obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
Guide Plus
magicwizz

Quote

johan schreef:

Quote

magicwizz schreef:

Dat had ik niet geweten dat die citaten die ik gebruik dat die ook bij de caiway worden overgenomen. Ik weet in ieder geval dat caiway eurosport heeft uitgefaseerd via analoog en dat daardoor het guide+ nu niet meer werkt helaas. Er zullen heus nog wel oplossingen zijn zoals je zelf al hebt gelezen op het net. Het is ook nog steeds mogelijk om de dvd-recorder te gebruiken na 10 oktober door de recorder aan te sluiten op de scart2 aansluiting van je ontvanger. Dan kun je digitaal opnemen wat je op dat moment ziet op de ontvanger.

Guide+ werkt dus nog wel, maar je moet de recorder wel via de decoder naar eurosport-digitaal kunnen laten kijken! Dat kan als de recorder een G-link kabeltje heeft.


En jij zegt dat eurosport digitaal nog wel de Guide+ uitzend? En hoe zorg je dan dat het signaal ook op je recorder binnen komt dan? Want het lijkt mij zo te zijn dat die toch ergens het signaal vandaan moet gaan halen. Maar op de ontvanger zelf zit geen aansluiting voor een G-kabeltje. Heb je al wat meer info dan? Want het zou misschien wel interessant kunnen zijn. Smile
 
johan
Er zijn 2 opties, de eerste werkt bij ons (pioneer dvr545h), de tweede optie wordt wel ondersteund door de recorder maar (zo lijkt het tenminste) niet door de decoder (de gratis aangeboden samsung):
  • Sommige recorders hebben een zogenaamde G-Link aansluiting waarop een LEDje aan een kabeltje (geleverd bij de recorder) aangesloten kan worden, zodat de timer van de recorder de decoder op het juiste kanaal kan omschakelen voor een geprogrammeerde opname. In dat geval programmeer je de timer van de recorder. Guide+ stel je ook in op het digitale kanaal van eurosport, bv. "extern 025"
  • De tweede optie is dat je de decoder EPG (elektronische programma gids, de digitale variant van Guide+) gebruikt om programmas op te nemen. Dat lukt alleen als de recorder beschikt over een synchro-opname functie. Dat betekent dat je de opnamefunctie kunt aansturen vanuit de decoder. De decoder moet dat ook ondersteunen. De timer van de recorder hoeft dan niet te worden geprogrammeerd, maar het nadeel is wel dat je niet meer in de titel kan zien wat je opgenomen hebtFrown.

Weet iemand welke decoder deze laatste optie ondersteund, of kan iemand bevestigen of het inderdaad wel of niet werkt?
 
Joke Den Haag

Quote

johan schreef:
Er zijn 2 opties, de eerste werkt bij ons (pioneer dvr545h), de tweede optie wordt wel ondersteund door de recorder maar (zo lijkt het tenminste) niet door de decoder (de gratis aangeboden samsung):
  • Sommige recorders hebben een zogenaamde G-Link aansluiting waarop een LEDje aan een kabeltje (geleverd bij de recorder) aangesloten kan worden, zodat de timer van de recorder de decoder op het juiste kanaal kan omschakelen voor een geprogrammeerde opname. In dat geval programmeer je de timer van de recorder. Guide+ stel je ook in op het digitale kanaal van eurosport, bv. "extern 025"
  • De tweede optie is dat je de decoder EPG (elektronische programma gids, de digitale variant van Guide+) gebruikt om programmas op te nemen. Dat lukt alleen als de recorder beschikt over een synchro-opname functie. Dat betekent dat je de opnamefunctie kunt aansturen vanuit de decoder. De decoder moet dat ook ondersteunen. De timer van de recorder hoeft dan niet te worden geprogrammeerd, maar het nadeel is wel dat je niet meer in de titel kan zien wat je opgenomen hebt:

bevestigen of het inderdaad wel of niet werkt?

Wordt je toch verplicht naar het programma te kijken dat op dat moment wordt opgenomen.
En in de gebruiksaanwijzing van de Samsung H360r staat iets over 15 timers incl. EPG timers. Is dat wat je bedoelt met optie 2? Zelf heb ik dit nooit gebruikt, maar het lijkt er op dat je naar een zender kijkt en dan automatisch naar de ingestelde zender overgeschakeld wordt. Maar het zou best voor iets anders kunnen zijn.
 
Joke Den Haag

Quote

johan schreef:
Er zijn 2 opties, de eerste werkt bij ons (pioneer dvr545h), de tweede optie wordt wel ondersteund door de recorder maar (zo lijkt het tenminste) niet door de decoder (de gratis aangeboden samsung):
  • Sommige recorders hebben een zogenaamde G-Link aansluiting waarop een LEDje aan een kabeltje (geleverd bij de recorder) aangesloten kan worden, zodat de timer van de recorder de decoder op het juiste kanaal kan omschakelen voor een geprogrammeerde opname. In dat geval programmeer je de timer van de recorder. Guide+ stel je ook in op het digitale kanaal van eurosport, bv. "extern 025"
  • De tweede optie is dat je de decoder EPG (elektronische programma gids, de digitale variant van Guide+) gebruikt om programmas op te nemen. Dat lukt alleen als de recorder beschikt over een synchro-opname functie. Dat betekent dat je de opnamefunctie kunt aansturen vanuit de decoder. De decoder moet dat ook ondersteunen. De timer van de recorder hoeft dan niet te worden geprogrammeerd, maar het nadeel is wel dat je niet meer in de titel kan zien wat je opgenomen hebtFrown.

Weet iemand welke decoder deze laatste optie ondersteund, of kan iemand bevestigen of het inderdaad wel of niet werkt?



Eindelijk kwam mijn (gratis) decoder vrij (was in gebruik door familielid) en heb deze met mijn Sony RDR HX825 met de G-Link verbonden. Moest wel na het binnenhalen van de EPG de zender nummers en de bron aanpassen. Sommige stonden nog op tuner in plaats van extern (lijn3) en voor de overzichtelijkheid een berg zenders op UIT gezet, die ik toch niet ga opnemen.

Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken. En wanneer ik de tijd heb ga ik optie 2 ook nog even uitproberen en mijn bevindingen hier neer zetten.
 
Joke Den Haag

Quote

Joke Den Haag schreef:
[quote]johan schreef:
Er zijn 2 opties, de eerste werkt bij ons (pioneer dvr545h), de tweede optie wordt wel ondersteund door de recorder maar (zo lijkt het tenminste) niet door de decoder (de gratis aangeboden samsung):
  • Sommige recorders hebben een zogenaamde G-Link aansluiting waarop een LEDje aan een kabeltje (geleverd bij de recorder) aangesloten kan worden, zodat de timer van de recorder de decoder op het juiste kanaal kan omschakelen voor een geprogrammeerde opname. In dat geval programmeer je de timer van de recorder. Guide+ stel je ook in op het digitale kanaal van eurosport, bv. "extern 025"
  • De tweede optie is dat je de decoder EPG (elektronische programma gids, de digitale variant van Guide+) gebruikt om programmas op te nemen. Dat lukt alleen als de recorder beschikt over een synchro-opname functie. Dat betekent dat je de opnamefunctie kunt aansturen vanuit de decoder. De decoder moet dat ook ondersteunen. De timer van de recorder hoeft dan niet te worden geprogrammeerd, maar het nadeel is wel dat je niet meer in de titel kan zien wat je opgenomen hebtFrown.

Weet iemand welke decoder deze laatste optie ondersteund, of kan iemand bevestigen of het inderdaad wel of niet werkt?



Omdat optie 1 soms niet naar het op te nemen kanaal overschakelde, dus werd Eurosport (laatst ingestelde kanaal door guideplus) opgenomen.
Ik heb optie 2 met de caiway-decoder uitgeprobeerd. Helaas werkte het niet automatisch. (synchroon).
Daarom de timer via de EPG ingesteld en op de DVD recorder dezelfde tijd ingevoerd en het ingangskanaal waar de decoder op is aangesloten. Dit werkt prima. De decoder schakelt vanzelf in (gaat aan) op de ingevoerde tijd en kanaal. En schakelt dan uit, wat bij optie 1 niet kan, want daar moet de decoder constant aan blijven staan.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Guide Plus', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie