obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Caiway Glasvezel storing Westland eo
Jaco Hage
#Caiway- Nog niet iedereen is Online. Mogelijk door de vele lease aanvragen staan er nog modems/routers in de wachtrij. Inmiddels melden nog wat mensen uit IJsselstein en Wateringsveld dat nog niet alles stabiel is.

Tip.
Mogelijk helpt door het Modem opnieuw op te starten. Dat kan wel betekenen dat je weer aansluit in de wachtrij en/of dat de diensten wel direct goed werken. 10 minuten werkt beter dan een paar seconden.
 
Jaco Hage
Asus AC router verbinding herstellen n.a.v uitval Caiway internet

Log bedraad in op de router. Meestal is dit 192.168.1.1

Check of je verbinding op Automatic staat. Veel Asus routers zijn naar PPPoE gegaan. Herstel dit naar DHCP - Automatic.
Check vervolgens bij WAN > Mac Clone. Als daar een mac adres staat maak dat veld leeg en druk op Apply.
Check of er een geel UITROEPTEKENEN knippert rechtsbovenaan het scherm. Klik daarop en haal de laatste Firmware binnen. De laatste Firmware eindige op .8120

TIP.

Raadzaam is om alle bedrade apparaten te ontkopelen van de router voordat je bovengaande gaat doen. Enkel 1 PC aansluiten voor de procedure.
Heb je ook nog accespoints cq extenders gekoppeld op de router herstart deze na het bovenstaande procedure.

Werkt het nog niet of je komt er niet uit laat het me weten.

Fijn weekend.
 
markmart
Hier in Uithoorn wil het maar niet werken, Asus instellingen staan goed, modem al een oaar een herstart gegeven net als router. Min camera's zijn wel te benaderen via 4g maar internet surfen lukt maar niet, of soms even een enkele site.
 
Hopeloos
Niet alleen Asus geeft problemen ook Netgear (R7000). Half uur aan de lijn met technicus van Caiway. Volgens hem deed mijn router geen verzoek meer naar het serveradres van Caiway. Div. firmware erop gezet en net toen ik Netgear wilde bellen eindelijk een stabiele verbinding nu al 5 uur. Bij een kennis is dit ook zo verholpen n.a.v. mijn tip. Het ergste vind ik dat ik meldingen zie dat er tegen mensen wordt gezegd dat hun router stuk is terwijl die het tot donderdag goed deed. Vindt dat Caiway iets meer verantwoordelijkheid mag nemen na dit grote falen.

Succes Markmart, je bent gewoon machteloos als klant.
 
Jaco Hage

Quote

markmart schreef:

Hier in Uithoorn wil het maar niet werken, Asus instellingen staan goed, modem al een oaar een herstart gegeven net als router. Min camera's zijn wel te benaderen via 4g maar internet surfen lukt maar niet, of soms even een enkele site.


heb je het modem min 10 minuten uit gezet. Idem als router, en dan eerst modem opstarten en wachten tot hij online is. Daarna de router aanzetten zonder dat andere bedrade apparaten aangesloten staan.

Wat noem je verder een ''reset'' ? Heb je echt de router naar fabrieksinstellingen gezet?
Welk apparataat zie Caiway achter het modem staan>? is de verbinding wel stabiel van het modem >?
Heb je echt alle opties gedaan zoals ik hierboven heb geschreven?

Als je zeker weet dat het modem online is kun je de restoration doen.

De restoration werkt als onderstaand. Voor beide downloads kunt u ook huidige versies van restoration utility en/of firmware gebruiken wanneer u deze al op de PC heeft staan. Wanneer u niet beschikt over de utility of de firmware, dan deze of op andere locatie met internet te downloaden. Of door een pc aan te sluiten met kabel direct op de modem.

1. Download de firmware restoration en laatste firmware via onderstaande website:
http://www.asus.com/Networking/RT-AC88U/HelpDesk_Download/

2. Zet de router in de resotration mode. Dit door de reset knop ingedrukt te houden. En terwijl u deze ingedrukt houdt haalt u de stroom van de router en zet deze er weer op. Opvolgend de reset knop weer los te laten. De Power LED behoort dan langzaam te knipperen wat aanduidt dat deze in de restoration mode staat.

3. Sluit de PC direct aan op de router met een LAN kabel. Zorg ervoor dat de router in de restoration mode staat (power LED knippert). En er geen overige kabels of producten aangesloten zijn op de router.

4. Geef de aangesloten PC een handmatig toegekend IP adres. Voor Windows 7 is dit te vinden via configuratiescherm > netwerkcentrum. En ziet u net onder het wereldbolletje rechtsboven de lan connectie. Hierop klikken geeft de eigenschappen van de LAN connectie. Bij eigenschappen kunt u vervolgende TCP/IPv4 aanpassen. En geeft u hier als IP op: 192.168.1.10 Subnetmask wordt automatisch ingevoerd en default gateway kunt u leeg laten.

5. Start de Restoration utility en wijs de juiste firmware versie toe welke u wilt uploaden. Na voltooiing zal de router restarten en kunt u opvolgend een browser openen om weer toegang te krijgen tot de router.

6. Om vervolgens de modem weer aan te sluiten en de quick setup van de router te starten voor nieuwe installatie.

Ik vind overigens je issue erg vreemd want ik heb zelf iedereen weer online gekregen met een asus router.
Ik wil je best even op afstand helpen. Dan heb ik wel even een tijdelijke verbinding met internet nodig.
 
markmart
Hoi Jaco,

Ik heb het niet over reset gehad, ik heb het over een herstart gehad.
Ik heb nu wederom gedaan wat je zei, modem 10 min er uit, volledig opgestart, router opgestart zonder kabels maar het internet blijft niet werken, heeft jaren gewerkt zover problemen.
Camera's inmiddels ook niet meer te benaderen.
Via Twitter contact met Caiway maar verder dan standaard antwoorden komen ze niet, lijken niet hun verantwoording te nemen terwijl ik morgenochtend 48 uur zonder internet zit, ik hou het maar netjes hier, maar daar idd niet echt fraai te noemen.
Ik kan proberen via mijn telefoon een internet verbinding te maken, maar dan kan je nog niet bij mijn modem
 
Jaco Hage

Quote

markmart schreef:

Hoi Jaco,

Ik heb het niet over reset gehad, ik heb het over een herstart gehad.
Ik heb nu wederom gedaan wat je zei, modem 10 min er uit, volledig opgestart, router opgestart zonder kabels maar het internet blijft niet werken, heeft jaren gewerkt zover problemen.
Camera's inmiddels ook niet meer te benaderen.
Via Twitter contact met Caiway maar verder dan standaard antwoorden komen ze niet, lijken niet hun verantwoording te nemen terwijl ik morgenochtend 48 uur zonder internet zit, ik hou het maar netjes hier, maar daar idd niet echt fraai te noemen.
Ik kan proberen via mijn telefoon een internet verbinding te maken, maar dan kan je nog niet bij mijn modem


ik probeer je te helpen maar de antwoorden geven geen inhoud. Zo wordt het lastig om te helpen. Klagen dat het 1 uur of 48uur is heeft geen impact. Ik wil het werkend voor je maken.

Reset de router volledig. Maak de browser geschiedenis van je PC leeg en configureer de router opnieuw.

Ik durf te wedden dat dan alles weer werkt. Zorg ervoor dat enkel 1 PC bekabeld aangesloten staat... Smile
 
markmart
Nou het heeft wel wat voeten in aarde gehad maar het lijkt allemaal weer te werken, bizar dat een storing bij een provider zoveel gevolgen heeft, ik weet dat je er niks mee kan Jaco, maar in dit geval had ik ondersteuning verwacht van mijn provider, die behalve standaard antwoorden, mij niks zinnigs had te melden.
Jij vindt het beroeps en hobbymatig leuk om andere mensen te helpen, maar dat hoort niet zo te zijn, desalniettemin ben ik je uiteraard wel zeer dankbaar!
Voor een volkomen leek, is deze storing overigens niet op te lossen, des te meer reden dat ik vind dat we meer van onze provider mogen verwachten, overigens ben ik over het algemeen over de glasvezel verbinding zeer tevreden.
Uiteindelijk was een harde reset voldoende, morgen maar weer eens de poorten er inzetten.
Gewijzigd door markmart op 17 maart 2018, 10:29
 
Bordewolf
Volledig eens. Overigens is iedereen over de verbinding zelf te spreken, maar die verbinding is ook goed wanneer KPN aan ons levert.
Mij stoort het enorm dat Caiway na 4 jaar nog steeds het alleenrecht heeft aangevuld met drie nietszeggende providers.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
markmart

Quote

Bordewolf schreef:

Volledig eens. Overigens is iedereen over de verbinding zelf te spreken, maar die verbinding is ook goed wanneer KPN aan ons levert.
Mij stoort het enorm dat Caiway na 4 jaar nog steeds het alleenrecht heeft aangevuld met drie nietszeggende providers.

En ik ben het helemaal eens met jou, na dit gebeuren en mijn ervaringen met dit serviceniveau sta ik zeker meer dan ooit open voor een overstap, wel beseffende dat het gras zeker niet groener zal zijn bij de buren, maar wellicht wel wat meer behulpzamer.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Caiway Glasvezel storing Westland eo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Langdurige storing doorgifte BBC 4 op TV-kanaal 139 Storing : 1 22 mrt 2024
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Advertentie