obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info over de verschillende gebruikte modems bij CaiWay.
 Onderwerp afdrukken
Powerlineadapter voor zowel tv als internet
cakruiper
Heeft iemand ervaring met gebruik van powerline adapters om zowel televisie als internet door te geven? Ik krijg binnenkort mijn caiway aansluiting opgeleverd.
Ik gebruik het nu al wel voor internet signalen, dat erkt goed, maar kan ik dan ook gewoon televiei erbij opzetten of gaat dat niet goed?
Evt. kan ik internet op een andere manier aanleggen.
 
Jaco Hage

Quote

cakruiper schreef:

Heeft iemand ervaring met gebruik van powerline adapters om zowel televisie als internet door te geven? Ik krijg binnenkort mijn caiway aansluiting opgeleverd.
Ik gebruik het nu al wel voor internet signalen, dat erkt goed, maar kan ik dan ook gewoon televiei erbij opzetten of gaat dat niet goed?
Evt. kan ik internet op een andere manier aanleggen.


Powerlines is niet aan te bevelen, het is niet stabiel, veilig en niet anno 2018.
Daarvoor zijn veel slimmere systemen te koop.

Je kunt de TV en internetdiensten niet samenvoegen over een powerline. Dat geeft conflicten. Ook voor enkel IPTV gaat een powerline niet langdurig / goed werken. Voor de Interactieve IPTV gebruik, gebruiken bijna alle providers geen powerlines meer maar UTP kabels. Het IPTV en internet-netwerk zijn bij Caiway 2 gescheiden netwerken.

Voor internet / WiFi uitbreidingen zijn er o.a. extra accespoints en/of Mesh netwerkproducten te koop. Netwerkkabels naar apparatuur geeft de meest stabiele oplossing.
 
cakruiper
Zou je voor de televisie ook mesh producten kunnen kopen? Ik kan vrij makkelijk internet op een andere manier oplossen, maar vooral voor de televisie heb ik moeite om kabels te trekken. Als ik dus voor de televisie een stabiele oplossing kan vinden zonder utp kabel, ben ik geholpen.
Op dit moment gebruik ik de powerline adapter al voor internet toegang en dat werkt behoorlijk goed.
 
Jaco Hage

Quote

cakruiper schreef:

Zou je voor de televisie ook mesh producten kunnen kopen? Ik kan vrij makkelijk internet op een andere manier oplossen, maar vooral voor de televisie heb ik moeite om kabels te trekken. Als ik dus voor de televisie een stabiele oplossing kan vinden zonder utp kabel, ben ik geholpen.
Op dit moment gebruik ik de powerline adapter al voor internet toegang en dat werkt behoorlijk goed.


nee, mesh draait op een eigen IP range en kan niet herkend en/of bedraad gekoppeld worden aan de Entone IPTV.

Mocht je wel Coax kabel hebben dan kun je dmv een Moka16 van Hirschmann het IP netwerk over deze kabel laten lopen. Verder voor IP is het raadzaam een UTP kabel aan te leggen of via een enkele UTP een trunk te bouwen.
Via een trunk lever je wel bandbreedte in.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Powerlineadapter voor zowel tv als internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Philips SmartTV plus internet Hardware instellingen : 1 29 nov 2023
Traag internet. CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 28 mei 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Voorbeeld voor caiway! Algemeen : 1 23 jan 2023
Poort 80 openen voor internet radio Hardware instellingen : 4 24 nov 2022
Advertentie