnen aantonen dat er concurrentie is.

KPN/Reggefiber wordt gereguleerd door de ACM. Die zijn verplicht om tegen vastgestelde maximumvergoeding het netwerk open te stellen voor de concurrentie. Daarbij moeten ook alle nodige informatie verstrekken om de apparatuur goed aan te kunnen sluiten. Die geldt ook voor koper.

Als je in een gebied kijkt waar Reggefiber glas heeft aangelegd dan zie je dat er minstens 15 providers op glas zijn, VodafoneZiggo op de kabel en ook nog wat op koper. Dan kun je kiezen. Minstens 75 pakketten en stevige concurrentie. Als de Caiway-gebieden ook opengesteld zouden worden op dezelfde manier dan ben ik er van overtuigd dat er veel zouden overstappen. Dan zul je zien dat Caiway ook z'n zaakjes in orde maakt. Maar dan verwacht ik ook dat EQT het hele gebeuren gauw in de etalage zet. Immers de winsten (en daarmee de waarde) zullen aanmerkelijk verminderen. Veel gemeentes zijn (indirect) aandeelhouder. Die zitten daar niet op te wachten. Dus ze maken zich niet druk nu. Toch zal er een moment komen dat de zaken weer rechtgezet gaan worden. Hadden ze maar niet naar de slimme praatjes van de dure heren moeten luisteren.
 
Nerotje
Ik snap niet zo goed dat er continu naar Caiway word gewezen dat zij zo slecht zijn omdat ze nu in Twente leveren.
Feit is dat Ziggo niet meer wilde investeren in dit gebied en dat Cogas daarom naar een andere partij is gaan zoeken.
Feit is dat er wel degelijk gedacht is aan de bewoners, de overgang moest soepel gaan en dit heeft Caiway wel degelijk gedaan door de prijzen in Cogas gebied een jaar lang op dezelfde hoogte te houden zoals de gebruikers dit gewent waren, plus dat ze het eerste jaar niks hebben veranderd aan het aanbod.
Echter kan je niet verwachten dat een provider per gebied andere diensten levert, dit is dan ook rustig aan recht getrokken aan alle andere gebieden van Caiway.
Feit is dat Caiway dit hele gebied onder handen heeft genomen en glasvezel heeft aangelegd, iets waar Ziggo totaal niet in wilde investeren.
Ja dit kost heel veel geld en ja dit merk je terug in je abonnement kosten, maar voor alle duidelijkheid bij Ziggo heb je ook gewoon elk jaar een verhoging en wat had je er dan voor gekregen? Een oud netwerk waar niets meer aan gedaan word, alsof je daar vrolijk van had geworden.
Caiway kijkt hierin naar de toekomst en of sommige het nu leuk vinden of niet, glasvezel is de toekomst en coax zal daar plaats voor gaan maken.
 
BeertjeBas
Caiway is niet zooo slecht. Daar gaat het niet om. Ze hebben onder grote druk het eerste jaar de prijzen en het pakket aangepast. Dat was alleen maar omdat letterlijk iedereen over hen heen kwam.
Na dat eerste jaar voelde Caiway zich vrij om de leveringsvoorwaarden aan te passen in hun voordeel. Dat kunnen ze gewoon doen, want er is nauwelijks concurrentie. Wie weet hoe dat uit de hand gaat lopen. Kijk eens naar de verschillen die zijn ontstaan in de afgelopen 3,5 jaar.

Ziggo wilde gewoon zoals ze gewend waren de kabel huren, maar plotseling werd door CIF/Caiway de eis gesteld dat ze mee moesten betalen aan glasvezel. Dat is onredelijk geweest. Ziggo heeft niets met glas. Dat wordt op hun website goed uitgelegd. Ze kunnen de komende jaren ruim voldoende snelheid leveren op de kabel. Als het nodig is komt er een upgrade met behoorlijk hogere snelheden.

Er moet onderscheid gemaakt worden tussen de infrastructuur en de content-provider.
De coaxkabel is al bijna 50 jaar in gebruik. De aanleg was heel duur en is terugverdiend middels de door gebruikers betaalde tarieven. Inmiddels is coax al jarenlang afgeschreven en moet er iets nieuws komen.
Aanleg van glasvezel in bebouwd gebied is naar verhouding niet zo duur als vroeger aanleg van coax omdat de grote datastromen naar de centrales al draaiden op glas.
De investering is dus minder als in het verleden. Toch moet dat geld nu met grote snelheid teruggehaald worden bij de gebruikers. Dus hogere tarieven. De buitengebieden betalen sowieso over 30 jaar zo'n 3600 euro per aansluiting. Daarmee kunnen die aansluitingen goed betaald worden.
Of glas de toekomst is, is nog maar de vraag. Over een paar jaar hebben we het 5G telefonie netwerk. Dat zal een grote concurrent kunnen worden van glasvezel.
Het kan maar zo zijn dat er in 2025 heel veel Nederlanders zijn die een 5G router met een simkaart thuis hebben staan, waarmee ze goedkoper dan nu in alle telecombehoefte kunnen voorzien.
Vraag je maar eens af waarom Vodafone en Ziggo in Nederland zijn gefuseerd. Vodafone wil Ziggo klanten en Ziggo wil het Vodafone (5G) netwerk..

Dus financiering van de infrastructuur is net als vroeger een kwestie van tijd. Niks nieuws onder de zon. Zeker niet met de lage rente van tegenwoordig.

De coaxkabel zal uiteindelijk niet meer gebruikt worden. Maar kijk eens hoe lang de KPN koperlijnen nog meegaan.

De content-provider is een ander verhaal. Caiway huurt zowel coax als de kabel van EQT, voorheen CIF. In veel gevallen huurt Ziggo ook van een netbeheerder. Dat is een kostenpost die voor de meeste providers ongeveer gelijk is.
Daarnaast moeten de providers content leveren en in de meeste gevallen aankopen. De grote providers hebben deels eigen content of kunnen deze voordelig zelf maken. De grote providers kunnen ook mobiele telefonie leveren en ze willen dat graag combineren met een all-in-one pakket. Dus geven ze veel korting. Moeten ze wel om verschil te kunnen maken en om in de markt te kunnen blijven.
Kleine providers kunnen hier niet meekomen. Dus dan ben je bij een kleine provider duurder uit omdat je niet kunt profiteren van scherpe aanbiedingen.
Dat is het probleem ook met Caiway.
Daarom willen we graag dat er zowel op glas als coax concurrenten komen die kunnen zorgen voor voordelen voor de klant. Zoals je kunt zien kan dat best veel schelen.
Dan heb je keuze. Je kunt bij Caiway blijven, maar als Caiway zich niet aanpast (dus flink investeert) zie ik veel klanten verdwijnen.
Op de KPN netwerken is dit al lang mogelijk, waarom niet op het EQT-netwerk. Thats the million dollar question.
We hopen spoedig antwoord te krijgen van de ACM.
 
Bordewolf
Ik denk dat de berekening nu aangepast kan worden de site tistogwat:
https://www.delta.nl/combivoordeelcaiway

5 euro korting per maand bij Delta. Ik vraag me alleen af of dit ook geldt wanneer je via een vergelijkingssite ook nog een bonus ontvangt.
In dat geval is die 5 euro een wassen neus en betaal je standaard te veel voor je energie.
Gewijzigd door Bordewolf op 30 juli 2018, 12:49
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
BeertjeBas
Kreeg pas de aanbieding in de bus. Ik vind dit wel een goede ontwikkeling. Maar ik vindt een energiecontract nog wel iets anders dan een mobiel telefoonabonnement. Delta is volgens mij niet erg duur maar ook niet de goedkoopste. De prijzen van energieaanbieders fluctueren behoorlijk. Lijkt me een lastige keus.
Als ik in Zeeland zou wonen en jarenlang goede ervaringen zou hebben met Delta, zoals hier met Cogas, zou ik er misschien anders tegenaan kijken. Caiway, de connectie met Delta, heeft bij mij nog maar weinig goodwill opgebouwd. Mochten ze dit aanbod aanvullen met een interessante aanbieding voor mobiel dan kan het wel leuk wordenSmile
 
Bordewolf
Ik ga even een mail sturen naar Delta hoe het zit.
Op gaslicht.com even gekeken naar 1 jaar stroom en gas vast.
Delta komt daar als 4e uit de bus

De eerste betaal ik 992,76 (united consumers) met een welkomstcadeau van € 202
Bij Delta 1026,75 met een welkomstcadeau van € 200,=


Stel ik krijg via Caiway ook nog eens 5 euro korting dan is Delta meer dan spekkoper. Zoals ik de actie zie heb ik recht op zowel het welkomstcadeau als de korting.
De korting wordt immers verstrekt door Caiway en het welkomstcadeau door Delta.

Update: actie geldt alleen voor contracten afgesloten via de actiesite, dus per saldo loop geld mis van de welkomstbonus die vaak hoger is dan de € 60,= korting.
dus helemaal geen actie, je betaald uiteindelijk veel te veel. Dit lijkt meer op graaien dan op een actie.

Gewijzigd door Bordewolf op 30 juli 2018, 16:32
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
BeertjeBas
Kijk in ieder geval precies naar wat je uiteindelijk betaald, en andere voorwaarden. Die vergelijkingssites hebben vaak ook belang bij dat wat ze aanbieden. Ik zat net bij een andere vergelijkingssite waar Oxxio behoorlijk goedkoper was dan Delta.
 
Bordewolf

Quote

BeertjeBas schreef:

Kijk in ieder geval precies naar wat je uiteindelijk betaald, en andere voorwaarden. Die vergelijkingssites hebben vaak ook belang bij dat wat ze aanbieden. Ik zat net bij een andere vergelijkingssite waar Oxxio behoorlijk goedkoper was dan Delta.


Dat hangt af van je behoefte en verbruik. Delta zal niet in alle gevallen als goedkopere aanbieder uit de bus komen.
Bij energie loont overstappen altijd. Alleen al vanwege de hoge welkomstbonussen!

Mjin ervaring is dat nagenoeg alle vergelijkingsites wel gelijk lopen qua aanbod.
Ik stap al jaren over en dat loon aanzienlijk. Gaslicht.com laat (mits je je eigen verbruik goed kent) prima zien wat de jaarkosten worden, daar zit niets tussen.
En ook daarin spreek ik uit ervaring... Ik kies meestal wel de bekende toonaangevende providers. Oxxio ben ik niet zo voor bijvoorbeeld.

Update: actie geldt alleen voor contracten afgesloten via de actiesite, dus per saldo loop geld mis van de welkomstbonus die vele malen hoger is dan € 60,=..
dus helemaal geen actie, je betaald uiteindelijk veel te veel.

Gewijzigd door Bordewolf op 30 juli 2018, 16:31
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Caiway- Hoe Twente er over denkt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie