obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
Guide Plus
theokabel
Hier nog iets voor alle mensen die problemen hebben met Guide+ of liever gezegd het gemis hiervan en van een goed alternatief!! Na de eliminatie door Caiw van het analoge Eurosport-kanaal, waarmee het Guide+ signaal werd doorgegeven, is mijn Sony HD recorder verworden tot een soort domme typemachine waarbij je zo'n 5 minuten bezig bent om 1 opname-opdracht in te stellen. Dus einde HD recorder. Hoe verder..

Na wat navragen in de diverse winkels en bij de Caiw is er op dit moment slechts 1 merk HD recorder te krijgen met een geintegreerde programmagids (opnemen met 1 druk op de knop in de recorder en dus niet op een weer een extra kastje..) en dat is het B-merk Humax....Ik moet tot de verbijsterende conclusie komen dat geen van de grote merken een geintegreerde programmagids biedt in combinatie met Caiw! Ik zou iedereen willen aanbevelen om eerst goed te controleren of het gaat werken voordat je een kat in de zak koopt.
 
magicwizz

Quote

theokabel schreef:
Hier nog iets voor alle mensen die problemen hebben met Guide+ of liever gezegd het gemis hiervan en van een goed alternatief!! Na de eliminatie door Caiw van het analoge Eurosport-kanaal, waarmee het Guide+ signaal werd doorgegeven, is mijn Sony HD recorder verworden tot een soort domme typemachine waarbij je zo'n 5 minuten bezig bent om 1 opname-opdracht in te stellen. Dus einde HD recorder. Hoe verder..

Na wat navragen in de diverse winkels en bij de Caiw is er op dit moment slechts 1 merk HD recorder te krijgen met een geintegreerde programmagids (opnemen met 1 druk op de knop in de recorder en dus niet op een weer een extra kastje..) en dat is het B-merk Humax....Ik moet tot de verbijsterende conclusie komen dat geen van de grote merken een geintegreerde programmagids biedt in combinatie met Caiw! Ik zou iedereen willen aanbevelen om eerst goed te controleren of het gaat werken voordat je een kat in de zak koopt.


En over welke humax heb jij het nu dan Theo?? Dat is misschien ook belangrijk om te weten voor de mensen die dit lezen. En de prijs is misschien ook geen overbodige luxe Wink
 
Joke Den Haag
Beste magicwizz,

De decoder die ik gratis heb gehad, die is rond de 50 euro. Maar jij schrijft over een PVR van 199 euro en daar wil ik graag meer over weten
 
magicwizz

Quote

Joke Den Haag schreef:
Beste magicwizz,

De decoder die ik gratis heb gehad, die is rond de 50 euro. Maar jij schrijft over een PVR van 199 euro en daar wil ik graag meer over weten


Die PVR waar ik het over heb is een zogenoemde 'SD Tuner met PVR' (SD = Single Definition).
Hiermee kun je opnemen en tegelijkertijd ook tv kijken via dezelfde ontvanger. Er zit een 160 Gb HDD in om mee te kunnen opnemen. Voor de rest kun je ook opnemen en een andere opname tegelijkertijd terug bekijken. Ook is het mogelijk om 2 zenders tegelijkertijd op te nemen en een andere zender nog te kunnen bekijken.

Voorbeeld : Je hebt een mooie film op SBS6 die je wilt zien en die begint om 20.00u Maar je hebt tegelijkertijd ook nog GTST wat je wilt zien op RTL4 maar op RTL5 is ook een film die je absoluut niet wilt missen. Wat je dan kan doen is RTL4 en 5 allebei opnemen omdat die in dezelfde frequentie stream zitten. SBS 6 kun je dan ook nog bekijken Smile.

Verder zitten er ook nog andere opties in zoals het EPG Systeem. Dit werkt bijna hetzelfde als Guide+. Je maakt je keuze wat je wilt opnemen en bevestigd het. Op de ingestelde tijd begint die met opnemen.

Ik hoop dat dit de info is wat je zocht.. Mocht je nog meer info willen hebben kan je het altijd nog vragen.
 
theokabel
Als reactie op een vraag:
Ik bedoel de eerder in dit forum genoemde Humax 9200C en 5050C. Als genoemde prijzen de Caiway prijzen zijn, check dan even de mediamarkt, volgens mij zijn ze daar 20-30 Euro goedkoper!

Ik kan me het enthousiasme (2 tuners + recorder in 1) wel voorstellen, maar nogmaals het blijven Humax-dingen. Check ook even kieskeurig. In reviews lijkt Humax er redelijk vanaf te komen, behalve als het om robuustheid gaat. Storingen komen nog wel eens voor. De Sony-recorder die ik nu gebruik heeft de afgelopen 3 jaar nog geen enkele storing vertoont. Ik wil hiermee niet zeggen dat Humax slecht is, maar wel dat een beetje meer keuze (meerdere merken) wel zo fijn is!

In de diverse winkels is men absoluut niet te spreken over de, wat arrogante, houding van de kabelaars. Het wachten is op een reactie van de 'grote' merken...
 
theokabel
Nog even een andere optie:

Is de CI+ module een oplossing voor het Humax-monopolisme?

Uitleg:
http://www.hardware.info/nl-NL/news/ymiclZqawpeaapY/Ziggo_kondigt_ondersteuning_CI_aan/

Kun je met zo'n losse module (50 Euri's), nu eindelijk gewoon een ander merk HD recorder aansluiten en genieten van een fatsoenlijke programmagids? Geldt dit zo meteen ook voor HD televisie? Of is het verstandig om nog even te wachten totdat ook andere fabrikanten van HD recorders volledig Caiway-compatibel zijn?
 
Joke Den Haag
Beste Magicwizz,

Dank je voor je antwoord.
Hieruit kon ik verder analyseren wat voor mij voorlopig het beste uitkom en heb dit op Kieskeurig gevonden. De Samsung decoder SMT-H3102, HDtv - HDMI uitgang - 2 tuners en de goedkoopste voor 219 euro. (Geen HDD)

Sinds deze maand op kieskeurig.
http://www.kieskeurig.nl/digitale_dec...es/888837/

Eigenlijk heb ik geen ruimte meer om nog een decoder te plaatsen. En mijn DVD recorder wegdoen is geen optie (ergens werd dit geopperd), omdat deze in een home cinema set (Sony 1000 met de 825) zit en ik ook nog graag DVD 's wil afspelen.

Maar bij de specificatie van de decoder op de website van Samsung staat bij 2 tuners het volgende; 1 for MPEG, 1 for Cable Modem.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om naar de volgende link te gaan en te kijken of deze decoder inderdaad te gebruiken is voor TV en apart voor de DVD recorder?

Alvast vriendelijk bedankt.

http://www.samsung.com/global/busines...rd_id=485#

Joke
Gewijzigd door magicwizz op 25 december 2009, 17:17
 
johan
Wat er door verschillende personen gemeld wordt is niet helemaal correct. De -op dit vlak- ongelooflijke nitwits van de helpdesk (waarschijnlijk allemaal de nieuwste HD spulletjes thuis) kwamen ook met deze verhalen aanzetten. Echter ik heb gemaild met de Guide+ organisatie (rovicomp):

Quote

From: *****
To: Andrew.Alcantara@rovicorp.com
Sent: Thu Dec 03 21:23:18 2009
Subject: Guide+

Dear Sir, Madam,
I understand you are involved in the guide+ stuff. I have a harddiskrecorder (pioneer) containing this system. Some rumour has come to me that the end of guide+ is nearby, maybe this year. Can you tell me if this is true?

Regards,
*****, The Netherlands

Dear Mr. *****
Thank you for your interest. I am glad to confirm that this rumour is untrue. GUIDE Plus+ is a new and growing technology that is very much required in order to help us navigate through the large number of TV channels.
GUIDE Plus+ relies on receiving its data via a host channel. When GUIDE Plus+ was launched several years ago the host channels used were analogue channels. As analogue transmission is terminated in each country GUIDE Plus+ data will be provided via digital broadcast.
If you have any specific questions please do not hesitate in contacting me.
Regards,
Andrew


Naar aanleiding van dit antwoord ben ik verder gaan kijken, en met name op de kieskeurig reviews vond ik nog wat tips. Het blijkt dat diverse recorders een G-link (G=guide+) optie hebben. Dit is niets anders als het lampje van een afstandbediening op een draadje. De recorder kan daarmee de decoder op een ander kanaal zetten, waaronder het eurosport kanaal, en daar zitg nog steeds het Guide+ signaal op!
Dus Joke en anderen, check of jullie apparatuur zoiets heeft, dan kun je misschien nog wat plezier hebben van deze zogenaamd "verouderde" spullen. Ik (pioneer) en een collega (Sony) hebben de boel in ieder geval weer aan de praat!

Succes, Johan

NB @Magicwizz: werk jij bij de caiway..? De (onjuiste) citaten die ik tegenkwam leken wel heel erg op de onbehulpzame helpdeskmedewerker "ja zeg, wat stom dat je 2 jaar terug nog een analoge hd-recorder gekocht hebt, en nog wel met guide+! Een kind zag toch aankomen dat je daar niks meer aan had".. Alsof je toen keus had. Ik denk eigenlijk dat meer dan 80% van de gebruikers-hd-recorders gebruikt maakt van guide+, omdat dat zo makkelijk was voor de fabrikant, alles in 1 chip!
 
magicwizz

Quote

johan schreef:
Wat er door verschillende personen gemeld wordt is niet helemaal correct. De -op dit vlak- ongelooflijke nitwits van de helpdesk (waarschijnlijk allemaal de nieuwste HD spulletjes thuis) kwamen ook met deze verhalen aanzetten. Echter ik heb gemaild met de Guide+ organisatie (rovicomp):

Quote

From: *****
To: Andrew.Alcantara@rovicorp.com
Sent: Thu Dec 03 21:23:18 2009
Subject: Guide+

Dear Sir, Madam,
I understand you are involved in the guide+ stuff. I have a harddiskrecorder (pioneer) containing this system. Some rumour has come to me that the end of guide+ is nearby, maybe this year. Can you tell me if this is true?

Regards,
*****, The Netherlands

Dear Mr. *****
Thank you for your interest. I am glad to confirm that this rumour is untrue. GUIDE Plus+ is a new and growing technology that is very much required in order to help us navigate through the large number of TV channels.
GUIDE Plus+ relies on receiving its data via a host channel. When GUIDE Plus+ was launched several years ago the host channels used were analogue channels. As analogue transmission is terminated in each country GUIDE Plus+ data will be provided via digital broadcast.
If you have any specific questions please do not hesitate in contacting me.
Regards,
Andrew


Naar aanleiding van dit antwoord ben ik verder gaan kijken, en met name op de kieskeurig reviews vond ik nog wat tips. Het blijkt dat diverse recorders een G-link (G=guide+) optie hebben. Dit is niets anders als het lampje van een afstandbediening op een draadje. De recorder kan daarmee de decoder op een ander kanaal zetten, waaronder het eurosport kanaal, en daar zitg nog steeds het Guide+ signaal op!
Dus Joke en anderen, check of jullie apparatuur zoiets heeft, dan kun je misschien nog wat plezier hebben van deze zogenaamd "verouderde" spullen. Ik (pioneer) en een collega (Sony) hebben de boel in ieder geval weer aan de praat!

Succes, Johan

NB @Magicwizz: werk jij bij de caiway..? De (onjuiste) citaten die ik tegenkwam leken wel heel erg op de onbehulpzame helpdeskmedewerker "ja zeg, wat stom dat je 2 jaar terug nog een analoge hd-recorder gekocht hebt, en nog wel met guide+! Een kind zag toch aankomen dat je daar niks meer aan had".. Alsof je toen keus had. Ik denk eigenlijk dat meer dan 80% van de gebruikers-hd-recorders gebruikt maakt van guide+, omdat dat zo makkelijk was voor de fabrikant, alles in 1 chip!


Dat had ik niet geweten dat die citaten die ik gebruik dat die ook bij de caiway worden overgenomen. Ik weet in ieder geval dat caiway eurosport heeft uitgefaseerd via analoog en dat daardoor het guide+ nu niet meer werkt helaas. Er zullen heus nog wel oplossingen zijn zoals je zelf al hebt gelezen op het net. Het is ook nog steeds mogelijk om de dvd-recorder te gebruiken na 10 oktober door de recorder aan te sluiten op de scart2 aansluiting van je ontvanger. Dan kun je digitaal opnemen wat je op dat moment ziet op de ontvanger.
 
johan

Quote

magicwizz schreef:

Dat had ik niet geweten dat die citaten die ik gebruik dat die ook bij de caiway worden overgenomen. Ik weet in ieder geval dat caiway eurosport heeft uitgefaseerd via analoog en dat daardoor het guide+ nu niet meer werkt helaas. Er zullen heus nog wel oplossingen zijn zoals je zelf al hebt gelezen op het net. Het is ook nog steeds mogelijk om de dvd-recorder te gebruiken na 10 oktober door de recorder aan te sluiten op de scart2 aansluiting van je ontvanger. Dan kun je digitaal opnemen wat je op dat moment ziet op de ontvanger.

Guide+ werkt dus nog wel, maar je moet de recorder wel via de decoder naar eurosport-digitaal kunnen laten kijken! Dat kan als de recorder een G-link kabeltje heeft.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Guide Plus', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie